Lista de plangeri

Mai multe pe ziua de azi:

-m-am saturat de misoginismul propagat in reclamele TV: femeia care curata cada, femeia care trebuie sa aiba grija de alimentatia copilului, femeia care spala rufele, barbatul care sta comod pe canapea, bea bere si se uita la meciuri. Adica c’mon… genul asta de reclame le vedeai la TV prin anii ’70. Poate ar fi cazul sa ne mai adaptam si noi tendintelor moderne. vreau sa vad femeia care bea o bere pe canapea si barbatul care freaca de zor baia!!!  Si eventual sa spele copiii rufele, sa se invete si ei cu responsabilitatea, de mici.

-m-am saturat de vanzatoarele care cred ca discutia despre catei pe care o poarta la telefon e mai importanta decat clientul care asteapta la rand de 5 minute sa i se ia comanda. Inchide naibii telefonul ala si fa-ti treaba pentru care esti platita!

Si apropo de munca si plata, hai sa va povestesc o experienta (foarte de actualitate, de altfel) care m-a mirat, enervat si, intr-un final, descurajat total.

Se face ca tre’ sa maresc echipa. Da’ atat de mare e „trebuie” asta ca am cosmaruri de fiecare data cand adorm. Visez cum tone de hartie vin si ma fugaresc in timp ce eu alerg, si alerg, si ele se multiplica prin intermediul unui xerox urias. Si ma urmaresc. Cam atat de mare e trebuie asta.

Si caut vreo 5 oameni seriosi, care sa aiba chef de munca intelectuala, si cam atat. Ca de invatat mi-i invat eu de la A la Z daca vad ca se implica. Ii invat si abecedarul daca e nevoie. Totul e sa vrea.

Si ati spune ca, pe timp de criza, cand toata lumea se plange ca nu sunt bani si locuri de munca, s-ar da iama pe un job care te lasa sa-ti faci singur programul si sa  iti stabilesti cati bani castigi pe luna.. Nu? Adica na. Eu asa credeam:  ca am sa primesc de-a oferte venite de la studenti, elevi, medici si profesori (astia din urma par sa fie chiar disperati- adica la 600 ron pe luna e si cazul) de n-am sa le pot face fata. Da’ n-a fost chiar asa.

Ceva oferte  am primit eu. Toata lumea parea entuziasmata: ah, scriu, da,da educativ, platesti si bine, da, da, cum sa nu. Si-apoi dispareau. De tot. Cu tot cu articolul de proba si fara nici o urma de fum in urma. Cred ca o faceau tip-til.

Altii spuneau ca vor, le dadeam o adresa de mail unde sa ma contacteze, ca sa le explic frumos despre ce e vorba, si apoi asteptau sa-i contactez eu. Adica tot eu sa ma duc la el si sa-i spun „maria ta, n-ai vrea sa-ti bag niste bani in buzunar?” Pai hai sa fim putin realisti. Eu sunt cea care plateste, care iti ofer ceva de lucru. Tu esti ala care s-ar presupune sa fii interesat. Intreaba-ma, agaseaza-ma, baga-te in seama, arata-mi ca intr-adevar vrei.  Ca daca stai si astepti vantul sa te poarte, nu esti aluat de care am eu nevoie. Vreau oameni ambitiosi, care sa-si doreasca sa castige cat mai mult.

Asa ca dragilor, profit de coltul asta si descriu job-ul pe care il am de oferit.  Nu apelez inca la site-urile de gen deaorece, momentan, trebuie sa mergem pe incredere reciproca si nu pe contracte. Inca, repet. Dar, ideea e ca cine sta langa mine si da ce are mai bun, are sa aiba de munca mult, mult timp de acum incolo si n-are sa-i fie deloc rau.

Deci, in cel mai franc mod posibil, sa spun ce am de spus:

Ce caut?

Caut content writer (redactor) pentru a fi  parte din echipa cu care lucrez eu. Cele mai importante calitati sunt ambitia, seriozitatea si imaginatia bogata. Fara astea, te rog frumos sa nu-mi irosesti timpul, pentru ca al meu costa bani si nu mi-l permit.

