Mi-au luat si locul asta

Aveam si eu un loc unde ieseam in weekend si ma „destresam”. Imi placea, mie, ca toata lumea e pe treaba ei, toata lumea face ce simte, era mare si aerisit si, ce era cel mai important, avea muzica ok. Da, la Underground ma refer. Nu era superba muzica aia, da’ oricum era de 3 ori mai buna decat Inna. Si cum a inceput declinul locului astuia?

Intai au aparut 2 hipsterasi timizi. Cu papionul lor si ciorapeii rosii, stateau cuminti la bar si nu incomodau pe nimeni. S-au simtit bine si si-au mai adus 2 prieteni data viitoare. Apoi astia 4 au adus alti 8.. SI tot asa, pe efectul bulgare de zapada, s-a umplut locul ala de hipsterasi care n-aveau alta treaba decat sa stea in mijlocul ringului in timp ce-si beiau berea si stateau de vorba cu prietenii, in care nu mai incapeau de tine si, implicit, nici tu de ei, si in care locul a devenit lipsit de oxigen din cauza fularaselor si palariutelor lor.

Apoi s-a adaptat si barul la noul val de clientela. Intai au bagat un Likke Ly, apoi un remix la ceva, niste dubstep – ca acum e cool sa asculti dubstep, au scos seara rock. Mai nou au bagat si selectie la intrare: „Colegul nu poate intra ca e prea obosit”. Pai „a fi obosit” era farmecul barului aluia. Ca fiecare era obosit de la ce munca vroia el si nimeni nu dadea doi bani pe asta. Incet, incet, cei care veneam acolo mai des am inceput sa ne cautam alte locuri. Eu, pe-al meu, nu mi l-am gasit, inca. Da’ tot se simte bine cafeaua in Sofanny sambata seara sau plimbarile pana la Ciric.

Aseara am trecut pe-acolo sa-l caut pe Kirchoff. Am intrat pe Likke Ly sau ceva de genul, am iesit pe un remix house la Smack my bitch up si, in drum, m-am ciocnit de un tigan din Pacuret, cunoscut pentru talentele lui la a intra fara bani intr-o locatie si a iesi cu buzunarele pline.

Acum stau si eu si ma intreb: de ce ai schimba o formula care ti-a adus succesul si te-a consacrat? S-a manelizat si crasma asta…

Si a doua intrebare: de ce toate barurile cu muzica rock sunt insalubre, lugubre si intunecate? Adica noi, astia de ascultam rock, n-avem si noi voie la o buda normala, o lumina in incapere sau o altceva decat o bancheta de lemn la masa? „A asculta rock” nu e un sil de viata, asa cum percep asta majoritatea romanilor cu 0 cultura si logica, e aprecierea unei arte. Nu am vazut niciodata ca un muzeu dedicat alora de le place Picasso sa fie insalubru, fata de al alora care privesc Van Gogh.

Si a treia nemultumire si ultima: de ce, Doamne fereste-ma, ai face un remix house la Smack my bitch up de la Prodigy? E ca si cum eu as desena o mutra de om si cineva ar veni si i-ar pune coarne, pentru ca asa i se pare lui ca arata mai bine. Muzica e arta si arta e menita sa ramana si sa fie prezentata asa cum a avut viziunea respectivul artist, nu? Sau DJ-ii astia se cred ei mai buni decat artistii respectivi? Am vazut maxim 1% remixuri care sa fie mai bune decat originalul. In rest, doar niste incercari penibile de a spune „Nu sunt in stare sa-mi fac propriile mele piese, da’ ma cred mai bun decat artistul X”.

0 Responses to “Mi-au luat si locul asta”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


