Daca vroiam sa suport un copil, mi-l faceam pe-al meu

Pornind de la comentariile pe care le-am citit in postul Anei, unde o intreaga turma de omuleti frustrati incercau sa o infiereze si sa o puna la zidul blasfemiei doar pentru ca a avut nesimtirea sa spuna ca i-ar placea ca atunci cand vrea sa se relaxeze pe o terasa, sa poata si sa o faca, nu sa suporte chiotele progeniturilor altora, m-am gandit si eu sa ma alatur infamiei si sa imi dau cu parerea fara sa am copii.

In momentul asta scriu, incognito, pentru doua bloguri dedicate subiectului copiilor, ambele avand cateva mii bune de cititori. Si le dau sfaturi parintilor despre cum sa isi ingrijeasca plozii, cum sa nu-i lase cu sechele, cum sa le rezolve problemele, etc. Multe, multe articole au curs pe apa blogosferei, pe subiectul asta si semnate de mine. Iar aia care au copii, dar si probleme, dau search pe Google, ajung la articolul meu si apoi ii dau share, like si ce alte polologhii de vazut si altii mai sunt, semn ca ce am scris eu acolo a fost bine si ca le-a placut. Si apoi, cand ma duc sa spun, intr-un comentariu pe un blog ca „Ma, nu e bine cum crezi tu”, imi spun ca daca eu n-am copii, n-am voie sa comentez…

Pare-mi-se ca am mai scris pe subiectul asta, da’ mai scriu o data, ca sa ma simt eu bine. Si daca n-aveti blog, sa nu v-aud ca-mi comentati. Asa. Cand m-am mutat de unde stateam, mi-am luat si cartile dupa mine. A fost o jumatate de masina de carti, frumos aranjate si impaturite. Cand sa le aranjez aici, am realizat ca trei sferturi dintre ele fac referire la psihologia si educatia copilului si adolescentului, ceea ce inseamna ca eu am citit mai multe carti din domeniu decat, probabil, trei sferturi dintre toti parintii astia isteti despre care spuneam mai sus.

Iar daca cineva vine si-mi spune ca ce e scris in carti nu se aplica in realitate, deja nu e in aria IQ-ului cu care as vrea sa am de a face, pentru ca habar n-are cum se fac niste studii de cercetare, dar atunci. Si, pentru exemplificare, ii rog sa caute pe google definitia cuvantului „esantion”. La zecile astea de carti citite se adauga si cativa ani buni de studiu in ale pedagogiei si psihologiei, dar si experiente cu copiii altora.

Asadar,

cand eu sau oricare altul, care are mai multe cunostinte despre copii decat oricare alta care si-a desfacut picioarele si a slobozit unul, fara sa aiba minime idei despre cum ar trebui crescut, dar care peste noapte se simte experta, spunem ca „Ma, nu e normal sa vii cu copilul la terasa – 1, pentru ca ala nu e loc pentru copii, acolo lumea fumeaza, bea, injura si flirteaza in scumpa idee de a slobozi un alt copil sau macar a se preface si 2- nu e normal sa deranjezi alt om venit sa se relaxeze doar pentru ca tu ai facut parte din categoria celor care si-au desfacut picioarele inainte sa-si poata permite o bona”, atunci rog parintii atoatecunoscatori sa ne creada pe cuvant. Ca daca cineva vroia sa se relaxeze pe zberiete de copil, si-l facea pe-al lui, nu astepta sa i-l bagi tu pe gat pe-al tau. Asta e viol, de-acum!

Apoi, toti astia care nu vor sa accepte ca „Ma, esti vinovat aici, taci si invata ceva din ce-ti spun!”, au mari probleme de personalitate, precum lipsa de responsabilitate si propriile frustrari (sau trebuia sa astept sa ajung la 40 de ani, sa nu mi-o mai traga barbatul ca e scarbit de suncile de pe mine si de mirosul de sarmalute, sa-mi intre copilul la scoala si sa vina cu prima nota de 4, ca sa spun asta?). Faptul ca al micu’ nu e capabil sa inteleaga ca sunt anumite locuri unde trebuie sa stea linistit, de la tine a invatat, pentru ca prin problemele tale TU il afectezi pe EL. Sfanta Papadie, ca n-o fi asa de greu de priceput ca exista cauza si efect si ca un saurel invata din familie comportamentul de „razboinic in jungla batandu-se cu scaunele de pe terase”.

