Ma las de fumat!

Si anunt pe toata lumea din 2 mari motive: 1. ca sa intelegeti ca trebuie sa evit dracii, nervii si alte alea si ca daca-s irascibila e ptr ca tocmai am renuntat la „totem-ul” meu. si

2. ptr ca la cat de mandra sunt eu, numai gandul ca mi-ar putea spune toata lumea „parca spuneai ca te lasi de fumat, n-ai reusit, nu?” ma face sa-mi iau gandul de la orice tigara.

De ce m-am hotarat? Ptr ca, dupa ce un „amic” mi-a furat banii si am ramas cu 27 de ron in buzunar, imi faceam calculele cam asa: „am 2 zile de tigari, numai bine pana adun bani de pe unde am avut de adunat”. Si mi s-a parut aiurea ca prima chestie la care m-am gandit a fost cum fac rost de bani pentru tigari. Nu pentru taxe, nu pentru o plimbare, nu pentru redactori. Pentru tigari. Cum ar veni, mi-am realizat conditia de dependenta. Iar eu sunt o libertina din fire.

Apoi, al doilea impuls a fost cand fumam o tigara si nu-mi placea gustul pe care il aveam in gura.  Si m-am intrebat de ce fac ceva ce nu-mi place? Mai ales ca de cand au schimbat hartia aia, s-a schimbat si gustul tigarilor si metoda lor de ardere.

Al treilea si ultimul a fost cand eram in cada, ma uitam la pielea mea si multumeam Sfintei Papadii ca am o gena buna si  se mentine catifelata si la varsta asta, fara nici un tratament special. Si dupa, m-am gandit ca nu se stie cat mai tine asa, in ritmul asta… Si da, mi-a fost, o secunda, frica sa nu imbatranesc urat, sa nu fiu o alta femeie de 30-40 de ani zbarcita, care incearca sa-si ascunda pielea lasata si cearcanele sub machiaj.

Asa ca am venit la comp si i-am spus „mentorului” ca ma las de fumat. Si el se astepta la chestia asta, ca doar imi „aruncase” cateva pastile cat timp fusese aici. Era o chestiune de timp pana „liberul meu arbitru” se hotara sa spuna da. Acum, mi-ar fi imposibil sa dau inapoi.

Si am 24 de ore de cand am facut asta. Ce simt e ciudat si oarecum teatral (ar iesi o piesa buna de teatru daca s-ar metamorfoza fumatul intr-un demon) dar am venit aici ca sa refulez, sa-mi ocup mintea si sa imi intaresc convingerile ca ma las. Dupa ce dau Publish articolului astuia, clar nu ma mai pot intoarce.

Ce simt? O senzatie de a rontai ceva, combinata cu o senzatie de ardere. Da, arde:)) – nu e usor sa treci de la 40 de tigari de Marlboro Rosu Lung pe zi la nici una. Dar atunci cand se intampla asta inspir adanc, tin aerul curat in plamani putin si expir. De 3 ori fac asta si-mi trece. Poate daca as rontai ar fi mult mai usor, dar in planul meu de bataie impotriva ingrasarii de dupa lasat nu intra si mancarea. Cred ca ma duc sa-mi cumpar 2 kilograme de morcovi, daca tot nu mai trebuie sa-mi cumpar 2 pachete de tigari. Poate asa ajung sa scap si de ochelari.

Asa ca imi cer scuze anticipat pentru urmatoarele faze, tuturor cunoscutilor:

-daca ma enervez fara motiv. Tigara, ptr mine, era un semn ca trebuie sa ma calmez si sa-mi regasesc echilibrul.

-daca am sa refuz sa ies din casa in prima saptamana. Daca ies e posibil sa imi cumpar tigari. Totusi, am fumat 11 ani aproape si nu m-am jucat. Nu vreau sa risc sa ma reapuc. Lasa ca are sa fie timp de iesit.

