De ce nu vreau sa fiu blogger

E un nou trend printre romanii care stiu sa scrie corect: sa fii blogger. A se remarca faptul ca, desi am un blog de (cat?) vreo 4 ani, niciodata nu m-am considerat ca facand parte din categoria asta. Pe langa ca mi se pare un „titlu” prea pompos, prea snob si prea rezervat doar ptr 2 dintre toti aia de si-l asuma, mai am cateva motive, ca doar nu era sa fiu eu de acord cu ceva ce e „la moda” asa, fara o baza serioasa.

Asa ca iata motivele pentru care, asa cum remarca cineva, acum ceva ani, nu vreau sa ma amestec in marea mocirla a blogosferei romanesti, desi, recunosc, sunt cativa oameni care chiar isi fac treaba pe bune, acolo, si de care imi pare rau ca trebuie sa-i pun la un loc cu gloata.

1. Pentru ca ar trebui sa fiu mereu la evenimente plictisitoare, care nu intereseaza pe nici un cititor, da’ care ma fac pe mine sa ma simt implinit ca blogger. Ma uitam pe Facebook: „Bloggerii ieseni la un tur al Iasului”. De ce rahat cu mot te-ar interesa pe tine, iesean, ca un ghid sa-ti arate Iasul?! Nu il stii? Nu ii stii istoria? Nu stii ce semnifica unele monumente sau cladiri? In cazul asta tie iti trebuiesc niste carti in plus citite si un dram de educatie, nu un ghid. „Cupa bloggerilor la pescuit”. De ce sa trebuiasca sa fiu parte din blogosfera ca sa pescuiesc? Daca vreau sa pescuiesc imi iau undita, imi iau grupul de amici din dotare si m-am dus pe balta. Nu am nevoie de o firma care vrea reclama sa imi spuna cand, cum si de ce sa ma distrez.

2. Pentru ca toti cunoscutii mei s-ar enerva. Am avut si eu, ca tot omul, un coleg de banca prin clasa I. Coleg care mi-era tare simpatic si cu care am reluat legatura, unde in alta parte daca nu pe Facebook, acum vreo cateva luni. E blogger si face tot ce trebuie sa faca un blogger: asalteaza tot ce poate cu reclame la posturile lui. Ma trezesc dimineata la cafea si verific Wall-ul, posturile lui Andrei. Ma duc pe blogurile alora mari sa le citesc, comentariile lui Andrei. Verific un grup pe Facebook al cartierului, Andrei are ultimele 20 de postari acolo. Cu link-uri, desigur. Lista de messenger, Andrei e cu statusul pe posturi. La naiba, daca astia descopera stream-ul prin vis, Andrei are sa ma spameze cu link-uri spre posturile lui!

3. Pentru ca ar trebui sa scriu din obligatie. Ma doare la basca azi de la lene si n-am chef nici macar sa imi iau puchinii de pe ochi? Nu conteaza! Daca vreau sa fiu blogger cu succes, tre’ sa scriu. E cald in draci si toata lumea e intr-o latenta maxima, nefacand nimic nou? Nu conteaza! Tre’ sa ma dau peste cap ca Fat Frumos si sa ma duc la buda sa scot o stire senzationala! Care are sa arate exact ca un produs facut la buda, pentru ca cititorul nu e prost, si isi da seama cand ceva e scris doar pentru ca trebuia sau pentru ca te interesa intr-adevar subiectul. De pauze am sa am timp cand am sa fiu un blogger de succes, daca am sa fiu.

4. Pentru ca as incepe sa privesc lumea prin ochii bloggerului. „Ia uite un om care plange in mijlocul strazii, ce stire buna pentru blog!” Nu, nu-ti trece prin cap sa te duci sa-l intrebi de ce plange, decat cel mult din curiozitate jurnalistica. Esti atent la trafic doar ca sa poti sa te plangi, nu ca sa te feresti de masini. Mori de cald doar ca sa ai ce scrie pe blog, nu pentru ca e incalzirea globala in floare – desi, daca stai sa te gandesti, si asta e un subiect bun de blog.

5. Pentru ca as incepe sa ma bucur la fiecare piscot aruncat de vreo companie de vrea sa-si faca reclama. Din blog, in Romania, putini sunt aia care scot bani buni si, in general, asta se face dupa o munca intensa de cativa ani, in toate conditiile enumerate mai sus. Mai e si cazul firmelor care au propriile bloguri, de care se ocupa cate o echipa, asa cum facem noi la Art Content. Da’ in mod sigur, nici alea nu-si scot bani strict dintr-un blog. Chiar si bloggerii mari mai fac cate ceva aleatoriu pentru o oarecare suma. Adica da, bloggingul in Romania e comparabil cu a fi profesor de desen: salar de 8 milioane si daca ai norocul sa prinzi o meditatie esti tare. Adica tre’ sa devii piscotar, altfel mori de foame. Si incheiem articolul asta intr-un mod circular, ajungand la punctul 1, cand ar trebui sa fiu la evenimente fara alt scop decat un piscot sau putina reclama gratuita, de pe urma carora firma X ar profita la maxim, ca un link se vinde scump.

Asa ca incerc sa ma tin departe de lumea bloggerilor, chiar daca am blog de 4 ani, am o firma care se ocupa de scris, in mare parte, si daca sunt la curent cu tot ceea ce ar insemna un blog de succes sau diferite tehnici din domeniul asta. Pur si simplu prefer sa am mandrie si sa imi pretuiesc, in continuare, libertatea mea si a mintii mele.

1 Response to “De ce nu vreau sa fiu blogger”


  1. 1 d3vilbabe Iulie 24, 2012 la 1:48 pm

    Sa nu exageram, Andrei. Ai generat 2 puncte, si anume ala cu spam-ul (nu minti, chiar cand am scris articolul am vazut „share” pe fb:)) ) si ala cu intalnirile intre bloggeri, ca tot la tine am vazut si de turul Iasului. In rest, nu ma prea intereseaza venitul tau si d-aia nici nu faceam referire la el. Da’ mai stim noi p-altii… Cat despre ultima parte… esti sigur?:) Si-acum intr-un mod cat se poate de serios: imi esti simpatic ca om, da’ ca blogger… Well, nici un blogger nu mi-e simpatic, sincera sa fiu :)) Nu tre’ sa intri in defensiva, ia-o ca pe ceva din care ai sau nu ai ceva de invatat.🙂 Toate cele bune.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


