Cum ti-i educi, asa ii ai

Pe Facebook am vazut o poza, cu cateva zeci de like-uri, care spunea „Felicitari barbatilor care spala din cand in cand vasele, ca sa usureze munca nevestelor”. Primul reflex a fost sa spun „Ce proaste-s, saracele”. Al doilea, dupa ce si-au facut treaba sinapsele, m-a facut sa-mi dau seama ca ele – saracele – nu au un spirit atat de …rebel, sa-i zicem, astfel incat sa gandeasca in afara tiparelor.

Da, acum 100 si chiar 50, ba chiar si 15 ani in urma, era nevoie ca cineva din familie sa stie sa spele, sa calce, sa gateasca, sa… Na, sa faca treburile astea necesare unei familii. In general, pastrandu-se modelul traditional, ramas din perioada in care femeile stateau acasa si barbatii munceau campul – foarte funcional, de altfel, la vremea lui, pana acum vreo 15 ani – femeile erau alea care faceau toate astea.

Partea foarte misto, de acum, e ca S-A INVENTAT TEHNOLOGIA! Si-atunci ai masini automate de spalat, ai fier de calcat cu aburi, croitorii la tot pasul, retete de bucatarie pe Google! Astfel incat si un urangutan ar putea face toate chestiile astea si nu mai e necesara o intreaga stiinta a gospodariei, majoritatea putand fi facute in 5 minute si 2 click-uri.

Si pentru vase sunt masini de spalat – foarte faine, de altfel – da mai este si o a doua solutie: le spala cine are chef. Eu, in general, cand vine vorba de chef de vase, valoarea e constant la 0. Nu-mi place pentru ca: n-am rabdare deloc (oricum ar iesi ceva de mai bine nu faceam, din cauza asta); imi stric unghiile (feminin, stiu, da’ pentru ca n-am rabdare, p-astea le fac doar cand e nevoie si atunci ma dau cu oja inclusiv pe coate, asa ca de ce sa imi aduc la lumina latura slaba daca nu e necesar?); ma doare spatele (eu sunt inaltuta, din fire, si intotdeauna chiuveta e prea jos pentru mine + ca si asa ma doare spatele tot timpul de la stat prea mult la comp); sunt eco-stupid (adica de grija copiilor din Africa, reduc pe cat putinta consumul de apa, la orice activitate care o implica – d-aia la mine spalatul a 3 farfurii cu un firicel de apa dureaza 10 minute – inchide-te apa, deschide-te apa, taraie apa); n-am chef si am spus ca n-am rabdare?

D-aia la mine, in afara datilor in care a fost absolut necesar, a spalat mama, in aia 10 ani cat am stat cu ea, inainte de asta bunica si dupa asta prietenul sau amicii – in functie de dotarile din perioadele alea. Saracul Razvan, fericita sa-i fie viata, ca m-a scutit pe mine de niste momente tragice. Cand creste pisica asta, am s-o invat pe ea sa spele, si mi-am luat de grija.

N-am permis niciodata unui prieten sa stea si sa se uite in timp ce eu fac treburi gospodaresti. Azi gatim? Bine, nu stii cum – ia si curata ceapa asta. Nu stii nici asta cum? Repetitia e mama invataturii. Si dupa aia spala si vasele alea. Facem curatenie? Hai, eu sterg biroul, tu strange hainele astea. Spalam? De sortat le sortez eu, ca mi-e in natura sa fac diferente intre culori si materiale. De aici te descurci, ok? Si tot asa.

Trebuie sa ai 0 personalitate si coloana vertebrala ca in epoca in care femeia munceste cot la cot cu barbatul, pe camp, sa vii acasa si sa dai like la poze in care te bucuri ca „din cand in cand”(!) mai spala si barbaul un vas. Pentru ca intr-o relatie, acum, e vorba de egalitate si nu de unul care e sclavul – slujitoarea/majordomul/femeia de servici – a celuilalt.

Si ce mi se pare si mai amuzant e ca, nu de putine ori, cand afirm chestia asta cineva tot incearca sa ma contrazica, aducandu-mi argumente puternice de tipul „pentru ca asa trebuie”. Si mai amuzant e ca, in lenea lor, barbatii sustin aceste modele, inca, iar femeile sunt cei mai inversunati aparatori ale lor. Ori asta e stupid: de ce ai lupta pentru pastrarea a ceva menit sa iti aduca un efort dublu fata de al partenerului? Mai ales cand ai la indemana atatea modalitati incat sa supravietuiesti si fara sa incerci sa ajungi la rangul de artist in ale gospodariei…

2 Responses to “Cum ti-i educi, asa ii ai”


  1. 1 EsCa Octombrie 23, 2012 la 3:05 pm

    Eu nu o las pe nevasta-mea sa faca mancare ca ii iese aiurea(in afara de ciorba de burta:P).
    Uite o chestie ,nu toti barbatii sunt in epoca primitiva.Stii sindromul lui Oedip..cam astea sunt efectele intr-o relatie.
    P.S. Tu inaltuta ?🙂 si cu voce tare banuiesc🙂

  2. 2 d3vilbabe Octombrie 23, 2012 la 10:40 pm

    daca tu ai 2 m si ceva, normal ca toti ti se par mici. eu cu tocuri ajung la 185🙂


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