Si eu mai stiu ceva, de la mama, pe care n-o poate nimeni acuza ca n-are copii si vorbeste in necunostinta de cauza. „Cand doi iti spun ca esti prost, si au si argumente solide pentru asta, nu doar „tu n-ai copii”, te duci si te ascunzi in casa, ca inseamna ca n-ai dreptate.” Sa va dau niste link-uri ale articolelor prin care le spun parintilor cum sa-si educe copiii intr-un mod corect?

19 Responses to “Daca vroiam sa suport un copil, mi-l faceam pe-al meu”


  1. 1 chrisdunny Octombrie 11, 2012 la 8:52 pm

    Niste linkuri si la articolele scrise de tine se poate ?:)

  2. 3 ann Octombrie 12, 2012 la 3:21 pm

    Pentru a intelege un lucru trebuie sa-l traiesti…

    In privinta cercetarilor si documentarilor, au existat intotdeauna pareri diferite. Ca exemplu unii dintre ´parintii´ psihologiei, Freud si Jung.

    Ar mai fi multe lucruri de spus, dar cu parere de rau, ar fi o discutie mult prea ´stufoasa´ , pe care nu as avea timp sa o explic. Doar pot spune ca totul e legat de psihosociologie si de ´universul´ fiecaruia.

    Toate cele bune…

  3. 4 d3vilbabe Octombrie 12, 2012 la 4:46 pm

    dupa ceea ce spui tu, un profesor nu imi poate vorbi despre spatiu, daca n-a fost acolo, psihologii ar fi trebuit sa reaca toti prin tot felul de traume pentru a intelege despre ce e vorba cu clientii lor, iar judecatorii ar fi trebuit sa comita fiecare cate o crima, un viol si un furt, ca sa poata da sentinte.
    privind din punctul asta de vedere, ne dam seama ca totul se rezuma la empatie si ca daca un om e deranjat de ceva, poti sa-i aduci tu ‘nspe mii de argumente, ca tot deranjat are sa fie. daca-l deranjeaza il deranjeaza si cu asta basta.si cam asta se intampla cu toti oamenii fara copii cand aud copiii altora in momentul lor de relaxare.poti, ca parinte, sa-i obligi sa fie deranjati?

  4. 5 EsCa Octombrie 12, 2012 la 8:08 pm

    Pentru a intelege un lucru trebuie sa-l traiesti…asta chiar ca e buna🙂.Un om normal invata din greselile lui ,unul destept din greselile altora.
    P.S.Trebuie sa stii anumite limite ,daca tu le intelegi atunci si plodul tau o sa le priceapa(asta daca nu e mongoloid).

  5. 6 d3vilbabe Octombrie 12, 2012 la 11:27 pm

    :)) monogloid, asta da jignire:)))

  6. 7 ann Octombrie 12, 2012 la 11:34 pm

    E o diferenta mare intre teorie si practica, voi intelegeti foarte bine…

  7. 8 d3vilbabe Octombrie 12, 2012 la 11:38 pm

    Corect, dar ata nu inseamna ca nu poti observa din practica altora. Si ceea ce nu tii tu cont e ca teoria se bazeaza, intai, pe practica. Ptr ca nu vorbim aici de chestii abstracte sau de „daca pica drobul”.

  8. 9 ann Octombrie 13, 2012 la 11:07 am

    Asa cum am spus mai inainte, exista o sumedenie de opinii…asadar, doar poti observa din ´practica altora´, nu si aplica.

    Teoria nu se bazeaza pe practica…te-as putea intreba, cine a fost primul, oul sau gaina? Revin cu intrebarea despre opiniile diferite ale lui Jung si Freud.