-daca am sa lipsesc din peisaj. Planuiesc ca, atunci cand respiratul adanc nu ma mai ajuta,  sa apelez la somn. Domnul Ciupitu mi-a zis ca primele 3 zile sunt mai grele. Adi mi-a zis ca prima saptamana. Eu zic ca daca ajung si maine sa stau fara tigari, deja am rezolvat problema. Totusi, ca sa nu ma risc, rotunjesc si zic o saptamana.

Phiu, tineti-mi pumnii, ca problema nu e dependenta, problema e toate tabieturile mele care cuprindeau o tigara si pe care tre’ sa le regandesc si sa ma reobisnuiesc cu ele in forma actuala. Cafea fara tigara, final de baie fara tigara, invatat fara tigara, scris fara tigara… Aici mi-e problema, de fapt. Ca atunci cand scade vointa ma gandesc ca cineva ar fi dezamagit de mine daca m-as reapuca si cum nimic nu e mai pretios ptr mine decat orgoliul meu, am rezolvat si asta. Da’ ce te faci cand esti o persoana cu 100 de tabieturi foarte stricte..?

Update:

M-am hotarat, fac din postul asta un jurnal, in cazul in care reusesc, poate ajuta si pe altii metoda mea. Si normal ca reusesc.

Sfat, nu cititi despre cum se simt alti fumatori care vor sa se lase de fumat, in primele zile. mai rau va faceti. Cititi inainte, ca sa stiti la ce sa va asteptati.

Ziua 1: Ieri, n-a fost greu. Mi-am prins mintea cu un site si cu vreo 2 strategii ptr alte site-uri si m-am descurcat. Cand mai simteam nevoia de tigara respiram adanc si trecea. Daca persista, rontaiam un mar.

Ziua 2: Azi, nu e greu. Singura poblema e ca simt ca-mi ard plamanii ceea ce mi se pare ciudatel. Nici cand saream de 2 pachete pe zi nu simteam asa. Am trecut pe morcovi si pe multa apa ca sa ma racoresc. In continuare, respiratul profund ajuta. Mi-am prins urechile prin site-ul ala si am refuzat sa ies din el pana cand nu am avut altceva la indemana de facut.

Mi-a trecut prin cap sa imi bag piciorul si sa ma reapuc da’ mi-a fost mila de ziua de ieri. N-as fi vrut sa fi facut tot efortul degeaba. Mie nici nu-mi plac merele. Asa ca am  scris postul asta ca sa fiu sigura ca nu dau inapoi. Inca mai am un drac mic in creier care se gandeste ca ar merge o tigara da’ faptul ca toata lumea stie chestia asta ma opreste sa ma duc sa-mi cumpar. Cine-ar fi crezut ca am sa ajung singura sa-mi exploatez punctele slabe..?

Maica-mea mi-a lasat cirese albe langa morcovi. Nu stiu unde le-a tinut ascunse pana acum, da’ cred ca a fost atat de fericita ca intr-un final m-am hotarat incat s-a indurat sa deschida seiful. :))

Partea cea mai misto e ca sunt chill. Si masochista, pentru ca citesc povestile fostilor fumatori. Si vad prin ce stres treceau ei si mie mi se pare ca din alta poveste. Cu siguranta nu a mea. De unde atata stres si gandit incontinuu la tigari? De ce sunt irascibili? Eu nu-s. M-am ratoit putin la mama azi ca ma batea la cap sa curat cu altceva morcovii si nu cum vroiam eu, da’ m-as fi ratoit si daca as fi fumat. Era o situatie de ratoiala acolo, ca mai ca imi baga rahatul ala de nu-mi place mie sa-l folosesc, pe gat. Da’ dimineata am tacut la alta faza de ratoiala si nu m-am enervat. Sunt eu, morcovul meu si aerul curat de afara. Ar putea fi chiar relaxant…

Ziua 3: E chill, iar. Reusesc sa-mi controlez usor dependenta psihica, problema e cu aia fizica. Nu e chiar stare de sevraj tipica, ca si aia se poate controla din psihic, da’ am terminat 2 kilograme de morcovi, 6 litri de apa si 3 cutii de ciocolata (le dau jos diseara, promit). Cafea cred ca am baut cam 1 litru jumatate. A naibii, ma las de nicotina ca sa ma intoxic cu cofeina. Life’s cruel. Acum am draci, da’ am draci asa, in general, pe romani. Explic in postul viitor de ce.

