Femeia la 30 de ani

Azi e ziua Luizei si daunazi a fost ziua lui S. Si ca aia „mai mare” de prin viata lor, m-am inspirat si eu din discutiile cu ele + o intamplare cu un copil + o intamplare cu alt copil + o alta intamplare cu un al 3-lea copil… Si tot asa, am ajuns la concluzia ca oamenii nu prea pricep ei cum e cu varsta asta. Si iau exemplul meu, generalizez si poate invata, cineva, ca la o varsta dintr-asta lucrurile nu stau cum stateau la o varsta dintr-aia.

Si sa incepem cu moartea copilelor: iti imbatraneste corpul. Nu, corpul nu iti imbatraneste. Tu imbatranesti. Ma uit la mama: cu un regim de viata echilibrat, arata cu 10 ani mai tanara. Ma uit la mama Luizei, da’ ma scuzi, eu pe langa ea sunt batrana. Ma uit la mine care, desi am avut o viata mai ciudatica si singura chestie echilibrata mi-a fost pisica prin jur (da’ si aia e ciudatica), refuzul de a imi accepta varsta si a ma conforma normelor („stai acasa, vezi un film seara, adormi, mergi la munca, iesi doar in weekend si in concediu la un gratar cu prietenii, fa un copil”) m-a facut sa mi se spuna constant ca am 20-22 de ani.

Ma uitam in dimineata de dupa Revelion, la o pustoaica. Iti dai seama, toti petrecuseram, acolo. Pustoaica aia, in schimb, arata mai batrana ca mine. Pustoaica aia se simtea mai batrana ca mine. Pustii din viata mea se simt mai batrani ca mine.

Eu nu ma simt mai batrana sau mai tanara. Consider ca, cu cat inaintez in varsta, cu atat invat mai multe de la viata si stiu sa gestionez mai bine situatiile. Acum 10 ani eram o explozie de emotii. Azi, am invatat sa nu mai explodez din prima. Explodez doar dupa ce se depaseste orice limita a bunului-simt si a intelegerii.

Cat despre riduri? Aplic vorba matusii mele: „Eu sunt mandra de ridurile mele”. Si eu sunt, desi ale mele le-am castigat doar pentru ca nu am purtat ochelarii cand trebuie si nu pentru ca am varsta asta.

Si-ajungem la urmatoarea chestie: la 30 de ani, vezi lumea altfel. Ai trait suficient incat sa fi invatat ceva de la viata. Ai facut chestii diferite. Ai explorat lumea din jurul tau si ai tras concluzii.

Ce nu inteleg cei mai tineri e ca, la varsta asta, ai alt ritm de intelegere decat ei. Functiile tale cresc exponential. Daca la 20 intelegi in 2 zile de gandire o chestie, la 25 o intelegi intr-o zi si la 30 o intelegi pe loc, pentru ca esti satula de ea, deja.

Ai si un alt ritm al actiunilor. Ai si un alt curaj de a lua haturile situatiilor in maini. Ai cu totul si cu totul alt fel de a fi.

Daca la 24 abia se incheie dezvoltarea creierului si stabilirea unor cai neuronale pentru diferite chestii, la 30 caile alea sunt batute si au si borduri si vreo 3 magazine deschise pe langa. Exista diferenta intre 24 si 25. Intre 24 si 30 e o prapastie intreaga.

La 30 de ani deja stii ce poti, care-ti sunt limitele, cum ti se manifesta corpul. Sexualitatea ti-e la apogeu si deja ai descoperit cam toate Kamasutrele, Cosmopolitanele si ce mai umbla liber pe acolo. Esti sigura pe tine si nu ai absolut nici o jena sa iti ghidezi partenerul spre ce iti place tie. Infloresti din punctul asta de vedere. Deja stii ca daca te gandesti la lista de cumparaturi poti spune „Adio orgasm”. Da, si ala de tip 1 si ala de tip 2 si ala de tip 3. Si nu vrei asta, pentru ca ai timp de sex putin si vrei ca momentul ala sa faca ce trebuie, ca cine stie cand mai prinzi iar timp.

Ceea ce ne duce la alt punct de vedere: la 30 de ani nu mai faci de mult sexul ca sport, parte care nu o inteleg barbatii, mai ales daca sunt mai tineri.

La 30 de ani vrei sa fii curtata, vrei sa te simti cocheta, vrei sa ai un moment complet, cu seductie, cu alintat, cu relaxare mentala, cu „Pot sta aici si ma bucura de moment oricat vreau eu”, nu cu „Patul scartaie” sau „Trebuie sa vina ai mei”. Vrei un intreg roman de dragoste sau macar un film.

