Superficialitatea cea de toate zilele

Am un om… Am mai multi oameni, dar omul asta, despre care spun, mi-e o alta pauza de la oamenii obositori din jurul meu.

In general, socializez la nivel mediu spre minim: ies in oras, in locuri zgomotoase, ca sa nu stau la vorba prea mult. Daca se nimereste sa ajung in locuri in care se poate vorbi, de obicei ma enervez de la incapacitatea sau lipsa de educatie a altora in ce priveste purtatul discutiilor. In rest, socializarea mea cuprinde discutiile din casa si cele de pe Facebook, carora le pot da ignore daca nu-mi plac.

Si spuneam ca am un om, cu care obisnuiesc sa discut, atunci cand ma obosesc oamenii din jurul meu si vreau sa evadez. Bem o cafea, intr-o cambuza in care n-as intra nici batuta altfel, ascunsi de oameni, lumina soarelui si realitate. Si-mi place ca ma lasa sa bat eu campii, punandu-mi cate o intrebare cheie, din cand in cand, si facandu-ma a doua zi sa incerc sa-mi dau seama de ce raspunsul meu a fost ala si nu altul. Ar fi fost bun de psiholog si-o stie si el.

Iar omul asta il consider nu neaparat amic, prieten, cunostinta, ci mai mult o voce a constiintei. O palma data peste fata atunci cand incep sa merg pe aratura. O galeata de apa turnata in cap, cand mi-e lumea mai neagra. Dupa el am alergat, intr-o dimineata, infrigurata si fara geaca, fix imediat dupa ce ma ascunsesem intre stalpii Spiralei, speriata de ce vedeam in viata mea. Nu i-am spus nimic si el a inteles: „Fugi si-ti ia geaca si hai la o cafea”. Si dupa ce m-a lasat 4-5 ore sa vorbesc vrute si nevrute, sa ma descarc si sa imi dau seama ca nu e chiar ok ce e in viata mea si ca n-are altcineva cine s-o repare decat eu, lucruri pe care le stiam, deja, dar nu le vedeam atunci sau le uitasem, am avut un declic din starea de ultimele luni si am inceput sa tin mai strans haturile in mana si sa strunesc eu ce se intampla, in lumea mea. Si totul s-a asternut la locul lui.

Am povestit intamplarea de mai sus, ca sa arat ce influenta poate avea si cum consider prezenta lui una buna, netoxica, dorita. „Galeata mea de apa rece”. Il vad undeva deasupra multora. Vedeam.

Pentru ca am avut iar unul dintre momentele alea, de cafea. Dar eu sunt intr-o faza buna, acum, nu mai am nevoie de consiliere. Iar el nu prea are rabdare cu oamenii, decat cand le poate tine morala. Si-atunci am inceput sa incerc sa il cunosc si nu doar sa descarc din gandurile mele pe el. Sa vad si gandurile lui. Sa incerc sa ii aflu interesele. Defectele. Poate sa il rasplatesc reparandu-i si eu lui problemele.

Si omul pe care il vedeam ca o a doua ancora s-a dovedit a fi superficial. Legat de lucruri materiale, de status social, de imagine, de un ego alterat si fabricat… Si m-am simtit dezamagita. „Galeata mea cu apa rece” era o tinichea umpluta cu „Apa plata cu lamaie”, ca sa dea bine la imagine.

As fi vrut sa il intreb „Esti fericit alergand dupa lucruri care nu au nici o insemnatate?”, dar m-am oprit, realizand ca sunt plictisita. Pentru ca tocmai asta ma enerva la cei din jurul meu: superficialitatea si goana dupa material, dupa imaginea aia de care nu-i pasa nimanui, care azi vine, maine pleaca, pe care o da jos orice vartej mai serios al vietii. Imaginea aia care caracterizeaza o lupta acerba pentru „cine are dreptate”, un tras cu dintii de bani pentru „o pereche de tenisi care nu-s din Deichmann”, un Gigi Contra pentru chestii care nu te afecteaza.

Dar, prin superficialitatea lui, mi-a aratat motivul pentru care eu am un comportament atat de anti-social: mi-e frica de oamenii care isi irosesc timpul si viata. Pentru ca stand prea mult pe langa ei, am sa ajung si eu sa o fac. Iar eu vreau sa nu traiesc degeaba, ci sa las ceva mai constructiv in urma mea decat un sifonier plin de carpe sau o imagine buna lui Gigel, omul de la magazin, pe care n-am sa-l mai intalnesc vreodata. Mi-e frica de oameni pentru ca mi-e frica de moarte.

0 Responses to “Superficialitatea cea de toate zilele”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


