Care-i rostul?

Sprijineam astăzi căruţul prin parcarea de la Kaufland şi-mi fumam liniştită ţigara, în aşteptarea şi neîntelegerea femeilor aflate în magazin. Şi cum stăteam eu aşa, făcând ce ştiu eu mai bine, adică urmărind oamenii şi încercând să-mi dau seama ce ascunde faţa aia serioasă sub ea, eventual întrebându-mă de ce se grăbesc toţi atât de tare şi de ce viaţa lor e atât de grea încât stau încruntaţi, a trecut un cuplu care mi-a declanşat o serie de idei despre care am să vă povestesc acum.

De fapt, totul a început cu vreo două seri înainte când cineva încerca să îmi explice că „dacă au stat atâţia ani…”, discuţie care s-a reluat si ieri în scara blocului, şi azi-noapte. Se pare că e de sine stătătoare ideea asta în mintea românilor, deşi n-are logică nici cât negru sub unghie. Dar să le luăm pe rând, ca să ştiţi şi voi despre ce vorbim.

Cuplul respectiv era reprezentat de o doamnă la vreo 40 de ani şi 120 de kile’ şi un „domn” la vreo 50 de kile, care sprijinea căruţul şi îşi târâia şlapii de gumă. De beat ce era, bineînţeles. Femeia era vădit jenată de situaţie însă probabil nevoia de a umple frigiderul era mai mare decât aia de a sta ascunsă în casă.

În scara blocului ne-am întâlnit cu o asistentă care lucrează la policlinica de la partier, dar şi la nu ştiu care spital. Deci bani are. Ce mai are ea e un soţ violent şi alcoolic şi 3 copii. Stă cu el pentru copii, cică, deşi dacă mă întrebaţi pe mine, le-ar fi mult mai bine tuturor separaţi.

Azi-noapte cineva povestea despre un cuplu în care el vine posomorât la servici din cauza certurilor de acasă.

Şi-acum să-mi dau şi eu cu părerea.

Ok, stai 10-11 ani cu cineva. Îţi construieşti vise, treburi, faci şi doi-trei copii, dar la un moment dat nu mai merge. Şi oricât de mult te-ai chinui, pur şi simplu nu vrea. Ce e mai bine atunci să faci? Să stai în continuare şi să te chinui şi tu, şi el, şi copiii sau să spui „stop, mulţumesc pentru momentele de până acum, dar între noi nu mai merge”?

E destul de evident ce aş alege eu. Ce nu înţeleg e de ce se complac oamenii ăştia în relaţii de genul ăsta? Puterea obişnuinţei? Cum te obişnuieşti, tot aşa te si dezobişnuieşti. N-ar fi nici primii nici ultimii oameni care trec printr-un divorţ sau printr-o despărţire. Viaţa merge înainte. Frica de singurătate? Da’ cine a zis că rămâi singur? Rata divorţurilor a crescut enorm în România. Sunt mii de oameni singuri, de vârsta ta, care îşi caută perechea pe acolo. Mă uit la mama care, la 50 de ani, are prieten de 5 luni şi vreo 3 sau 4 admiratori, de nici eu nu mai ştiu cine o sună şi cu care mai iese (au o relaţie liberă, cârcotaşilor). La 50 de ani!! Păi dacă la 50 de ani tot îţi găseşti, la 30 deja  poţi fi un fel de taur comunal. Copii? Asta e cea mai des întâlnită scuză pentru laşitate. Că de binele lor în nici un caz nu e vorba. Dependenţă materială? Prefer să mănânc o felie de pâine pe săptămână şi să ştiu că mă întorc acasă, fie ea şi o cameră amărâtă de cămin, şi am linişte.

Dar asta sunt eu. În continuare am să văd oameni care stau şi se chinuie să resusciteze cadavrele unor relaţii moarte şi îngropate de mult, scuipându-şi nervii unul peste altul şi aruncându-şi frustrările oriunde merg. Ce e mai tragic e că, în cele mai multe cazuri, la mijloc sunt prinşi nişte amărâti de puşti care n-au nici o vină că părinţii sunt atât de dobitoci încât îi marchează pe viaţă folosindu-i drept scut.

Nu staţi măi în relaţii care să vă mănânce sufletul. Regula e simplă: staţi împreună ca să vă simţiţi bine, nu ca să vă pierdeţi zile şi ani din viaţă. Când nu te mai simţi bine iei băgăjelul, zici „Săru-mâna frumos pentru momente” şi pe-aici ţi-e drumul. În lume sunt mii de suflete care aşteaptă să ofere alte momente.

0 Responses to “Care-i rostul?”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