Apoi:

prefer oameni fara experienta, pe care sa ii invat de la zero si sa ramana langa mine mult, mult timp. Exact, am spus ca prefer fara experienta. Prin acest fapt urmaresc construirea unei relatii apropiate de colegialitate. Totusi, daca te incadrezi aici, trebuie sa te avertizez ca este mult de invatat si am sa te bat la cap pana cand ai sa reusesti sa faci asta. Aceasta echipa ofera nu doar cantitate ci si calitate si, de aceea, trebuie macar sa incerci sa  te conformezi acestor norme. Daca te gandesti ca ai sa inveti, ai sa-ti faci portofoliul si apoi ai sa incepi sa lucrezi pe cont propriu, stai linistit, n-are sa mearga. Am un ac destul de bun pentru cojocul oamenilor de genul. Deci, dispus sa invete si loial. Calitati pe care le apreciez nu doar in meserie ci si in viata. 🙂

Punctul 3:

Trebuie sa iti placa sa scrii. Desi pare usor, la o prima vedere, nu toata lumea o poate face, si, mai ales, nu toata lumea o poate face ca pe o meserie.  E migalos, dureaza mult, o sa te doara spatele, mainile si capul, o sa te usture ochii de la stat la calculator, o sa te plictisesti sa scrii aceeasi propozitie in 10 forme si o sa-ti fie lehamite sa te trezesti dimineata stiind ca trebuie sa scrii despre niste subiecte care nu te atrag. (Ce reclama buna imi fac si eu:)) ) Totusi, daca ai o pasiune pentru scris, ai sa ai o satisfactie extraordinara. Eu imi iubesc meseria si iti pot spune, cu siguranta, ca nu-mi pare rau dupa nici una dintre sutele de ore petrecute in fata calculatorului. Iar mai apoi, orice lucru facut cu putina iubire este de 20 de ori mai bun decat un lucru facut doar pentru ca trebuie. Ar trebui sa-mi fac un slogan din ideea asta. 🙂

Punctul 4:

Te rog, te rog, nu-mi irosi timpul.  Numai scriind aceste lucruri pierd timp pretios. Cauta-ma doar daca vrei intr-adevar sa lucrezi in domeniul asta, daca intr-adevar esti ok cu tot ce am scris mai sus si daca tu crezi ca poti fi sincer cu mine. Nu e nici o rusine sa-mi spui ca nu poti face un articol sau ca nu mai vrei sa lucrezi. Inteleg, scrisul nu este pentru oricine si nu toate subiectele pot fi pe placul nostru. De exemplu, eu abia acum o saptamana am aflat ca pur si simplu nu pot scrie despre fundatii, voluntariat si copii bolnavi de cancer. Inteleg cand ai o problema, cand ai un examen, cand ti-e lene, cand nu mai ai idei.Prefer doar sa-mi spui chestiile astea si sa nu te faci ca ploua.

Si sa nu uitam. Trebuie sa stii engleza.

(Bine, bine, Oana… Ceri foarte multe, da’ de oferit oferi ceva?)

Normal.

Ce ofer? 

Posibilitatea sa lucrezi mult timp de acum incolo cu un sef simpatic, asa ca mine, si sa inveti tot ceea ce tine de scris. Experienta. Apreciere. Bani (desi scrisul e destul de prost platit in Romania, ai fi surprins de cat de bine se poate castiga daca iti place sa faci asta). Control asupra proiectelor si totalului de bani pe care il castigi. Respect. Intelegere. Sinceritate. Si multe altele care nu-mi vin acum in minte. ti-am spus: sunt un sef simpatic si stiu de ce are nevoie un om pentru a se simti om si pentru a crea la adevaratele lui capacitati.

De ce sa lucrezi pentru mine si nu pe cont propriu?

In primul rand pentru ca piata content writerilor din Romania este deja acaparata de cativa oameni care au ani de lucru in spate. Ca sa concurezi cu ei va trebui sa o faci din punctul de vedere al pretului si al calitatii. In alte cuvinte, sa lucrezi mult si bine pe ochi frumosi, pentru cativa ani. Langa mine sari peste etapa asta. Daca ai sa doresti sa lucrezi independent, la un moment dat, am sa-ti dau recomandarile necesare. Apoi, adauga faptul ca, alaturi de mine, nu ai sa ai timpi morti decat daca ai sa vrei tu. Nu ai sa umbli disperat dupa proiecte si nici nu trebuie sa faci compromisuri. Considera-ma un fel de…impresar al tau. Cum iti suna proiecte de 3000 de articole?

Pfff, mult am scris, multe mai am de spus. Dar daca ai ajuns pana aici inseamna ca esti interesat. Cauta-ma la ym d3viibabe si discutam mai multe detalii.

