Odata cu timpul vine si nepasarea

Surprinzator la cate intamplari, care altadata m-ar fi scos din minti, am devenit nepasatoare. Poate e de la varsta, poate e de la obisnuinta, da’ parca mi-e din ce in ce mai greu sa ma enervez si sa reactionez la faze de-an pururea. Sau poate e de la concediu.

Si uneori, asa, rememorand intamplari asemanatoare, parca ti-e dor de copilul care, odata, avea reactii puternice, impulsive, care faceau furori, smulgeau grimase incruntate si misca oamenii, incapabili sa inteleaga de ce, la doi metri mai in spate.

Impulsiva mai sunt si acum si, probabil, am sa fiu mult timp de acum incolo. Dar cat de putine lucruri mai conteaza, cu adevarat…

Aseara mi-am mai pierdut un prieten „bun”. Nu-i prima oara si, probabil, nici ultima. Desi mie-mi place sa las portite deschise pentru „Buna ziua”, oricui, unii oameni pur si simplu iti refuza dovada asta de bun simt, pe care o ridici ca o columna, in cinstea a ceea ce a fost. Unii din imaturitate, altii din prostie, altii pentru ca nu stiu ca, oricat de antipatic ti-ar fi un om, asta-i metoda cea mai inteleapta. Ca viata are multe ocolisuri, si nu se stie cand si cum ai sa cauti portita aia, iar in loc, din neglijenta ta, ai sa gasesti un zid.

Eu tot ce sper e sa se merite si le doresc numai bine tuturor care au trecut prin statutul de „prieten bun”, in viata mea. Pentru ca mi-au fost dragi, cu totii, la timpul lor. Si-acum imi sunt, dar la steagul meu alb ridicat, ei s-au strecurat, cu privirea in pamant, pe usita din spate, inchizand-o, fara sa fluture macar mana, in semn de salut. Poate am gresit eu, poate nu, dar mandria mea e prea impulsiva ca sa alerge dupa oameni ce au lovit, odata, cu piciorul. Poate au ei motivele lor.

E surprinzator, insa, cum ajunge sa iti fie semi-indiferenta o faza, o persoana, o amintire. Cum singurele reactii devin mecanice – pentru ca asa as fi facut odata, cum la 2 minute dupa, te intorci la ale tale si uiti momentul.

Aseara, un sofer imbecil a tarait un caine, langa mine, vreo 2 metri, a accelerat si a plecat. Am luat cainele din strada, l-am pus pe margine si m-a durut sufletul toata noaptea din cauza lui. Aseara am pierdut un prieten, si mi-a trecut la urmatoarea piesa care mi-a placut. Sau poate unii oameni, pe care ii vrei a fi importanti, nu sunt atat de importanti pe cat ti-ar placea sa crezi. Pentru ca asta e menirea prietenilor: sa vina, sa-ti ofere momente si sa plece. Acum, depinde de capacitatea fiecaruia cu cata eleganta se inchide usa si se construieste zidul… Nu?

2 Responses to “Odata cu timpul vine si nepasarea”


  1. 1 TAP August 12, 2012 la 6:55 pm

    toti pierdem prieteni buni, toti castigam alti prieteni poate buni poate nu… asta e viata si trebuie sa ne-o traim cu bune si cu rele, nu cred ca ar fi frumoasa o viata cu toate in roz si numai cu bine, ar interveni plictiseala. imi pare rau pt tine c-ai pierdut un prieten, o sa gasesti altul mai bun ca cel pe care l-ai pierdut

  2. 2 d3vilbabe August 12, 2012 la 8:17 pm

    asta clar. pentru ca logica-i simpla: cine se aseamana se aduna, iar eu daca „arunc” o persoana e pentru ca il consider gunoi🙂 asadar, da, exista toate sansele sa gasesc prieteni mai buni. mai rau e ca tot n-am invatat sa diferentiez curvele care se schimba dupa cum bate vantul, dand la spate prietenii de multi, multi ani pe glume si companii de iq 70. dar merci, uite asa invat. n-ai trecut chiar degeaba prin viata mea.🙂

    si las-o aici. poate la nivelul ala e ok contracaratul, nonsalanta si sa te consideri mai „destept” decat altul. da’ aici, la mine, asta e tiganeala. iar eu, spre deosebire de altii, pot sa tin capul sus, pentru ca nu sunt vinovata de nimic. O zi frumoasa.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