La varsta asta, sexul e ca o trufanda care o mananci usor, usor, savurand momentul, densitatea, fiecare gust si peste care torni, apoi, un pic de vin de calitate, in timp ce te uiti la un tablou fain sau la o lumina obscura, dintr-o cada fierbinte, cu spuma cu tot.

Si, vorbind de trufandale si vin, la 30 de ani deja stii ce vrei, pentru ca ai incercat, ti-a placut, si te deprima sa revii la stadiul de pustoaica iar. Iti place ca seara, dupa munca, sa iti pui o muzica relaxata, sa bei un ceai cu efecte nu stiu de care sau un pahar de vin fin. Dimineata sa te imbraci in hainele tale misto, sa-ti faci un machiaj impecabil, sa-ti saruti flacaul care-ti zambeste din pat si sa pleci sa cuceresti lumea cu incredere in tine si mirosind a parfum deosebit.

Sa folosesti produse de machiaj care nu isi mai bat joc de tenul tau, pentru ca nu mai poti sa risti atat de mult. Sa iesi in oras macar o data pe saptamana, intr-un loc nou, si sa discuti cu prietenii chestii mature, artistice, filozofice, relaxante. Sa mergi la concertele preferate si sa te duci sa vezi, odata, Luvrul si Africa. Sa ai ziua ta de aranjat, in fiecare saptamana, si ziua ta de relaxare corporala, cel putin o data pe luna.

Iar toate astea cer bani, cer un anume grad de educatie. Iar femeia la 30 de ani, care a muncit si a fost acolo, nu se poate intoarce la ce fac pustanii, fara sa o doara sufletul. Merge o data, ca si ceva exotic. Hai ca mai merge o data, ca poate i-a placut prima oara. Dar cand deja devine obisnuinta, e prea mult, pentru ca ea a muncit sa iasa de acolo si sa descopere un stil de viata mai high class si sa se intoarca la un stil de viata specific pustanilor se simte ca involutie si irosire a tuturor anilor alora din spate.

Femeia la varsta asta stie ca fiecare minut e pretios, asa ca incearca sa se inconjoare de oameni de la care are ce invata, de oameni care stiu sa o respecte, sa o aprecieze, sa fie domni cu ea, sa ii ofere doar ce e mai bun din ei, asa cum si ea le ofera doar ce e mai bun din ea.

Femeia la 30 de ani deja stie ce o relaxeaza, stie cum sa aiba ce-si doreste, stie ce ii place si iubeste, stie tot ce trebuie sa stie un om despre el. Vorba lui Balzac, femeia la 30 de ani e ca un boboc ce tocmai a inflorit, depinde de bunul simt si educatia celorlalti daca pot intelege asta sau nu.

––––

Asa ca nu, fetelor, nu va speriati de apropierea schimbarii prefixului. Varsta asta e superba. E mai frumoasa decat aia de 18, de 20, de 25 sau 27. Si, in timp, banuiesc ca are sa devina si mai frumos. Eu inca nu am 30, am 29, dar simt cum ma duc spre cizelarea finala, ca si psihic, spre o definitivare a mea ca si om, ca si complet. E frumos si ma simt implinita. Ma simt sigura pe mine. Ma simt alintata de viata si ii multumesc ca mi-a oferit atatea lectii, ca sa stiu de ce sa ma feresc. Simt ca fac pace cu mine, cu trecutul meu, cu oamenii, cu viata.

Iar ceilalti, ei bine, ceilalti nu sunt problema mea. Fiecare are problemele lui, iar eu am trait aproape 30 de ani ca sa mi le rezolv pe ale mele. Poate au sa fie la fel de norocosi ca si mine ca, pana la varsta asta, sa le fi rezolvat pe ale lor. Daca nu, de oameni maturi care habar nu au ce le trebuie e plina tara, asa ca un cliseu in plus nu deranjeaza cu nimic, nu?

2 Responses to “Femeia la 30 de ani”


  1. 1 Stevie von derr Ianuarie 9, 2015 la 10:20 pm

    Legat de prima parte a textului.
    Cui cacat ii mai pasa de urari si aniversari ( cand esti intj probabil intelegi ) daca de la o varsta ( si mai ales in tara asta ) incepi sa te simti si practic sa intelegi teoria lu’ nea’ Schrodinger.

    Live like there’s no tommorow !

  2. 2 d3vilbabe Ianuarie 11, 2015 la 6:20 pm

    celor care nu sunt intj. :)) e un gest frumos, de ce sa nu-l faci daca pe celalalt il face fericit?


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


