Filtru de sfaturi

d3v: serios, ai observat ce tembele sunt majoritatea sfaturilor? sunt atat de putini oameni care reusesc sa inteleaga ca fiecare are propria viata, propriile experiente, propria gandire, diferita de a celuilalt si ca n-ai cum sa ii oferi un sfat decat daca privesti obiectiv si ai si trait ceva asemanator?

X: da, insa la mine primul filtru al sfaturilor e ala cu ‘daca ar face acelasi lucru’ […]

d3v: eu oricum n-as folosi-o, ca e ilogica, de ex, tu mi-ai putea spune sa imi iau doar rucasacul si sa o tai de aici, ca eu as fi in stare sa fac asta. dar tu nu ai putea-o face. Deci te sfatuiesc sa-ti schimbi metoda de filtrare a sfaturilor :))

d3v: vrei sa-ti spun cum fac eu?:) De fapt nu, e un subiect bun de blog asta, am sa-ti dau sa citesti acolo, daca vrei:))

Si uite asa, vin eu sa va prezint metoda MEA de filtrare a sfaturilor.

Sa spunem ca, teoretic, am o situatie tensionata, la care nu stiu vreo rezolvare. Ca practic, intotdeauna am o situatie tensionata in jurul meu, ca asa-s eu: daca n-o am, mi se pare viata monotona. ( :)) a devenit monoton de cate ori am repetat cuvantul „monoton” in ultimul timp? Perfect, atunci stiti cam cum ma simt eu!)

Si tre’ sa-i gasesc rezolvare si n-o stiu. Acum stiu ca-s rare situatiile in care all mighty d3v nu stie rezolvarea unei probleme, da’ va asigur eu ca-n propria viata e mai greu sa privesti obiectiv si sa stii ce sa faci decat in a altora.

Asa ca:

0. Primesc sfatul si-l tin minte pentru mai tarziu, daca are vreun sens logic. Daca nu, il ignor. Nu trag concluzii de pe urma lui.

1. Ma pun in afara situatiei, pe post de Observator, si o privesc. Asta o fac ca sa adun toate variabilele din ea. Nu e usor sa te detasezi de emotii si sa nu tragi concluzii, dar na, pe mine ma ajuta experienta. Si nu trag aici concluzia, dupa cum am spus. Doar fac o statistica, atat: „deci avem nuantele astea de gri, persoanele astea incluse, situatiile astea”.

2. Incep sa ma gandesc la diferite solutii posibile. A, B, C. Si consecintele lor. A1, A2, An, B1, B2, Bn… Nu, nici aici nu trag concluzia.

3. Ma intorc inapoi in situatie, lasand libere emotiile, gandurile, vartejele.

4. Dupa o zi, aplic prima solutie instinctiva care-mi vine in minte.

4a. Daca-mi vin mai multe, mai astept putin, pana cand simt ca tre’ sa fac doar una. Ca probabil stie inconstientul ca tre’ sa mai astept putin, ca na, el oricum a mai fost in situatia asta si-nainte.

Si uite asa gasesc eu, intotdeauna, rezolvarea problemeleor si de aia are toata lumea senzatia ca la mine e totul zen si situatiile-s sub control. Nu ca as fi eu cine stie ce geniu al planificarilor, ci pentru ca – normal, cum altfel – sunt mai instinctiva decat altii, in sensul ala bun.

Si tot asa filtrez si sfaturile altora. Nu eu, constient, ci eu inconstient. Le includ acolo, la variabile, ca solutii posibile, le ofer pe tava preferatului lui Freud si ii spun sa „Do your magic”.

Si-asa ar fi frumos sa faceti si voi, ca e mai bine ca niciodata. Oricum, inconstientul creeaza situatii tensionate tocmai pentru ca simte ca nu e ok situatia buna.

So, in concluzie, „Fa ce simti, da-i naibii pe ceilalti, cu sfaturile lor cu tot, da’ numai dupa ce te-ai asigurat ca i-ai ascultat cu atentie si ca stii tot ce trebuie legat de o situatie, fara sa fii orb din cauza mecanismelor de aparare”.

0 Responses to “Filtru de sfaturi”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


