Are si femeia dreptatea ei

Si aici ma refer la articolul asta. Am multe de spus despre subiect, asa ca prefer, ca de obicei, sa o fac printr-un articol, ca e mai sanatos, decat sa ma amestec in marea de comentatori frustrati de acolo.

Pentru ca in afara de punctul 3 sunt de acord cu cam tot ce e acolo. Si cu punctul 3 nu-s de acord pentru ca sunt ecologista – prefer, oricand, mijlocul de transport in comun fata de masina personala, desi, n-am sa mint, e frumos sa ai sofer si sa mergi pe unde vrei tu. Totusi, saraca natura…

Le iau pe rand:

Am avut norocul de genetica buna. Desi ma apropii vertiginos de 30 de ani, stau linistita in privinta ridurilor, ca ma uit la bunica si la mama, cu care seman, si femeile la 75, respectiv 50 de ani, nu le au decat pe cele de expresie si alea foarte putin accentuate. Ma uit si la fermitatea pielii lor si iar, nu-mi fac probleme. Ce-i drept, eu am avut o viata mai plina de „ispite” decat a lor: beau foarte multa cafea, fumez foarte mult, nu dorm prea mult… In general, in cazul viciilor fac excese, ca asa mi-e firea. Asa ca ma astept la rezultate mai putin fantastice decat la ele, dar totusi.

Insa, o femeie are nevoie de o crema, de un parfum, de un vopsit, de un machiaj de calitate. Nu neaparat ca sa fie frumoasa, ci ca sa se simta frumoasa. Tine de cochetarie, de rasfatul personal, de placerea de a fi femeie. Barbatii n-au sa inteleaga asta niciodata, dar noua, femeilor, ne place sa ne simtim aranjate. Cand te machiezi perfect si te imbraci intr-un anumit fel, la pachet vine si o atitudine de siguranta de sine – „Arat bine si ma simt bine cu mine”. Cand arati ca un boschetar, singura atitudine e „Ma doare-n Sfanta Papadie”.

Si din experienta o spun: desi primesc avansuri si cand am chef de boschetareala, numarul lor se tripleaza cand ies din casa bine pusa la punct. Deci nu, daca se poate, rog barbatii sa nu mai faca pe mironositele, ca si lor le pasa de asta. Iar daca nu ma credeti pe cuvant, va iau cu mine intr-o seara de boschetareala in club si apoi intr-una de vanat, ca sa contabilizati voi de cate ori mi se cere numarul de telefon sau sunt intrebata care mi-e numele, in ambele cazuri.

Ori toate astea costa. Si poate nu vrei un fond de ten de 20 ron, ca e vai mama lui si-ti freaca tenul. Vrei unul de 200 ron, ca, bre, e altul rezultatul. Nu vrei o rochie de bazar, ai vrea si tu aia frumoasa, de la nu stiu ce magazin cu staif. (Bine, in cazul hainelor, nici daca as fi milionara n-as da cateva sute de ron pe o carpa, dar, totusi, daca-mi place ceva foarte, foarte mult?) Nu spun ca „bai, e datoria ta sa-mi dai cateva sute de ron pe luna, pentru mofturile mele”. Dar hai sa punem altfel problema: sa spunem ca stam impreuna si punem banii la comun, da? Ca, pana la urma, spre asta ar trebui sa se indrepte o relatie sanatoasa si chiar daca e doar „iesim impreuna la un suc”, femeile iau in calcul si ce posibilitati exista in viitor, ca nu vrea nimeni sa piarda timpul cu relatii care n-au nici o sansa. Si cum stam noi impreuna, avem facturi de platit, mancare de cumparat, pisic de hranit, taxe de prefacut ca nu vedem mana fiscului in buzunar, etc. Daca tu, ca barbat, nu ai un venit suficient de mare, laolalta cu al meu, eu, femeia, n-am sa-mi permit niciodata sa imi acord un buget de cateva sute de ron pentru stima mea de sine. De unde sa tai? Din facturile de la lumina? Din chirie? Din mancarea pisicului? N-am cum, nu?

Asa ca da, e si datoria barbatului sa se gandeasca ca o femeie are nevoie de rahatele d-astea, pentru sufletul ei. Ca daca eu am bugetul asta, inainte sa intru in relatie, iar tu nu il ai, in momentul cand ne mutam impreuna, bugetul meu se injumatateste, ca ai si tu, barbat, nevoile tale. E logic ce spun, nu? Ori, cine intra intr-o relatie ca sa ii fie mai rau?

