Omelette du fromage

Am un prof. Si eu, sa ma laud ca inca mai tocesc putin bancile scolii (vreo 6 ani de-acum incolo). Si proful asta e atat de plictisit de materia lui pe care o preda cate 2 semestre, la anul intai, si in care nu se descopera nimic nou, niciodata si care, colac peste pupaza, nici macar nu se mai foloseste, ca reuseste, cumva, sa molipseasca de plictiseala si sala de curs, in cel mai scurt timp.

Si azi am fost si eu la ora lui, ca vreau neaparat sa pricep cum e cu mamutul asta, ca imi trebuie pentru licenta. SI – recunosc – din cand in cand mai schimbam si eu o vorba cu prietenul din dotare, in special cand nenea repeta pentru a 4-a, a 5-a oara aceeasi chestie. Da’ dupa, cand incepea o idee noua, reveneam la ce spunea el acolo…

In schimb, in spatele meu, era o pustoaica la vreo 20 de ani, care – pe langa ca i s-a parut ca este geniala, de a repetat de 3 ori, cand a recunoscut piramida lui Maslow, avea prostul obicei sa il tot ia la misto pe prof. Parte care, parca, imi aduce aminte de alte si alte specimene de le-am tot vazut eu prin scoli. Si mi s-a parut atat de stupid gestul asta – 1, pentru ca eu nu mai intelegeam nimic si 2 – pentru ca e vorba de respectul fata de ceilalti si, in special fata de profesor, in sine.

Sa ajungi titular de curs, la o universitate de tipul UAIC, nu e deloc usor. Da’ chiar deloc. E vorba de zeci de ani de munca si ambitie, in spate. Sa stai sa predai o materie mamut, an de an, zi de zi, iar nu e usor. Iti trebuie o rabdare de fier. SI-apoi, omul are 20 de ani, poate, de activitate ca psiholog. SI vine un putoi d-asta, de 18 ani, care abia si-a strans mucii de pe bancile scolii si i-a mutat pe cele ale facultatii, si il ia la misto si se considera mai desteapta si mai „Cool” si mai ce ciocolata Sfintei Papadii o mai fi crezut ea ca face. Deja asta e lipsa de respect fata de viata omului aluia, fata de aia care vroiau sa asculte, acolo si fata de ea, ca isi irosea timpul ei si rata informatii nu neaparat pretioase, da’ transmise de la un om care ar fi avut ce s-o invete.

Abia astept sa scada numarul studentilor din facultati, ca parca-s prea multi care nu pricep exact ce fac ei acolo si de ce isi pierd cativa ani prin ele, facand pe desteptii, cand ei sunt atat de idioti ca nici nu-si inteleg scopurile.

In alta ordine de idei, vroiam sa va vorbesc despre „Blestemul lui Gauss”, da’ mi-am adus aminte de idiotenia aia si m-am enervat. Oricum, las un subiect de meditatie, pentru cunoscatori.

0 Responses to “Omelette du fromage”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