 

21 Responses to “Lista de plangeri”


  1. 1 oxford Septembrie 26, 2011 la 4:14 pm

    ¨Daca te gandesti ca ai sa inveti, ai sa-ti faci portofoliul si apoi ai sa incepi sa lucrezi pe cont propriu, stai linistit, n-are sa mearga. Am un ac destul de bun pentru cojocul oamenilor de genul.¨
    ¨ Daca ai sa doresti sa lucrezi independent, la un moment dat, am sa-ti dau recomandarile necesare.¨

  2. 2 d3vilbabe Septembrie 26, 2011 la 4:16 pm

    E diferenta de nuanta aici. Una e sa pleci de comun acord si alta este sa „ma tragi pe sfoara” 🙂

  3. 3 oxford Septembrie 26, 2011 la 5:21 pm

    Niciodata un sef nu o sa lase un subaltern sa-i fie concurent , asa ca ajungem la ¨Am un ac destul de bun¨ insemnand ca ai puterea sa-ti elimini concurenta . asadar mesajul e amenintator , ceea ce nu cred ca e bine

  4. 4 d3v Septembrie 26, 2011 la 5:29 pm

    Pana la a fi sef, sunt om. Si stiu ca unii oameni (cum e si cazul meu) nu pot lucra prea mult avandu-i pe altii sefi. Atat timp cat ne „despartim” amical si nu sunt lasata cu ochii in soare ar putea exista chiar si colaborari. Oricum, e greu ca cineva singur, fara foarte multa experienta, sa concureze cu o echipa bine pusa la punct cu un portofoliu bogat. Trebuie sa fie vreun geniu al scriiturilor. Si in cazul asta am grija sa mi-l tin aproape daca-l descopar…Nu?:)

  5. 5 oxford Septembrie 26, 2011 la 5:46 pm

    ¨Pana la a fi sef, sunt om¨- oemenii se schimba cand se vad acolo sus , am vazut destule cazuri.
    ¨sa concureze cu o echipa bine pusa la punct cu un portofoliu bogat¨- asta iti da puterea sa-l elimini sau sa-i pui piedici.
    ¨Posibilitatea sa lucrezi mult timp de acum incolo cu un sef simpatic¨¨Respect. Intelegere. Sinceritate ¨- asta nu tine de foame
    ´scrisul e destul de prost platit in Romania¨ psihologia cuvantului prost platit
    ¨De ce sa lucrezi pentru mine ¨ – gresit , nu suntem in epoca sclavagista

  6. 6 mephala Septembrie 26, 2011 la 6:03 pm

    oxford, ce experienta in productie ai?

  7. 7 d3v Septembrie 26, 2011 la 6:03 pm

    Nene, eu nu vreau sa fac manipulare aici. Pot si asta ca nu degeaba studiez psihologia de atatia ani. Eu vreau sa-i prezint omului exact in ce se baga. Daca e prost platit ce sa-i zic acum omului? Ca devii un al doilea Gigi Becali daca scrii? Eu prin „prost platit in Romania” ma refer ca in timp ce in afara se platesc si 100 de dolari pentru un articol bun de 3 pagini, aici pretul poate fi considerat bataie de joc comparativ. Deci prost platit. Romanii nu considera scrisul o arta.
    Si-apoi, dupa ce am lamurit si asta, hai sa le lamurim si pe restul:
    -sa spunem ca eu sunt un om mai special si ca, in general, am pozitia de lider cam in tot ce fac. Deci nu mi se urca la cap.
    -desigur ca am puterea dar e decizia mea daca o fac sau nu. Din moment ce suntem ok ca si relatie, nu am nici un motiv. Si vreau sa cred ca sunt destul de obiectiva ca om.
    -toate alea nu tin de foame dar sunt lucruri rare in ziua de azi. de foame iti tine ceea ce muncesti. si una e sa produci idei intr-un mediu stresant si alta e sa produci idei intr-un mediu in care te simti confortabil si apreciat. De ultima tine productivitatea si, implicit, mancarea.
    -pai pentru mine lucrezi. din moment ce tu faci un serviciu si eu te platesc, atunci tu faci acel serviciu pentru mine. sau vroiai sa-l imbrac frumos in „sa lucrezi alaturi de noi”? mi se pare un snobism enorm de cate ori vad asta prin anunturile de angajare si stiu ca, de cele mai multe ori, toata incercarea asta de periere ascunde chestii subtile. Dupa cum am spus, eu sunt sincera si apreciez sinceritatea. Nu caut oameni care prefera sa se invarta dupa degete.

