Alegeri

In ultimul timp tot contemplez puterea alegerilor. Gesturi mici, care sunt menite sa iti schimbe viata, daca le faci. Ieri, de exemplu, ma gandeam cum un singur om avea rezolvarile pentru toate problemele altui om, doar ca nu se cunosteau. O alegere, o replica, si nu s-au mai cunoscut.

Apoi ma gandeam la alegerile mele. Daca eu nu m-as fi trezit subit sa fac toate alegerile mele din viata, gesturile, vorbele, ideile, cine stie pe unde as fi fost acum? Iar eu, asa cum bine stiti, imi iubesc viata si situatia de acum. Poate as fi fost vreo gospodina, terorizata si pusa la sclavagie de un barbat. Sau poate ca, intr-o seara, as fi rabufnit penru ca el ar fi urlat la mine pentru a mia oara si i-as fi dat cu o tigaie in cap, iar acum as fi fost in puscarie. Sau poate as fi fost profa de mate printr-o scoala, incercand sa fac niste copii retardati sa inteleaga ca vine Bac-ul si ca trebuie sa invete. Sau poate as fi lucrat de la 8 la 6, cu o ora pauza la pranz, printr-o corporatie care mi-ar fi mancat si ultimul strop de spirit.

Sau poate bunica-mea nu s-ar fi imprietenit cu tantea de peste drum, pentru ca in dimineata aia nu s-ar fi dus sa cumpere lapte, nu le-ar mai fi facut cunostinta alor mei si eu nici n-as mai fi fost aici. Oare ce-as fi fost intr-un univers din asta alternativ?

E incredibila puterea micilor alegeri. Minuscule, care ti se par neimportante: o vorba, o sticla de lapte, o dupa-amiaza in care lenevesti sau muncesti, neavand chef sa vezi alti oameni. Pentru ca oamenii din jurul nostru sunt cei care ne ghideaza viata, prin impunerea variabilelor astora. Tu esti stapanul propriei vieti, tu esti cel care aduce elementele in ea, dar cel care le fabrica nu esti tu. E ca un supermarket urias de variabile, unde tu impingi un carut – viata si viitorul tau – in care mai pui un cartof sau un morcov sau o ceapa, crescute de altii, in gradina – viata lor. Ca o panza de paianjen in care vietile tuturor sunt interconectate.

Si-aici apare mania mea dupa control: de unde stiu care legume sunt bune si care nu? E putin coplesitoare supa asta, cand te uiti la ea din punctul asta de vedere.

0 Responses to “Alegeri”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


