Exista mai simplu

Nu stiu daca stii, dar eu in Bucuresti stau in Ferentari, care e cartier de tigani. Laolalta, gasesti aici, tigani d-aia cu fuste, tigani romanizati si romani. Nu prea mai ies eu din casa in ultimul timp, pentru ca mi-am reconstruit bula mea (ca azi iesisem pe zi si nu puteam tine ochii deschisi de la soare, iar), dar cat am iesit am tot vazut oameni.

Si nu, nu e un post in care am sa incep sa hulesc tiganii, cum face toata lumea. Imagineaza-ti ca acum vin de la magazin, erau o gasca de omuleti in fata lui, cu un pet de bere, nu s-a intamplat nimic. E 1:38 noaptea. Imagineaza-ti, iar, ca nu e prima oara cand umblu noaptea pe strazile astea si ca singurele lucruri care le-am vazut nasoale in orasul asta nu se intamplau aici, ci in cartierele de romani. Imagineaza-ti ca mie chiar imi place sa stau in Ferentari, desi toata lumea cand aude spune „Nici daca mi-ai da bani nu as sta acolo”. Desigur, nu am de-a face cu partea de ghetto-uri de aici, dar cat timp stai departe de ea, totul e ok.

Si vad un alt stil de viata. Vad oameni simpli, saraci, dar fericiti. Vad copile deosebit de frumoase, cu cate doi copii de mana, care-ti zambesc si le simti vlaga tineretii si a fericirii printre dintii proaspeti, aproape de lapte. Vad oameni care pleaca la munca, vin de la munca si reusesc sa se bucure de o discutie cu vecinul, de o plimbare cu prietenii, de o iesire in parcul de joaca cu puradeii, de un fotbal cu „baietii” pe teren. Vad canapele scoase in fata portii si oameni care stau pe ele si rad atat de tare incat te fac sa intorci capul. Vad un sens al vietii mult mai simplu si mai frumos de trait.

Si-apoi, vad cealalta parte a orasului astuia, de la metrou incolo. Vad oameni grabiti si mereu incruntati. Vad oameni carora li se citeste oboseala pe chip. Vad copii care nu stiu sa se bucure de copilarie si vad oameni care alearga de nebuni, irosindu-si viata, dupa statut, dupa bani, dupa apartamente mai mari, masini mai puternice, rate mai multe, imagine mai buna. Vad oameni extenuati, cu privirea pierduta, care se lipesc de peretii metroului ca si cum ar vrea sa se ascunda in ei, care merg cat mai intr-o parte a trotuarului, speriati de ceilalti oameni, care nu mai au putere sa zambeasca nici cand copilul lor spune o stupizenie dragalasa.

Si ma surprind de multe ori, in autobuz sau pe strazi, uitandu-ma la tiganii aia simpli si felul cum isi traiesc ei viata, zambind sincer. Cand vad copii care joaca prinsa, cand aud o chitara si o voce in autobuzul de noapte, cand trec si la colt de strada gasesc trei lautari cu un acordeon care incearca sa compuna „viitorul hit”, cand vad tigancuse care isi aranjeaza cozile si fustele ca sa fie mai simpatice…

E imposibil sa nu compar. Si da, poate noua, celor indoctrinati, tiganul ala care sta pe canapeaua de la poarta ni se pare o lepra a societatii, in timp ce ne calculam ingrijorati facturile si salariul si trecem pe langa el, dar omul ala e infinit mai fericit si mai linistit decat noi. Omul ala care e murdar, care poate nu stie ce mananca maine, care e putin ametit de la paharul de bere din mana si are o coaja de samanta ramasa pe tricou, dar care astazi simte ca traieste, spre deosebire de noi care nu stim de ce mai vrem sa traim. Dar oare nu cumva tiganul ala n-a uitat care e esenta vietii, asa cum am facut-o noi? Nu cumva e mai putin frustrat, isi iubeste viata mai mult, si-o traieste mai bine? O fi bine ce am invatat noi pana acum sau tot ceea ce stim e total gresit? Pentru ca, observand din ce in ce mai mult din alte lumi, incep sa cred ca tot ceea ce imi doream sunt doar constructii iluzorii si fara sens.

0 Responses to “Exista mai simplu”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


