Despre politica si nu prea sau Portretul politicianului de piata in tinerete

Nu prea-mi place sa arat da’ mie-mi place politica. Nu ca as fi eu vreo atoatecunoscatoare sau fana a tot felul de ideologii, da-mi place mult sa incerc sa descifrez sau sa imi imaginez jocurile de culise. Pai ori suntem strategi din fire ori nu mai suntem?

Hop, ca n-am de gand sa va asaltez cu afinitatea mea politica, pen’ ca oricum e dubioasa si bazata pe considerente de tipul „Mama, ce geniu malefic e omul, vreau sa-l mai vad ca sa pot sa ma mai minunez!”. V-ati prins, nu?:)) Vreau, in schimb, sa scriu concluzii, ca daca tot mi-e asaltat feed-ul de opinii, pareri, articole, imagini, extraterestri si tot ce se mai poate pe subiectul asta, doar n-am sa stau degeaba. Imi fac si eu o parere, ca omul.

Si chiar despre pareri e tot articolul asta. Despre cum toti omuletii se trezesc doar in preajma alegerilor experti in politica. Stiu ei ca toti sunt asa, ca sunt pe dincolo, ca ala e hot si nu prea, ca uite manevra, ca etc… Ideea de baza e ca TU, interlocutorul lui, nu stii! Numai el e ala cu stea in frunte, de e capabil sa-si dea seama ca in spatele lui I. e B. si ce prost esti tu ca vrei sa votezi cu I.! Noroc ca a aparut el sa te ilumineze, ca altfel mureai fara sa stii de ce traiesti.

La polul opus, daca votezi cu P., deja iar esti prost, ca nu faci ca ei, sa-l votezi p-ala bun. Din fericire, spre deosebire de partizanii lui P. care te contrazic, astia ai lui I. te cadoricesc cu o privire plina de dispret, de tipul „Esti fara scapare”, si-si vad de drum, mai departe.

Deci, oricum ar fi, tot prost ramai, asa ca nu mai bine nu te arunci in discutii d-astea, daca tii la stima ta de sine?

Am un nene, care-mi suporta teoriile conspiratiei cand am chef sa le discut. Nu e de acord cu ele decat la modul „da, intr-o lume apocaliptica in care ar fi zombie e cam cum zici tu, da’ pana atunci nu”, da’ face suficienta pauza inainte sa-mi scrie, ca sa imi arate ca „Ma gandesc la ce ai zis, ii dau o sansa, desi mi se par aberatii. Cum dracu’ sa fie totul joc politic ca sa ne atace rusii cand vine inghetul?!”(Pe stilul, „Io, daca as fi Putin, asa as face”. Noroc ca nu-s Putin, faceti o matanie pentru asta.) Da’ nu-mi zice, ma lasa sa aberez eu acolo si sa ma simt eu bine cu mine. Cum ar fi, imi respecta viziunea, oricat de aberanta ar fi.

Si din aia 814208974765786276737 oameni care discuta despre politica zilele astea, e singurul care a aratat respect fata de interlocutor. Si eu, ca pe mine ma bat astia cu pietre daca zic cu cine tin (E din frica la mine, nu din respect, v-ati prins). In rest, numai insulte aruncate dintr-o parte in alta.

Si-apoi stau eu asa si ma gandesc: bre, tati, inainte sa va dati voi mari experti in politica, nu mai bine invatati niste reguli elementare ale conversatiilor? Ca mi se pare cam imposibil sa intelegi chestii de nivelul asta, cand tu nu intelegi chestii simple, de nivel de clasa a 4-a, nu..? De pareri politice scrise cu greseli nu mai spun nimic, ca deja e prea mult. Oricum, sa vii sa te dai expert in politica atunci cand tu habar n-ai ce e aia dreapta sau stanga, e cam mult, pe bune. Nici nu mai spun de chestii precum ideologii, istorie, terminologii si alte rahatele d-astea.

Iar concluzia de care voiam sa va spun e ca toti sunt experti in politica zilele astea, da’ daca ii intrebi ei ce fel de politica au adoptat in propria viata, habar n-au sa-ti spuna. E ok, insa, ca stiu ei cum sta treaba la nivel d-asta, de tara, planeta, univers. Sunteti niste genii nedescoperite, mama. Toti!🙂

0 Responses to “Despre politica si nu prea sau Portretul politicianului de piata in tinerete”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


