Tara lui Gigi Contra

…prezentata de Gigi, insusi.

Dimineata, imi rezerv 2-3 ore, sa-mi beau cafeaua. Citesc bloguri, citesc parerile lui Gigi Contra: ca a iesit celalalt Gigi, cu 70% voturi; ca publisherii sunt varza murata, toti; ca Sarbatorile sunt de rahat si fortate si…; ca noi, pamantenii, nu intelegem nimic din Universul asta si ca autorii sunt zeii supremi, in materie de sensul vietii.

Apoi, dupa ce termin alea 10 bloguri pe care le urmaresc, intru intr-un meci de Dota. Uneori castigam, alteori nu, insa e acelasi invariabil discurs: ca toti sunt de vina, numai ala de scrie nu; ca mamele fiecaruia gazduiesc, in fiecare seara, pe altii; mortii la fel; ca restul sunt „retarzi” si „handicapati” si „prosti”, iar ala de scrie nu.

Daunazi, am indraznit sa spun ca Vanilie (in aprilie) e un rahat de cantec, pe Facebook. Urmarea a fost desprinsa din filmele cu prosti: initial am crezut ca aia de spun „ce versuri mirifice” sunt doar trolli si ca nimeni nu poate fi atat de incult incat sa spuna ca rimele alea sunt geniale. Mnu. Asa ca prietenul mi s-a trezit cu telefoane in care era facut „tocilar” (oh, god, te rog, toate ca toate, numai tocilar nu! Asa jignire…) si in care i se spunea „ah, nu, ca eu fimei-ti doar vroiam sa i-o trag”. Venite de la un nene care la 24 de ani (deci nu 12), statea pe banii ma-sii, pe motiv ca „fac facultate”. (Replica prietenului a fost: „Da’ ma, uite asa, tocilar cum sunt, ma insor cu femeia careia tu visai sa i-o tragi si am cu 1000 de euro mai mult ca tine in buzunar, asa ca fii tu smecher in continuare” – am redat-o pentru posteritate, pentru ca in momentul ala am inceput sa hahai in ras de parca atunci venea Apocalipsa si nu ieri)

Inainte de munci, dau o fuga pe torrente, ca sa vad ce filme bune sa pun la download. Comentariile? „Nu m-am uitat da’ trebuie sa fii retard (iar!) sa vezi asa ceva”; „Ba, ce dobitoci sunteti aia 30 de downloaderi care spuneti ca v-a placut!”, etc.

Imi caut info ca sa fac un articol, din 3 articole despre un oras, 2 sunt despre nemultumiri. Din 5 articole despre psihologie, 4 sunt facute asa, ca un semn de protest contra platii slabe pe care o face site-ul, in dorul lelii.

Uneori, mai iau legatura cu oameni cu care am avut contact, de mult, atunci cand inca mai credeam in misiunea mea de Iehova si incercam sa ii invat tot ce stiu. Incearca sa ma contracareze si sa-si dovedeasca ei superioritatea… Astazi, in schimb, faith in humanity has been restored, deoarece am primit un mesaj care nu doar ca mi-a gadilat orgoliul de se tavalea pe jos de ras, da’ mi-a adus un zambet atat de larg pe buze, incat s-a luminat intregul birou intr-o secunda si am molipsit si persoana de langa mine, care zambea fara motiv. Si Motoc zambea, pana…

Dau sfaturi unei persoane despre cum sa isi aranjeze marfa, pentru o vanzare mai buna, ma contrazice, orice as zice. Relevanta in ce zic am, ca mi-au placut tehnicile de vanzare la scoala si am fost atat de curioasa sa citesc cat mai multe despre ele. Plus ca, in principiu, mare parte dintre articolele mele pe asta se bazeaza: vanzare. Adica am ceva experienta in domeniu, prin comparatie. Nu, mai bine sa contrazicem decat sa ascultam si sa incercam sa punem ceva in practica.

Intelegeti voi ideea: unde ma duc, unde ma intorc, vad numai Gigi Contra.

Acum, si eu sunt Gigi Contra si stiu asta. In special dimineata, inainte sa-mi inchei alea 2 ore de tabieturi, n-ai ce discuta cu mine ca te iau in focuri de nu te vezi. Da’ dupa ma simt nasol si incerc sa ma abtin, cate o zi intreaga, pana la urmatoarea trezire. In plus, ma enervez doar pe chestiile care ma afecteaza direct. Mai mult, uneori chiar ma trezesc zambi8nd si cu chef de trolling inocent.

Si totusi, care e satisfactia asta in a fi, intotdeauna, impotriva? Ce mecanism e ala care te face sa ai, intotdeauna, un dinte contra? Sa contracarezi orice idee, chiar daca ea nu te afecteaza, sub nici o forma? Sa… In afara de frustrari, ca de astea sunt satula sa le observ.Sa stii tu mai bine ca toti, sa te pricepi la toate, sa fie restul prosti si numai tu ala destept, care intelege tot. Oare oamenii astia sunt fericiti, acolo, in viata lor?

2 Responses to “Tara lui Gigi Contra”


  1. 1 luvieere Decembrie 22, 2012 la 7:54 am

    Au și contrele astea un rol: dacă ai o idee interesantă care poate rezista asaltului inevitabil de contre, încrederea ta în respectiva idee crește, odată cu numărul de susținători, convinși de argumentele respingând acele contre.
    Mai ales dacă e publicată online, percepția meritului ei derivă parțial din expunerea ei în sine și parțial din succesul susținerii de care beneficiază în secțiunea de comentarii, în fața tuturor contrelor care apar.

    O idee necontroversată, care nu incită la contre, e anostă și ușor de uitat, pe când una care atrage acea efervescență de contre și susțineri, are un caracter mai viu, cu șanse mult mai mari de răspândire.

    După cum observi, e o corelație între popularitatea unui concept (Dota/jocuri online; cântecele comerciale; relații sentimentale, etc) și tendința de a atrage contre și pe oamenii predispuși la ele.

    Iar ca o chestie… „meta”: și tu ești frustrată de afluxul de indivizi de tip Gigi Contra, și ești… contra rolului lor 😀 Iar eu, prin acest mesaj, am fost… contra ideii că astfel de persoane nu au o funcție socială raportată la ideile pe care le contrează. Eu unul, dap, sunt fericit aici, în viața mea. Tu ești fericită?

  2. 2 d3vilbabe Decembrie 22, 2012 la 9:24 am

    Cum spuneeam, suntem o tara de Gigi COntra. :)) Eu sunt cel mai fericit om pe care il stii, remember?:P

    Si da,au si ele rolul lor. Da’ parca’s prea multi Gigei doar de dragul de a exista, fara sa aduca nici un aport, pe nicaieri…


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


