Cum sa pari ca stii ce faci

Mi se pare absurd si niciodata nu am sa accept sfaturi de la cineva care nu stie sa imi dovedeasca faptul ca e expert in ceea ce spune. Ca de exemplu, nu poti sa activezi in Publicitate, fara sa ai nu doar minimul de cultura generala, dar suficienta incat sa poti intelege toate generatiile care s-au perindat prin lume de la inceputul acestui domeniu si pana acum. Cu atat mai rau sa fii profesor de Publicitate, sa prezinti anumite reclame spre a fi analizate de catre studenti si sa nu te fi interesat, in prealabil, chiar tu, care e semnificatia lor.

Nu trebuie sa fii un geniu, ci doar sa dai un search pe internet, dupa un interviu al producatorilor.

Intamplare:

Avem o serie de reclame de la Budweiser:

1. Facuta prin ’95, dupa imbracaminte, o gasca de mexicani dansand, la final se spune „Feliz Navidad” – Craciun Fericit in spaniola.
2. Facuta prin `98, dupa banuiala mea, pentru ca in videoclip apar o serie de furnicute care beau o bere. Ala a fost anul in care s-a lansat Antz, film animat care a prins foarte mult la public.
3 si 4. Binecunoscutele reclame din seria True, de la Budweiser, in care actorii spun „Watzaaaap, Yo, Give me the phone” – sper ca toata lumea stie de la ce vine watzap-ul asta, pentru ca n-as vrea sa cred ca traim intr-o lume de ignoranti, si asa in clasa eram singura care stia… Bine, fie, de la piesa Da Muttz – Wazzaap (U Can’t Touch This), din 2001, care a facut un adevarat fior la vremea respectiva. Bine, bine, amandoua sunt bazate pe filmul True, un scurt mesaj care a luat foarte multe premii.

Bun, si-acum tragem linie. Care credeti ca e ideea principala pe care s-a mers in crearea acestor reclame? Ca e o bere pentru oricine? Ca mie nu mi se pare a fi pentru bunica-miu`, spre deosebire de profa. Ca asociaza idei indragite la scara larga – Craciunul, Antz, True si al lor Wazzup, cu o bere. Principiul de ordine + cel de apropiere – notiuni de baza in psihologie.

Bottom line: s-a intamplat sa nu inteleaga nimic la toate reclamele prezentate. In loc de ecologie ea vedea implinirea viselor, etc.

Next:

Sa prezinti Publicitate si sa te rezumi doar la Media, ignorand New Media mi se pare ca si cum ai vorbi de dinozauri, la cursul de modernism. Asta au inteles-o toate companiile mari si agentiile din domeniul asta. Nu si profesorii nostri, saracii.

Si-o perla:

„AC are concurent Informatica (Da’ fuq?! Concureaza la ce?!), insa Informatica nu si-a actualizat potentialul”. ?!?! – „Hai mai, sa-mi ridic si eu potentialul la cel curent.”…

Au fost multe, da’ nu le mai tin eu minte. Ca intr-un final mi-am dat seama ca femeia stie materie da’ e 0 la cultura generala, ceea ce eu percep ca inadmisibil. Dar, again, asta e problema cand esti tocilar, in general: te cam rupi de realitate si iti pierzi posibilitatea de a gandi singur… N-am spus eu ca-i tocilara, ea a afirmat asta.

Drept concluzie, mi-am dat seama ca mai degraba ma uit pe cursul titularului, decat sa fiu atenta la ce spune asistenta, ca tot pe-acolo ies.

Ah, sa nu uit: la inceput de ora (de altfel si singura data cand s-a uitat spre partea din spatele clasei si nu doar spre prima banca): „eu stiu ca e greu cand sunteti tineri si credeti ca e greu sa va angajati, dar trebuie sa incepeti de jos… Varsta ei, undeva la 30+. Varsta medie a celor 5 care eram in partea aia? Aproximativ 30..? M-a lezat in orgoliu pe cea mai instinctiva treapta posibila, la faza aia, sa fiu sincera.

Si ca sa fie si mai funny:

Primul rand, 5 oameni, 4 cu perle in dotare. Respectul meu celui care a tacut:

1. „E parsiva reclama de la Zaraza.” „De ce?” „Pentru ca vinul ars e pentru omul de jos si face asociere cu femei si…” ?! Nu bre, e parsiva pentru ca apeleaza la teama de castrare: „Zaraza, pentru barbati adevarati” si la orgoliu – „Zaraza, pentru domni adevarati”. Cine naiba nu vrea sa fie barbat sau domn?

2. „As vrea, in portofoliu, sa va faceti un plan de cariera pentru urmatorii 5 ani.” Duma: „Si daca am ajuns la apogeul carierei, despre ce scriem? Pentru ca nu mai ai ce plan sa-ti faci” – Asa-i ca barbata-tu’ e satul de tine, de impresiile tale si de lipsa de imaginatie, dorinta de dezvoltare si deschidere?

Si multe altele…

Per total, mare e gradina Sfintei Papadii… Da’ cine stie, acum, si termenii din publicitate si nu doar practica? :))

Dar uite, tocmai de aia e trist: asta e fix unul dintre motivele pentru care nici una dintre facultatile romanesti nu se afla in Top 500 mondial, pe cand AFrica are cateva acolo – pentru ca profesorii nostri considera ca a fi la curent cu notiunile moderne si a gandi, putin, in afara tiparului, e bau bau si nu ar trebui facut. Iar daca, doamne fereste, vreun student vrea sa le atraga atentia ca ce spun e gresit, e necesar sa vorbeasca peste el si sa nu-l lase sa prezinte argumente, nu cumva sa le fie subminata pozitia…

1 Response to “Cum sa pari ca stii ce faci”


  1. 1 Luke Ianuarie 24, 2013 la 1:22 pm

    Sa vezi prof (fosila) de gastro care preda „leacuri” din anii 50 ,basca zicea ca ecografia e o chestie noua.Radeam un amfiteatru intreg ce debita omul ala,plus ca se repeta si nu isi aducea aminte.
    P.S.Pe de alta parte la Microbi ,am avut unul care cred ca in tinerete a fost in HitlerJungend ….tot la 80 de ani ca si ala,dar fara Alzhaimer.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