Am rezistat fara sa fumez in lume. Iar lumea mea sociala se reduce la locuri pline de fum. Intai am mers incet, la o cafea, alaturi de amici.. Apoi am mers in Baza si mai apoi in Under. N-am fumat si-s foarte mandra de mine, pen’ ca n-a fost deloc usor. Da’ daca am zis ca ma las, ma las si gata! Ah, si m-am facut manga, da’ manga rau, de la 2 beri. Sper, sincer, sa fie un efect de moment si atat.

Ziua 4: Azi nu mai simt nevoia de nicotina. Pur si simplu a trecut orice senzatie. Imi rontai morcovul de dimineata din pura obisnuinta.

30 Responses to “Ma las de fumat!”


  1. 1 Stefan Ianuarie 23, 2012 la 5:09 pm

    Te adaptezi 😉

    Daca ti-ar spune medicul ca nelasand tigara ai muri in maxim 7 zile, ai mai pufai vreo una ?

  2. 3 ionel Ianuarie 23, 2012 la 7:27 pm

    ptiu , ce bine e sa fumezi uhh , iese fumu la o cafea ,ai ca-ti tin pumnii da e greu sa te lasi .Eu ti.as recomanda sa le lasi usor cate usor , de la un pachetajungi sa fumezi juma si tot asa

  3. 4 d3vilbabe Ianuarie 23, 2012 la 7:54 pm

    nimic nu-i greu daca intr-adevar vrei. nu asa ziceam daunazi?

  4. 5 ionel Ianuarie 23, 2012 la 7:58 pm

    daca te enervez putin nu o sa fumezi o tigara sa te calmezi

  5. 6 d3vilbabe Ianuarie 23, 2012 la 9:59 pm

    nu, mi-am curatat un castron de morcovi :)) what’s up doc?:))

  6. 7 ionel Ianuarie 23, 2012 la 10:16 pm

    atunci delecteaza.te cu acest video http://www.liveleak.com/view?i=e94_1317489390 si da.mi si o explicatie: putem judeca acei oameni sau e de vina societatea in care traim

  7. 8 ionel Ianuarie 23, 2012 la 10:21 pm

    mai bine asta http://www.liveleak.com/view?i=f88_1320433716, e mai adecvat pentru a demonstra diferentele culturale .
    P.S. Pofta buna la morcovi dar sigur o sa.ti treaca dupa ce vezi aceste lucruri

  8. 9 d3vilbabe Ianuarie 23, 2012 la 10:29 pm

    Primul. Nu, e de vina omul care a gresit, acolo. Intr-adevar, e o practica barbara, dar inainte sa incalci norma societatii respective stii care e pedeapsa. Deci o faci de buna-voie. Poate ala a violat o baba sau un copil si asta e pedeapsa. Atunci ar mai fi barbara?
    Doi. Sunt societati si societati. Poate si practicile noastre de acum, pentru o societate mult mai evoluata, ar parea barbare.
    Totusi, de ce ai tu senzatia ca m-ar putea enerva un film care arata niste practici traditionale ale unor popoare..? Definitia normalului e data de locul in care te afli. Acolo, pana si copilului aluia care murea i se parea normal, ca nu plangea si nu se zbatea sa fuga.

  9. 10 ionel Ianuarie 23, 2012 la 11:09 pm

    Nu am vrut sa te enervez , asta o las pentru alta data , doar am vazut aceste lucruri si vroiam opinia unui viitor psiholog (asa ca sa te simti tu bine). Aceeasi parere am si eu ,societatea te modeleaza ,normalul e acolo unde te afli. Dar din pacate acel mormal aduce atatea diferente intre noi oamenii , razboaie , fuga dupa bani (banii aduc fericirea) , religia , care e o alta farsa (masa de popi). De ce nu am putea trai intr.o societate unde sa nu existe diferente , sa fim toti egali , sa ne ghidam dupa un singur principiu , fara orgolii, prejudecati si alte bazaconii.
    P.S. ai ca o dau in lacrimi si pareri de rau . Societatea noastra e un cacat , si puterea banului si religia fac lucrul asta .Rolul meu aici e sa ma iau de tine haha

  10. 11 Tudor Ianuarie 23, 2012 la 11:19 pm

    :)) ai grijă de tine şi pune-ţi un premiu că obiectiv. De exemplu, o vacanţă mişto sau o pereche de pantofi după 30 de zile de sobrietate. Ţin pumnii.