  9. 10 EsCa Octombrie 13, 2012 la 1:22 pm

    Simplu…oul a fost primul.Genetica 101,mutatii genetice datorita la incrucisari intre 2 rase.

  10. 11 ann Octombrie 13, 2012 la 1:41 pm

    Am convingerea ca tu nu ai fost nascut prin manilupare genetica…

  11. 12 EsCa Octombrie 13, 2012 la 4:25 pm

    Corect ,eu sunt perfect din punct de vedere genetic.Si cand zic perfect ,e perfect.

  12. 13 Antonia Octombrie 13, 2012 la 7:26 pm

    Fantastic🙂
    De la teorie la practica nu e mare lucru sa treci, altfel nici o teorie n-ar fi valabila in veci.
    Pun si aici linkul, l-am pus deja pe blogul Anei… Pentru cei care nu-s capabili sa aplice teoriile😉

  13. 14 d3vilbabe Octombrie 13, 2012 la 8:41 pm

    Ann, tu imi dai 2 exemple de cand psihologia era mai mult ghicit in carti… Probabil stii, ca intre timp, s-a implementat si cercetarea riguroasa in domeniul asta… Nu? Iar intrebarea cu oul si gaina e la mintea cocosului, daca a auzit, vreodata, de genetica… Cum zice si Esca.

  14. 15 ann Octombrie 13, 2012 la 9:49 pm

    Uff.. ce greu e sa explic. Tot timpul au existat opinii diferite, in mai toate domniile… In prvinta gainii si oului, era doar o intrebare filosofica, era pusa in contextul subiectului din postare. Sunt multe lucruri de spus, dar din pacate timpul e pretios pentru mine.
    Esca, perfectiunea se obtine probabil in epubreta

  15. 16 Antonia Octombrie 15, 2012 la 1:36 am

    Una dintre intrebarile ultimului secol, „ce-a fost intai: oul sau gaina?”, si-a gasit, in sfarsit, raspunsul. Cercetatorii britanici au stabilit ca gaina e mai veche pe Terra, deoarece in ovarele acesteia se gaseste o proteina esentiala pentru formarea oualor.

    Cum doar in prezenta acesteia oul poate prinde forma, lucrurile nu au cum sa stea altfel, au stabilit oamenii de stiinta de la Universitatile Sheffield si Warwick. Cu ajutorul unui supercomputer, ei au studiat tot ce intra in componenta oului, stabilind ca in absenta proteinei ovocledidina-17, mai pe scurt OC-17, oul nu avea cum sa existe.

    uite na…

  16. 17 EsCa Octombrie 15, 2012 la 1:22 pm

    In studiile cercetatorilor britanici am incredere cat in cainele meu sa-mi faca o pizza
    P.S.Ma duc sa dau foc la cartile mele.Unde ca boul am citit despre evolutie si,genetica.Proasta aia de gaina se trage din dinozauri (vezi caracteristici reptiliene la pasari),care vomitau si ei oua ,asa ca mi se falfaie de oc-17.
    P.S.2. Ei omita sa spuna despre evolutie si originea proteinei(vezi mai sus).Vrei un exemplu simplu?
    Ia un cal si o magaritza,un tigru si o leoaica…ce-ti iese ?O chestie noua.De unde apare? Din ovulul fecundat (da,is mamifere) .Ca daca erau pasari care voiau un interracial sau threesome le ieseau un ou cu o rasa noua.Punct.

  17. 18 d3vilbabe Octombrie 16, 2012 la 10:26 pm

    So, de-acum incepem asa: „Cercetatorii de la Universitatea de pe blogul lui d3v au ajuns la concluzia ca cercetatorii de la Universitatile Sheffield si Warwick sunt mai prosti decat un cocos” :))

  18. 19 Antonia Octombrie 17, 2012 la 7:34 pm

    am admirat intotdeauna romanu’ care e mai dastept decat toti, se pricepe inclusiv la oo si gaini.
    pe cartile alea si eu studiasem ca vaca cum ca atomul ar fi fost indivizibil, dar nah… au venit niste boi sa-mi dea cartile peste cap…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


%d blogeri au apreciat asta: