Geanta de calatorie

Articol scris pentru consursul SuperBlog 2011.

„Tot pe drum, tot pe drum, Ca doar drumul mi-e prietenul cel mai bun” se aude din difuzoarele laptop-ului meu. Melodia lui Walter Ghicolesco am ales-o ca muza pentru articolul in care eu trebuie sa povestesc despre geanta de calatorie de care am nevoie.

Nici mare, nici mic, rezistent si impermeabil. Asa ar arata partenerul perfect de drum, pentru mine. Un rucsac simplu, cu care sa pot impartasi toate momentele frumoase ale unei calatorii.

Desi sunt femeie, nu sunt deloc dificila cand vine vorba despre bagajul de care am nevoie cand plec undeva. Doua-trei haine, gentuta de machiaje, un prosop si periuta de dinti, maxim 15 minute si sunt gata de drum. Pentru mine, geanta de calatorie trebuie sa fie usor de carat si sa nu ma incurce prea mult atunci cand vreau sa urc un munte sau sa descopar un oras nou. Pana la urma, eu sunt omul care a plecat cu un rucsac pe jumatate gol pana in partea cealalta de Europa. Prefer sa descopar lumea imbracata in acelasi rand de haine decat sa nu o descopar deoarece nu ma pot deplasa prea departe din cauza bagajului.

Din experientele de pana acum, am reusit sa-mi dau seama de ceea ce vreau de la o geanta de calatorie.

Vreau sa nu o simt, pe umeri, indiferent ce as cara in ea. La mare, anul asta, am ajuns pe o plaja pustie, acoperita de scoici intregi. Imi placeau si le vroiam in colectia mea de suveniruri. Mai aveam aproximativ 6 kilometri de mers pe jos si, la fiecare pas, gaseam o alta scoica frumoasa. Pana in Pescarusul, geanta in care le adunasem, una de model african, care se trece peste umar, cantarea vreo 3 kilograme si ma tragea in jos de parca aveam in ea pietre de moara. Cand mergeam mi se batea de sold, din cauza baretei prea lungi si materialul negru se incalzea sub soare frigandu-mi pielea. Noroc ca am fost furata de peisaj, pentru ca altfel ar fi fost o experienta teribila, din cauza ei. Nu inteleg cum femeile din Africa pot cara copii in ele si eu nu am reusit sa car niste scoici si o sticla de apa.

Vreau sa fie rezistenta. Prima oara cand am vizitat Roma, mi s-a rupt bareta rucsacului. A doua oara s-a stricat fermoarul. A treia oara, cand aveam un troller, i-a sarit o roata. O fi vina orasului sau o fi vina mea pentru ca habar n-am sa am grija de lucruri, cert e ca vreau sa ma bucur de o priveliste fara sa trebuiasca sa am grija gentii mele de calatorie. Nu vreau sa ma gandesc tot timpul ca pot sa mi-o taie hotii, nu vreau sa nu ma pot baga printr-o padure pentru ca daca as agata-o de crengile copacilor s-ar rupe, nu vreau sa stiu ca exista decat atunci cand am nevoie sa iau sau sa pun ceva in ea.

Vreau sa fie comoda. Un calator adevarat stie ca o geanta nu e doar un simplu recipient in care sa-ti cari hainele. La nevoie ea iti poate fi umbrela, daca te-a prins ploaia pe vreun traseu, poate sa-ti fie masa, atunci cand te hotarasti ca ti-e foame in varful Bucegilor, sau poate sa iti fie perna, atunci cand nu gasesti cazare sau vrei sa dormi printr-unul din incomodele trenuri romanesti. Nu o data am dormit cu capul pe rucsac si, cu siguranta, am sa mai repet experienta asta. De aceea, el trebuie sa fie facut dintr-un material moale, care sa nu zgaraie si care sa nu se raceasca de la vreme, asa cum se intampla cu multe dintre gentile clasice. Cand pun mana pe el, iarna, nu vreau sa ma gandesc ca as putea ingheta ci ca geanta mea imi este un camarad bun, pe care ma pot baza oricand.

Nu stiu daca gentile American Tourister pot face toate astea sau nu, dar, pentru ca se apropie vacanta de iarna si vechiului meu prieten de drum au inceput sa-i scartaie oasele, le-as da o sansa ca sa vad cum se descurca. Chiar imi place rucsacul din oferta celor de la Real si, cu siguranta, cred ca ar fi la fel de brav ca si cel pe care il am in prezent. E captusit, confortabil, gri si sigur. Pana aici, sunt convinsa ca ne-am intelege si ca am avea impreuna numai experiente placute. Ramane sa aflam daca e asa in doua luni, atunci cand am de gand sa dispar iar, pentru vreo doua saptamani, pe carari pe care n-am mai umblat pana acum.

0 Responses to “Geanta de calatorie”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