    Tu ai venit sa-mi iei la puricat anuntul si sa-mi pierzi timpul sau sa te uiti? Pentru ca deja ti-am scris cam 500 de cuvinte si na… daca vrei o lista de preturi pentru ele stii unde ma gasesti. Eu am zis ce am avut de zis, ce vreau, ce ofer, daca iti place bine, daca nu asta nu e problema mea. Exista sute de mii de alte anunturi pe net care-s mai frumos ticluite si corespund normelor de alcatuire.Eu doar caut oameni care sa fie facuti dintr-un anume aluat si asta implica si digerarea cuvintelor ca „pentru mine:.

  8. 8 oxford Septembrie 26, 2011 la 6:21 pm

    Uite , tocmai asta am cautat sa-ti demonstrez, ca iti iesi din fire , ¨sa lucrezi mult timp de acum incolo cu un sef simpatic, asa ca mine¨, unde e seful simpatic . Crezi ca cineva o SA LUCREZE PENTRU TINE daca nu esti in stare sa faci fata presiunii, ma indoiesc . Mai ai multe de invatat in domeniul asta . Tot ceea ce ai scris este doar de fatada ca mai toate anunturile. Leadership-ul nu e ceea ce crezi tu. E diferenta sa fii leader intre prieteni si alta e sa fii leader intr-o firma . Acum sa te caracterizez putin : laudaroasa , prea increzatoare , razbunatoare , frustare, slabiciune, inadaptabila etc. . Si ca raspuns pentru persoana anterioara , am suficienta experienta . Si drept raspuns al slabiciunii tale nu o sa-mi dai nici un raspuns si o sa reflexionezi la ceea ce am scris . Numai bine

  9. 9 oxford Septembrie 26, 2011 la 6:23 pm

    Mepahla – Pentru tine ce e productia : calitate sau cantitate

  10. 10 d3v Septembrie 26, 2011 la 6:40 pm

    oh, te rog, opreste-te si nu ma da de gol in fata cititorilor. nu stiu de unde ti-ai dat seama ca imi ies din fire ca eu doar ti-am spus ca imi consumi timpul intr-un mod inutil dupa ce am mentionat ca sunt intr-o criza de timp.
    nu stiu ce incerci tu sa demonstrezi si mai ales nu stiu DE CE da’ iarasi, asta nu e treaba mea. ceea ce vreau sa mentionez e ca arunci foarte usor cu etichete in oameni, fara sa-i cunosti, si asta denota superficialitate. iar in cazul asta ceea ce zici nu are nici un fel de valoare. nu stiu de unde ai tu complexul asta de superioritate si de ce tii neaparat sa ti-l manifesti pe blogul meu dar hai sa-ti spun un „tip”: nu remarcam la ceilalti decat defectele care ne caracterizeaza.

    in rest, eu nu caut un om cu care sa ma confrunt si sa arat „care-i mai destept”. am un zen impecabil si vreau sa-l mentin asa, canalizandu-mi energia spre lucruri care intr-adevar conteaza. Eu caut un om care sa vrea sa lucreze. Esti capabil sa faci diferenta intre ideile astea doua sau nu?

  11. 11 d3v Septembrie 26, 2011 la 6:45 pm

    P.S. Nu exista „a reflexiona”. E a reflecta. Reflexul e o reactie spontana a organismului sau o reflectare a luminii. Uite, vezi? pentru tine a fost mult mai folositoare discutia noastra decat pentru mine. Omul cat traieste invata.

  12. 12 oxford Septembrie 26, 2011 la 7:15 pm

    Psihologia pe care incerci sa o aplici e doar din carti, asta stim toti , tipicul raspuns ¨nu remarcam la ceilalti decat defectele care ne caracterizeaza¨ , incearca ceva practic mai bine ; erorile sunt pentru ca incerc sa fac 3 lucruri in acelasi timp si din pacate tu nu esti intre primele doua. Superioriatatea e datorita experientei si studiilor pe care cred ca tu nu le ai . Am tot dreptul sa-mi etalez acest atu. Nu arund cu etichete in oameni, te-am caracterizat prin propriile tale cuvinte . Tu cauti un om pentru a-ti usura munca si ati trage tu foloasele . Cat oferi tu pentru 10 articole de aproximativ 1000 cuvinte/art? sa vad si eu cat de sincera si onesta poti fi

