De ce ajuta sa dai cu banul?

Luam un caz simplu. Sa presupunem ca pe Gigel il trimite nevasta la piata, sa faca rost de…oua. Si ii mai zice sa ia si struguri. Numai ca atunci cand ajunge Gigel la piata, isi da seama ca are bani ori de una, ori de alta. Acum ce-ar putea face..?

(Bine, ar putea sa se intoarca acasa sa mai ia bani da’ incerc sa dovedesc ceva aici asa ca alegem „the hard way”)

Pai, cea mai practica solutie e sa dea cu banul. De ce?

Pentru ca, in felul asta, daca ar face alegerea gresita, ar da vina pe soarta/’mnezeu/vant/etc, dar in nici un caz pe el. Si uite asa ar reusi sa doarma linistit noaptea, ca nu ar avea nici un sentiment de culpabilitate.

Ideea de baza e alta: de multe ori ne vedem constransi de diferite alegeri dificile: „sa fac scoala asta, sa n-o fac”, „sa renunt la job, sa nu renunt”, ” sa ma combin cu X, sa nu ma combin” etc. Noi, oamenii, avem talentul de a ne complica viata in felul asta. Iar cea mai la indemana solutie e sa ne bazam pe intuitie si pe experientele anterioare. Dar ce te faci cand ele nu te ajuta? Pai lasi „soarta” sa decida in locul tau, si, in felul asta, daca ai ales gresit, vei suporta doar consecintele, nu si un sentiment de culpabilizare, care n-ar face decat sa te traga inapoi.

Eu, personal, cand am dat cu banul m-am ales cu prima mea mare iubire. Apoi mi-am ales facultatea asa, in jurul caruia mi-am construit toata viata. Ca am avut eu bafta, ca orice ar fi picat tot bine ar fi fost, numai Sfanta Papadie stie. Da’ treaba e ca de cate ori sunt nesigura de o alegere (bine macar ca-i rar, in cazul meu) caut repede moneda si rezolv problema. Si sufletelul meu e curat, relaxat si linistit ca un pui de catel nou-nascut.

4 Responses to “De ce ajuta sa dai cu banul?”


  1. 1 Zodia ta:D Septembrie 13, 2011 la 6:27 pm

    Mie mi se pare o dovada de slabiciune; mi se pare ca asta fac cei care nu sunt suficienti de puternici sa lupte si sa-si asume responsabilitati.

  2. 2 d3vilbabe Septembrie 13, 2011 la 6:29 pm

    Oricat de puternic ai fi, tot exista momente in care chiar nu stii ce sa alegi. N-ai cum sa ai raspunsul la toate…

  3. 3 kOoDoO Septembrie 13, 2011 la 9:27 pm

    Atunci cantaresti avantajele si dezavantajele. Dar tot nu dai cu banul.

  4. 4 d3vilbabe Septembrie 14, 2011 la 6:02 am

    si daca nu poti sau nu le vezi?:)


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


