Cine sunt 2

Aici o sa facem o colectie de tipologii comune si am sa imi rezerv dreptul sa fac si eu una de tipologii personale, ca sa extrag esenta. Il am pe Alex langa mine, care imi e opus. Singurele 2 puncte in care ne asemanam sunt zodia si aceeasi idee, cu perspective diferite si egale ca intensitate.

 

Sagetatorul este cea de-a 9-a zodie. Este un semn yang (masculin), un semn mobil, un semn de foc, facand parte din triada de foc a zodiacului (Berbec, Leu, Sagetator). Are ca guvernatori pe Jupiter (1, 2)(principal) si Neptun (secundar, prin exaltare) (1).

Simbolismul centaurului se refera la dualitatea profunda a naturii umane, la pendularea aproape continua a oamenilor intre sfera instinctelor primare, a bestialitatii, a fortei vitale dezlantuite, in care domina instinctul de conservare si dreptul celui mai puternic, si sfera spirituala, a elevarii si meditatiei profunde, in care omul se lasa condus de iubire, sete de cunoastere, aspiratie spirituala, ce il conduc spre integrarea in Divin. = ne asemenam. Se si aplica pe formula mea.

––-

Alaturi de centaur, si calul este un animal corelat simbolic cu zodia Sagetatorului. Asocierea dintre om si cal genereaza calaretul sau cavalerul, al carui simbolism e partial similar cu cel al centaurului. Cavalerul poate fi, pe de o parte, un razboinic dur, agresiv, distrugator, ce trece totul „prin foc si sabie”; pe de alta parte, cavalerul se poate pune in slujba celor mai inalte, celor mai nobile idealuri, devenind o forta exclusiv pozitiva, chiar daca este obligat sa se angreneze in confruntari violente (pentru a elimina fortele malefice). Personajul lui Don Quijote din La Mancha, creat de Miguel Cervantes, are importante conotatii ezoterice. Desi pare o fiinta rupta de realitate, iluzionata, inadaptata, ridicola, Don Quijote, prin activitatea sa de cavaler ratacitor, realizeaza o TRANSFIGURARE a realitatii inconjuratoare, producand o innobilare si o sacralizare a acesteia; se creaza astfel premisele ca lumea aceasta fizica, terestra sa devina o Imparatie a Cerurilor sau un Nou Ierusalim materializat (Isus arata, dealtfel, in Evanghelii potentialitatea naturii noastre divine, cand afirma: „Imparatia Cerurilor se afla in voi„). Cunoaste-te pe tine insuti scrie la intrarea in templu. Introspectie psihoteraputica, cica. Autohipnoza, Meditatie… Orice inseamna transa creativa la unde alpha

Concluzie:

––-

Aspectele elevate, cu importante conotatii ezoterice, ale cavaleriei sunt exprimate de toate legendele medievale ce fac parte din ciclul Mesei Rotunde si Regelui Arthur. Unul dintre obiectivele fundamentale ale acestor cavaleri ai Mesei Rotunde il reprezinta gasirea Sfantului Graal, tema esentiala in ezoterismul occidental. Simbolismul cupei se intinde in masonerie, religii, social, tot. Este reprezentat ca un V, simbol care apare prin absolut toate religiile, stiintele, etc. Este triada. Simbolul masculin este un A. Suprapuse in echilibru, recreeaza intentia. 

In viziunea orientala si occidentala deopotriva, Swadhisthana, chakra sacra, este asociata cu zodia Sagetatorului. Swadhisthana este pozitionata intre buric si osul pubian. Swadhisthana este raspunzatoare de activitatea sistemului limfatic, a glandelor sexuale, dar si a hormonilor. Atunci cand este in armonie, Swadhisthana aduce Sagetatorului erotism, senzualitate, stimulare sexuala, dar si imaginatie creatoare. Swadhisthana aduce totodata si inclinatie catre ezoterism si latura mistica a vietii, inteligenta sclipitoare, uneori chiar genialitate. Atunci cand e in dezarmonie, Swadhisthana il predispune pe Sagetator spre excese, dezamagire, ingamfare, decizii gresite, fantezism. In dezarmonie, Swadhisthana poate rezulta si in confuzie mintala si ideatica.

  • Svadhishthana is illustrated as a white lotus (Nelumbo nucifera). It has six vermilion-colored petals inscribed with syllables: बं ban, भं bhaṃ, मं maṃ, यं yaṃ, रं raṃ and लं laṃ. Inside this lotus is a white crescent moon which represents the water region presided over by the deity Varuna.
  • The seed mantra, located in the innermost circle, is a moon-white वं vaṃ. Above the mantra that is within the bind, or dot, is the deity Vishnu. He is dark blue and wears a yellow dhoti. He holds a conch, a mace, a wheel and a lotus. He wears the shriwatsa mark, and the koustabha gem. He is seated either on a pink lotus, or on the divine eagle Garuda.

His strength is the goddess Rakini (or Chakini). She is black, dressed in red or white and seated on a red lotus. She is commonly depicted with one face and two arms, holding a sword and a shield, or two faced and four armed, and holds a trident, lotus, drum and vajra, or an arrow, skull, drum and axe.[citation needed]

Concluzie:

The six petals represent the following modes of consciousness, also known as vrittis: affection, pitilessness, feeling of all-destructiveness,delusion, disdain and suspicion.

Svadhishthana is associated with the unconscious and with emotion. It is closely related to the Muladhara in that Svadhishthana is where the different samskaras(potential Karmas) lie dormant, and Muladhara is where these Samskaras find expression. It is associated with the element of water, the sense of taste and the act of procreation.

Svadhishthana contains unconscious desires, especially sexual desire. It is said[1] that to raise the kundalini shakti (energy of consciousness) above Svadhishthana is difficult . Many saints have had to face sexual temptations associated with this chakra.

One who meditates on Svadhishthana is believed to obtain the following siddhis or occult powers: freedom from enemies, the status of a lord among yogis, eloquence and clarity („words flowing like nectar in well-reasoned discourse”), loss of fear of water, awareness of astral entities and the ability to taste anything desired for oneself or others.
––

Concluzie 2:

The equivalent chakra in the Vajrayana tantra systems of Tibet is called the „Secret Place” four fingers below the navel. It is red in colour, with 32 downward pointing spokes. Meditation on this point produces great bliss.[2]

According to certain interpretations of Sufism, the spiritual body of a man is defined as an interconnected system (Lataif-e-sitta), in which there is an energy center called the nafs. According to Lataif-e-sitta, the nafs is just below the navel. The nafs incorporates all the elements of man’s ‘lower self,’ which is tamed in order to attain closeness to Allah.

Western occultists make the kabbalistic association of Svadhishthana with the Sephirah Yesod. Yesod is also associated with the sexual organs. Its function in the tree of life is to gather the different energies that have been created in the descent of the tree downwards and distribute them to Malkuth, the material world, where the energy can find physical expression.

=======

INTJ.

Completez si aici pe masura ce gasesc.

0 Responses to “Cine sunt 2”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


%d blogeri au apreciat asta: