Sfaturi practice pentru profesori

Inspirată de învăţarea pentru examenul unui şef de trib de la Cuza-iar prin şef de trib mă refer la un profesor cu pretenţii foarte mari care, printre altele, şi-a băgat şi tot familionul acolo, spun păsărelele-m-am gândit să mă plâng, poate, poate, cineva are să folosească ce zic eu aici.

La noi la facultate ne bagă pe gât cercetare până la refuz şi înapoi. Problema mare e că în România nu se face cercetare mai deloc. Adică ei mă pregătesc doar ca să lucrez în alte ţări. Dacă, din întâmplare, am să vreau să lucrez pe ceva ce se face în ţara asta, atunci ar trebui să consider aproape pierduţi anii ăştia şi să mă apuc să învăţ de la zero tot ce trebuie. Ceea ce e nasol. Da’ poate înţeleg eu prost şi, de aceea, propun ca fiecare profesor să explice la ce are să-mi folosească materia lui în viaţă, ca să pricep şi eu de ce trebuie să-mi încarc mintea cu ea.

Pentru că vorbim de învăţământul românesc, deja tăiem din discuţie posibilitatea de opţiune a ceea ce vreau să învăţ. Da’ măcar să ştiu şi eu de ce.

Problema numărul doi pe lista de discuţie e manualul/cursul/foiţa dată de profesori. făcută de altcineva sau nu, în momentul în care tu, ca profesor, îţi pui numele pe ea, se consideră a ta. deci ai responsabilitatea să arate perfect. pentru că dacă tu, profesor universitar, îmi vii cu agramaticalităţi gen „unul din două dimensiuni” pe care nici măcar un copil de clasa a doua nu le mai face, atunci nu pot avea nici o încredere în tine că mă poţi învăţa ceva mai avansat. Adică, mai exact, dacă tu nu ai fost în stare să înveţi materia de clasa a doua, în mod sigur te consider mai prost ca mine, care am învăţat-o. Dar aşa e când prin facultăţi se merge pe orice altceva decât pe aportul adus ştiinţei respective.

Şi virgula are la fel de mare importanţă. Repetiţia nu se acceptă nici ea. Păcat că nu mai găsesc acum frazele ca să vă arăt şi vouă cam cât de varză poate fi respectiva exprimare. Mă jur că, deşi am stat 10 minute, n-am înţeles deloc ce-ar vrea să spună fraza respectivă. Şi vorba aia, eu mai înţeleg cât de cât diferitele exprimări.

A treia problemă este  relevanţa. După ce mi s-a dat un paragraf întreg pentru o definiţie, în paragraful imediat următor mi se spune: „această definiţie este inutilă”. Şi atunci ce caută în cartea aia? De ce am citit-o şi am învăţat-o? Ca să nu îmi folosească la nimic?

Ultima problemă vine dintr-un punct de vedere mai personal. Să presupunem că avem termenul „test psihologic”. Nu vreau să ştiu toate definiţiile folosite în lume pentru el. Vreau să ştiu definiţia pe care tu, ca profesor, o consideri bună. Că de aia te-am ales pe tine ca profesor şi nu pe nea Ghiţă de la Universitatea de pe dealul de Sus. dacă nu sunt mulţumită cu ceea ce crezi tu că e bine, mă duc şi caut alta singură sau mi-o dezvolt pe a mea. Corect? Corect. Dar nu reţin 10 definiţii din care probabil n-am să folosesc nici una, niciodată. Explică-mi concepţia ta despre ce înseamnă termenul respectiv, fă-mă să înţeleg prin diferite metode pe care le-ai învăţat la modulul pedagogic, în era dinozaurilor, când l-ai făcut, şi gata.

Chestie observată, vorbind de cele 10 definiţii ale testului psihologic: românul e filosof şi mai deştept decât orice alt popor. Toţi străinii au explicat termenul în maxim 10 cuvinte, românul a dat definiţia în 4 rânduri. Şi fix de aceea suntem la coada a orice înseamnă top în lumea asta: pentru că ne pierdem în detalii şi ne complicăm mult prea mult fiind snobi şi încercând să facem pe deştepţii.

0 Responses to “Sfaturi practice pentru profesori”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


