De la d3v citire (2)

Totul, in viata asta, la noi se reduce. Fiecare se simte cel mai important, cel mai destept, cel mai frumos, cel mai cel, in universul lui, acolo. Si eu, si tu, si toti o facem. Nici unul nu greseste, nici unul nu pacatuieste, nici unul nu e prost nici o secunda. Bullshit! Oameni suntem cu totii!

Problema e in a ne mentine viata cat mai simpla. „Haters gonna hate” nu e decat o alta modalitate de a spune „Sunt nesigur pe mine si pe ceea ce fac si de aceea am nevoie de confirmarile celorlalti pe care, daca nu le primesc, incerc sa ma prefac ca nu le vreau”. Atitudinea normala de indiferenta este chiar sa fii indiferent, sa ridici din umeri intreband „de ce-mi zici mie asta?” si sa treci mai departe cand cineva vine si-ti spune „I-auzi ce am auzit” si nu sa te apuci sa spui cat de indiferent esti tu. E simpla regula de adunare aici. In mintea ta suntem doi, daca esti tu si spui ca-ti sunt indiferent eu.

Apoi, oamenii care gandesc in stereotipuri sunt, din start, limitati, oricat de mult nu ar vrea asta. Iar primul stereotip prin care se greseste -cel mai comun- e „Eu sunt mai bun decat celalalt”. Nu esti, nimeni nu e. Suntem doar planuri diferite, vieti diferite, entitati diferite, fara puterea de a ne compara unii cu altii. Eu exist in universul meu, tu in al tau. Nu e nici un concurs. Daca vrei sa faci, totusi, un concurs, fa-o cu o furnica. Are cam aceeasi logica in materie de comparatii. Al doilea cel mai des intalnit stereotip e cel in care hainele sunt considerate atribut al inteligentei. Logica, a IX-a: Daca pisica este neagra atunci nu poate prinde soareci. Nici o pisica neagra nu poate prinde soareci. E corect? Nu, desigur. Am mai discutat aspectul asta, n-are rost sa-l readuc in discutie, dar am o chestie de spus: „Haina nu face pe om”. Asta e gandire pur manelistica, de mahala. Ce mi-e ca te crezi tare cu camasa D&G si lantul peste ea, ce mi-e ca nu ma crezi „tare” cu decolteu. Vezi? Abia asta e logica.

A treia pe ordinea zilei este ca sunt actiuni care conteaza, actiuni care nu. In final, tot la universul meu se rezuma totul: cu ce ma avantajeaza pe mine actiunea/persoana asta? Se merita sa-mi consum energia si timpul sau nu? Eu prefer sa spun din start ca-s egoista, la fel ca toti oamenii, doar ca sa nu incerc sa ma mint pe mine sau pe ceilalti. Pana la urma, asta este singurul scop al vietii: traiesti, te simti ok traind, mori. Restul complicatiilor inventate de societate nu sunt decat o forma de a te alinta si a te abate de la drumul tau. O forma de a irosi energie, fara nici un scop. Dupa cum am mai spus si cum am sa o mai spun: nu-ti construieste nimeni statuie pentru ca tu nu ai facut ceea ce simteai nevoia sa faci sau pentru ca te-ai simtit prost ca sa se simta altii bine.  De cate ori n-am fost eu fata de treaba… Cate statui am ridicate pana acum? Nici una. Noroc ca mi-am facut singura blog ca sa ma mai ridic si eu in slavi, ca de altfel cred ca nici nu ma mai bagau astia de am fost fata simpatica in seama. Iar ma repet: fiecare e cu universul lui.

Si ultima e o idee reluata la infinit, se pare: afirmi despre tine si despre altii doar ceea ce iti creeaza tie nesiguranta. In fapt, nu esti nici atat de inteligent, nici atat de frumos, nici atat de destept si nici atat de nimic pe cat iti place tie sa o spui. Nici eu nu-s, dar macar eu sunt constienta de mecanismele de aparare ale psihicului nostru.

Stiti bancul? „Daca stau zice ca-s c***a, daca fug zice ca-s proasta, mai bine ma impiedic.” In 90% dintre cazuri, las’ sa fiu eu aia proasta, ca de impiedicat n-as vrea sa-mi julesc fata. Pe modul uite-o cum fuge, da’ ce simpatica e cand o face. Vorba aia: „pe omul care sa ma faca din cuvinte inca nu l-am gasit, ca e totul cam cum si cand vreau eu, da’ las’ sa se simta altii mai buni, ca ei au mai multa energie de irosit si au nevoie de mai multe confirmari decat mine.”

5 Responses to “De la d3v citire (2)”


  1. 1 Cristian Februarie 21, 2012 la 8:41 pm

    ps: „In 90% dintre cazuri, las’ sa fiu eu aia proasta, ca de impiedicat n-as vrea sa-mi julesc fata.” Like

  2. 2 d3vilbabe Februarie 21, 2012 la 10:29 pm

    Acum depinde ce intelegem prin „om”. Sau cine intelege termenul de „om”.

  3. 3 Cristian Februarie 22, 2012 la 2:20 pm

    Da, dar oricum sunt prea multe variabile in lumea asta ca sa le luam in considerare

  4. 4 Artista Martie 12, 2012 la 3:40 pm

    Deci recunosti ca esti o vaca cand ai scris cu mari prejdecati nasoale despre Bucalau Andrei.
    Idei preconcepute si apoi te sucesti.

  5. 5 d3vilbabe Martie 12, 2012 la 4:57 pm

    haha, and he’s back. Nu, eu doar afirmam lucruri in functie de ce zicea el si ceea ce vedeam. Nu erau supozitii, erau denumiri ale faptelor lui. De ce vorbesc cu cineva care singura metoda prin care considera sa se adreseze unui om caruia vrea sa-i comunice ceva e „vaca”? Si pe tine te bate logica, nu? Vezi? Cam asa s-a intamplat si cu bucalau.. Doar pui un nume pe actiunile pe care el(in cazul asta tu) le face(i).


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