  11. 13 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 1:58 pm

    i tell you, your end is the OverDosing on Carrots…’hypercarotenaemia’,,,,i thought you looked orange yesterday loool

  12. 14 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:01 pm

    Orange?:)) Good to know that I wasn’t looking like Bugs Bunny. :))

  13. 15 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 2:05 pm

    maybe it was just the beer, the Greek dude looked like the hunter in bugs bunny but with a beard loool….

  14. 16 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:06 pm

    oh shit, i’ve forgot about the greek guy :/

  15. 17 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:06 pm

    damn! I will never drink again until I totally quit smoking! :)))

  16. 18 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 2:11 pm

    loool yeah sure…passive smoking is also considered smoking, and you don’t drink that much hahahaha….

  17. 19 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:15 pm

    no, I got 2 beers… but I couldn’t even talk anymore. and i have a date…. with a greek guy. damn. i think this is because I ate too many carrots… ahahahahahaa „kaisser is your friend? can’t you see i’m with him now?”=))

  18. 20 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 2:22 pm

    omg you actually have a date with that specimen….hehehe people should teach him NO means NO…if a person is boring to you when your drunk imagine how it is when your sober….it will feel like „death with stoning”heheheh

  19. 21 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:23 pm

    it wasn’t a real date… it was something like „how i can find you?” „search me here saturday”… omg, it is a date. I will never eat carrots again!:)))

  20. 22 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 2:26 pm

    ahhh i would love to see him grovel after you all night…Pro-Teaser….and btw i read about that zodiac things…Me gusta that stuff now loool

  21. 23 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 2:51 pm

    :)) aries? yeah, half of my ex boyfriends are aries:))

  22. 24 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 2:57 pm

    i dont really understand the astro-stuff i just follow them good vibes….and make them into better vibes 😀

  23. 25 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 3:00 pm

    it has a scientific explanation. it is called evolutionary psychology. We already know when we born how we should act, from our ancestors. And we act in that way. 🙂

  24. 26 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 3:12 pm

    u called me lame yesterday and now ur calling my ancestors hippies…multsmesc,,,loool ….thats why we have invented the concept of common sense…to justify how we want perceive how people act and have reason to judge them according to that standard….

  25. 27 d3vilbabe Ianuarie 25, 2012 la 3:19 pm

    hippie was everybody at some point. I called you lame?:| omg, those carrots…
    actually, the common sense comes from superconsciousness. – the place where we stock the ideas of how things should be if they were ideal. the only problem with this is that it differs depending on the life of the person that talks about it. 😛

  26. 28 kronickarma Ianuarie 25, 2012 la 3:57 pm

    my ideal world is what i love and cherish not what is mandated to me by the Man…loool i see the point in your comment but its a known fact that if you talk long enough you can make anything seem right or make sense…using the right words ofcourse !

  27. 29 vega Martie 25, 2012 la 8:19 am

    cum e azi ?
    „bah ce tampita am fost” sau
    „toate au rostul lor, inclusiv ….. ”

    parca Mark Twain zicea ca ‘lasatul de fumat e cel mai usor lucru din lume.eu m-am lasat de vreo mie de ori’

  28. 30 d3vilbabe Martie 25, 2012 la 12:44 pm

    e relativ ok. sunt fumatoare de weekend, teoretic… 🙂 e foarte fain sa scapi de dependenta si sa fumezi doar din placerea tigarii, din cand in cand, ptr ca dupa ce o stingi sa nu mai simti nevoia.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


