Ghid in tara ta

Articol scris pentru SuperBlog 2011.

Deja iubesc concursul asta. Au probe care ma pun sa ating subiecte dragi sufletului meu si despre care imi face mare placere sa scriu. Sa fiu sincera, atunci cand m-am inscris, credeam ca am sa ma plictisesc imediat si ca voi renunta inainte macar sa incep. Dar nu a fost asa. Si iata-ma acum, la a 4-a proba, unde sponsor este Autonom, o firma de inchirieri masini, care imi cere sa-mi imaginez unde mi-as duce prietenii straini  in vizita daca acestia ar veni in Romania. Pai asta nu e deloc greu si, pentru ca nu pot recomanda fara ca inainte sa fi incercat eu, voi povesti despre locurile superbe prin care am fost pana acum.

Cinci zile, o masina, doi oameni si trei obiective.  Mai mult decat suficient.

O zi din cele cinci as rezerva-o, cu siguranta, pentru Iasi. Imi iubesc orasul si ma mandresc cu el de cate ori am ocazia. Sunt atat de multe de vazut aici, pentru firile romantice, care stiu sa aprecieze frumosul, incat cu siguranta prietenul meu strain s-ar indragosti, instant, de el.

Dimineata am merge sa vizitam cladirile vechi: Palatul, bisericile gotice, Casa Dosoftei, Universitatea. Unde te uiti, la fiecare rascruce, gasesti cate o biserica sau o cladire istorica. Si-apoi sunt strazile, unele largi si lungi, altele inguste si vechi, toate cu o poveste de spus si un sentiment poetic ce pluteste deasupra lor. Copoul cu ai lui tei, studenti si parcuri, care aduna la un loc vechiul si noul, istoria si viitorul, natura salbatica si civilizatia urbana.

Apoi, ne-am opri in Fundatie, sa bem obisnuita cafea, pe scarile Casei de Cultura, si sa admiram culoarea locala, la ora pranzului. Sa stam si sa-i privim pe cei care coboara de la facultate sau pe cei care ies grabiti de la servici. De aici, am pleca spre Ciric, unde cerul si verdeata se oglindesc in apele lacului si unde natura iti da senzatia ca domneste, prin maretie, peste oamenii care au venit sa o admire.

O ultima oprire, in Iasi, am face-o pe varful Buciumului, la lasarea serii. Sa admiram, impreuna, cum luminile se aprind, una cate una, si cum orasul se pregateste de petrecerile studentesti din Tudor.

A doua zi am merge spre Padina, o mica asezare din Bucegi, pe care am descoperit-o vara asta, si in care m-am simtit intr-o alta lume. Acolo unde muntele iti intra in balcon, unde Ialomita izvoraste dintr-o pestera simpla si umeda, aflata in grija unor calugari si unde un batranel simpatic vinde, la capatul unui pod, cosulete cu mure.  Am merge sa vedem Sfinxul si Babele si sa admiram lumea de pe acoperisul ei, pierzandu-ne printre norii care acopera traseul spre ele. Ne-am uita toata ziua dupa Flori de Colt si Capre Negre, chiar daca stim ca sunt atat de rare si nu avem cum sa le gasim. Seara ne-am intoarce in Padina, pe drumul taiat in munte de Ialomita si am bea o ciocolata calda stand cu picioarele in iarba si admirand negura care s-ar lasa peste varfurile stancoase care inconjoara asezarea.

Si-apoi am pleca spre Transfagarasan, a carui perfectiune m-a impresionat pana la lacrimi. Cu ale lui sute de izvoare care curg pe marginea soselei, cu turmele de oi care se catara pe stancile golase in cautarea unui fir de iarba, cu a lui cascada care iti purifica sufletul prin picaturile ei care stralucesc in lumina soarelui si cu maretia prapastiilor si a pietrelor care strajuiesc drumul. Cu siguranta, acesta ar fi piesa de rezistenta prin care mi-as convinge prietenul ca Romania este o tara superba, ce merita iubita si vizitata.

Cand am reveni in Iasi ar fi atat de entuziasmat si de impresionat incat ar planui o noua vizita aici, fara macar sa o fi terminat pe prima. Si-atunci as sti ca mi-am atins scopul de ghid si ca tot drumul n-a fost in van.

2 Responses to “Ghid in tara ta”

1. 1 EsCa Octombrie 16, 2011 la 10:37 pm

Ai mult prea multe de vazut in Romania ca sa te rezumi doar la 3 obiective .Orcum 5 * pt Iasi ,nici eu nu puteam zice mai bine .

P;S. Flori de colt gasesti multe pe Ceahlau ,dar trebuie sa ai prieten pe Spiderman sa se urce dupa ele :).

P.S.2 Al 3-lea loc unde l-as duce ar fi la Sinaia ,sa facem traseul pana la cabana Bolboci ,dupa aia sa trecem prin Cheile Tatarului ,Schitul Pestera si sa oprim seara la hotel …ca sa ne trezim a 2-a zi cu toate lucrurile devastate de ursi :)),asta da o experienta de neuitat .

2. 2 d3vilbabe Octombrie 16, 2011 la 10:39 pm

Pai Pestera nu e Pestera Ialomitei din Padina?:P Adica asta http://hoinari.ro/index.php?cu=8360220040906 😀