Si nu, nu ma luati cu sentimentele. Astea merg pana la maxim 25 de ani, cand inca mai stai cu mami si tati si n-ai facturi de platit. Cand te faci mare, mai intervine si partea practica, in care financiarul joaca un rol important. Ca sa va vad eu cum manageriati voi sentimentele de furie care apar, cand vezi ca esti afundat in datorii si stresat ca „Bai, eu ce dracu’ mananc maine?” pentru cateva luni, ani. Va spun tot eu, din proprie experienta: te rahatesti pe el sentiment de iubire, ca nevoile primare ale omului sunt sa aiba ce manca, unde sta si siguranta zilei de maine. Iubirea e doar un moft pe langa ele. Asa ca, daca vezi vreo solutie existenta langa omul ala, stai. Dar cand vezi ca el viseaza doar norisori roz si n-ai nici o sansa ca, pe viitor, sa-ti revii financiar daca stai cu el, ci doar sa te afunzi si mai tare, iti iei frumos pisicul si pe-aci ti-e calea.

Nu spun ca asta se aplica si in cazul cosmeticelor, dar ajungem, acum, la punctul doi.

Orice fiinta vrea sa se simta rasfatata. Si eu, femeie, si tu, barbat, pana si pisicul asta de-mi sta aci in brate vrea. E in natura noastra, instinct primar chiar. Spune-mi tu cum te-ai simti daca ai sta numai in casa, ore si saptamani si luni, fara sa faci nimic care sa te relaxeze, sa te scoata din monotonie. Iti spun eu, ca daca ai nevoie de explicatii, e clar ca n-ai trait asta. Te simti ca ultimul rahat: scade cheful de viata, cheful de a avea grija de tine, libidoul, mananci ca sconcsul, ca nu-ti mai pasa, umbli ciufulit si fara sa te speli pe dinti, nebarbierit, cu aceleasi haine de o saptamana. Pentru ca asa functioneaza psihicul omului.

Asa si femeia. Daca o tii in casa o zi, doua, trei, fara sa ii oferi ceva special (macar un „N-avem bani, da’ du-te tu la un suc cu fetele, ca ai nevoie, las’ ca ma duc eu pe jos maine la munca” sau „Hai, avem 3 lei de toti – iesim si luam un Borsec la un litru jumatate si ne plimbam de nebuni pe-o strada”) trece prin toate fazele alea de mai sus. Socializarea, sub formele ei moderne – iesit la un film, teatru, prajitura, plimbare, este, si ea, o nevoie primara. Daca nu este satisfacuta, adio indeplinirea altor nevoi primare superioare.

Asa ca, ia, toti barbatii frustrati care nu sunteti de acord cu articolul femeii, mai lasati aerul de ranit si mai ganditi si putin practic sau mai cititi cate un rahat despre nevoile omului. Sau intrebati o femeie, daca va e lene. Ca nu v-ati simti afectati de articolul ala, daca nu v-ati simti cu musca pe caciula si cu frustrarea in fapt. Si, nu stiu daca stiti ce e aia frustrare, da’ ea apare pentru ca iti spune inconstientul „Ba, esti intr-un mare rahat, ia pune osul la treaba si mobilizeaza-te sa iesi din el, ca te fac sa pari idiot pana o faci, daca nu!”.

Asta asa, pentru ca toti ranitii intr-o aripa din comentariile articolului aluia erau barbati. Iar pentru femeile care au curaj sa isi expuna si partea practica, in ciuda valurilor de barbati care nu o sa accepte niciodata ca de la maimuta incoace noi suntem setate sa ne alegem partenerul pe baza „cum ne poate asigura un trai mai bun, la nivel de turma”, tot respectul meu. Daca toate ar fi ca voi si ar lasa aerul de mironosita fragila si minciunile de „vai, iubirea e suprema” deoparte, lumea ar fi un loc mult mai bun si mai sincer.

Exemplu practic: azi, la magazin, o femeie cantarea 2 morcovi. Costau un leu 50. 1,5!!! A luat un morcov si l-a pus inapoi. Spune-mi si mie, cum se simte femeia aia stiind ca e iubita de barbat si ce chef mai are ea sa fie femeie, atunci cand nu-si permite sa-si cumpere un morcov? Vai, iubirea, my ass.

2 Responses to “Are si femeia dreptatea ei”


  1. 1 neAnonim Martie 20, 2014 la 11:09 am

    Corect! Banii din familie sunt la comun, dar bugetul prevede si o parte „pentru ea” si una „pentru mine”. Cel putin la mine e cazul…si e OK pentru amandoi rezultatele finale.

  2. 2 cocochanel Martie 20, 2014 la 1:58 pm

    foarte fain scris dev…cine are de inteles sa inteleaga:)


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