  13. 13 d3v Septembrie 26, 2011 la 7:55 pm

    bine ca e psihologia ta din alte parti. 🙂 pentru cineva care face 3 lucruri in acelasi timp si eu sunt pe ultimul loc, raspunzi cam des. habar n-ai ce experienta si ce studii fac eu sau am facut si totusi iti dai cu parerea. greselile de neatentie sunt typo-uri, repetitii, etc. folosirea unui inteles gresit e nestiinta.
    nu ma imbogatesc eu de pe urma nimanui. am doar nevoie de ajutor pentru a finaliza niste proiecte. tipic romanesc: daca mie imi ofera atat, ea cat castiga atunci? in loc sa te intereseze cat poti tu castiga lucrand, grija ta e ca ma imbogatesc eu. de parca ti-as lua tie din buzunar sau de parca ai fi muncit tu in locul meu. eu iti ofer pretul pietei si atat. iti place bine. nu-ti place aia e. eu cumpar un numar de articole la pretul asta. accepti or ba, nu te obliga nimeni. din moment ce ma ofer sa dau recomandari, sa-i dau omului de munca si il platesc pentru ce face nu inteleg unde e partea care zice ca el nu are foloase. e o relatie de simbioza si punct, asa cum este peste tot in industria productiei.
    aici se vede si cam cata experienta ai sau la ce nivel ai ajuns in industria asta din moment ce ridici problema asta.
    cat despre pretul pe care il ofer asta discut cu cel care lucreaza pentru mine. daca esti curios care e, depune un anunt si vezi cam cat iti cere un content writer bun si cu experienta pentru un articol de 1000 de cuvinte.
    de cautat nod in papura oamenilor pot toti. de facut ceva intr-adevar bun, mai rar.

  14. 14 kOoDoO Septembrie 26, 2011 la 9:27 pm

    Un sef simpatic ca tine? I f-ing quit! =)
    Incearca sa vorbesti mai mult despre job si mai putin despre tine, cand faci chestii d-astea. Zic si eu. Devine prea personal. Acu’ sari la gatul meu.

  15. 15 d3v Septembrie 26, 2011 la 9:30 pm

    Haha, aia era o gluma. Doar ma stii egocentrista, ce blasfemie spui tu acolo cum ca tre’ sa vorbesc mai mult despre job?:O Si e personal. Caut sa ma conectez emotional…si eu, ca femeile:))) Nu, glumesc. Se prea poate sa fi folosit mult prea multe informatii personale da’ asta e cauzata de frustrarea de a nu gasi ce vreau. Si pen’ ca e blogul meu si lumea care citeste stie ce-mi poate pielea, in mare, am considerat ca o pozitie „prea oficiala” ar fi fix ca nuca in perete si o dovada de snobism.

  16. 16 kOoDoO Septembrie 26, 2011 la 9:47 pm

    Just go with : I’m searching for 4 active bitches for my sweatshop. Once a month you get to speak words to me.
    Da, de acord cu tine (iti vine sa crezi? nici mie) la ultima fraza. Pe ejobs merge cu exprimarea oficiala, aici cu asta, mai apropiata de om. Lasa frustrarea, ca sefa tre’ sa fii neinduplecata =).

  17. 17 d3v Septembrie 26, 2011 la 9:49 pm

    ok, cum zice Koodoo. :)) (stiam eu ca va veni si ziua cand ai sa fii de acord cu mine!!!)

  18. 18 ioana Septembrie 27, 2011 la 11:37 am

    trebuie sa fim din acelasi oras?

  19. 20 mephala Septembrie 27, 2011 la 1:13 pm

    „Mepahla – Pentru tine ce e productia : calitate sau cantitate”

    Pentru mine productia e combinatia optima intre calitate si cantitate, intre pretul platit si timpul avut la dispozitie.

    In acelasi timp pentru mine productia inseamna munca la patron (eu unul sunt corporatist 9 – bed time) cu unul care sa iti sufle’n ceafa cand nu faci ceva cum trebuie (multi indici de performanta) iar cand lucrul pe care il faci iese cum trebuie, beneficiaza toti incepand cu:

    mine, seful meu, patronii firmei, patronii firmelor partenere, etc.

    fiind programator in productie, pentru mine un lucru facut cum trebuie inseamna ca ceea ce faci devine public, la dispozitia internautului.

  20. 21 oxford Septembrie 30, 2011 la 3:47 pm

    ” …pentru tine a fost mult mai folositoare discutia noastra decat pentru mine. Omul cat traieste invata.”


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


