Ce-am aflat nou

Sunt noua prin domeniul ecologiei si ma declar total ignoranta. Totusi, iubesc natura si reactionez ciudat cand aflu chestii de genul asta. N-a fost nevoie decat de o singura fraza ca sa ma faca sa incep sa reciclez…

–          în lume sunt reciclate numai 25 % din cantităţile de hârtie existente , deşi nu există cauze de ordin tehnic sau economic care să împiedice dublarea acestei cifre

–          reciclând numai jumătate din hârtia folosită astăzi în lume , se poate acoperi aproximativ 75 % din necesarul de hârtie nouă , salvând în acelaşi timp patru milioane de hectare de pădure ;

–          prin reciclare sunt economisite nu numai materialele , ci se economiseşte şi energia şi se reduce poluarea ;

–          o tonă de hârtie reciclată salvează 17 arbori , 7000 l apă , 4200 kwh ( suficient pentru a încălzi o locuinţă într-o jumătate de an ) ;

–          reciclând carton putem economisi şi până la 25 %din energia folosită la producerea lui ;

–          zilnic se produc 650.000 tone de hârtie în lume , din care 500 de tone sunt nefolosibile şi sunt înlăturate ;

–          pentru a produce 700 de pungi de hârtie folosite la cumpărături este nevoie de un copac de 20-30 de ani .

Nu m-am imbolnavit de la „Let’s do it, Romania!”, doar ca in timp ce ma documentam pentru un proiect am aflat cam in ce situatie drastica are sa fie lumea daca tot refuzam sa protejam, putin, mediul asta care ne lasa sa traim, sa ne hranim din el si sa-l distrugem: criza de apa pana in 2025, distrugerea rezervatiei naturale Ceahlau pentru crearea unei partii de ski, disparitia unor verigi importante din lanturile trofice, din ce in ce mai multe boli pentru copiii care au sa se nasca si multe altele. Mie, personal, mi se pare ca ne creem singuri Apocalipsa. Si am putea-o evita atat de usor…

2 Responses to “Ce-am aflat nou”


  1. 1 iulian Septembrie 27, 2011 la 5:32 pm

    indeed.

    O singura remarca , daca imi este permis:
    -eu stiu (daca imi aduc bine aminte pentru ca sunt multi ani de atunci) ca verbul a crea se conjuga similar verbului a lucra, deci forma corecta este: cream nu creem.

  2. 2 d3vilbabe Septembrie 27, 2011 la 5:50 pm

    dap, ai dreptate. uite ca am mai invatat ceva azi:) totusi, tre’ sa recunoastem ca suna tare ciudat creăm si nu creem:/ am senzatia ca-mi impleticeste limba.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


