Iarăşi vă luaţi de fumători?

Să le intre bine în cap tuturor nefumătorilor care ţin ei să îşi etaleze pe oriunde opinia: eu sunt singura care am dreptul să decid unde, cât şi în ce mod mă joc cu sănătatea mea. La fel cum ai şi tu decizia să pleci de lângă mine dacă nu-ţi place. Nu-i vina mea că lumea nu îşi face baruri de nefumători. Asta probabil pentru că tu, ca nefumător, eşti neinteresant pentru ei.

Trebuie făcută clar distincţia între ale cui sunt problemele şi ce le cauzează. Înţeleg că poate te simţi special că nu fumezi. Poate la fel de special cam cum mă simt şi eu că fumez. Dar dacă vrei baruri de nefumători te duci şi ceri, în caz că ştii ce e aia cerere de piaţă.

Pentru că fumătorii din ţara asta, deşi sunt mulţi, sunt şi puţin mai mult hărţuiţi. Preţuri europene cu salarii moldoveneşti? Nu mi se pare corect. Prigonire din diferite locuri? Iar nu mi se pare corect. E vorba de alegerea mea şi a celor care stau lângă mine sau nu, iar astea nu ar trebui să ne fie impuse de nimeni. E un drept constituţional.

Problema adevărată stă în egoismul „protestatarilor”  care nu sunt capabili să înţeleagă (sau să ia) deciziile. Dar, în general, dacă e să facem o statistică a lor, pot pune pariu că „protestatarii” ăştia variază ca vârstă pe axa teribilismului, adică între 14 şi 24 de ani. Pentru că după ce mai creşti puţin, dacă eşti înzestrat de la mama natură cu 4 neuroni, cât să faci două sinapse simultan, ai să fii capabil să înţelegi libertatea şi drepturile omului.

Da, fumez şi-mi place. Deşi mă rupe la buzunar, n-am să renunţ decât în momentul în care am să o fac pentru un copil pe cale să vină pe lume. Pentru mine ţigara este medicamentul care îmi echilibrează stările şi credeţi-mă că ăsta e un lucru mare pentru o persoană cu problemele mele. Încerc să nu suflu fumul altora în faţă, dacă-s nefumători îi întreb dacă îi deranjează, cobor din 2 în 2 ore din tren ca să fumez, ascund ţigara în faţa copiilor şi prin viciul meu contribui serios cu bani la stat. Nu de alta da’ de ceva vreme iar am sărit la 2 pachete pe zi.

Şi-atunci stau eu şi mă întreb: dacă eu sunt ok cu ei, ei de ce nu sunt ok cu mine? Ce-ar fi să încerc şi eu diferite metode ca să-i fac pe ei să fumeze? Aşa-i că s-ar duce pe Sfânta Păpădie toată propaganda asta cu ” e o ţară liberă”?  Pentru că pentru mine fumatul e la fel de esenţial cum e aerul curat pentru ei. Am dreptate în logica mea?

39 Responses to “Iarăşi vă luaţi de fumători?”


  1. 1 luvieere Iunie 9, 2011 la 7:46 am

    Potrivit unui studiu efectuat la Universitatea din Minnesota, inhalarea chiar și în cantități mici a fumului de țigară conduce la sinteza imediată de compuși mutageni și carcinogeni: http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/tx100345x?journalCode=crtoec

    Studiul a demonstrat că fumul inhalat de la o singură țigară produce cantități măsurabile de [D10]r-1,t-2,3,c-4-tetrahidroxi-1,2,3,4-tetrahidrofenantren , un indicator al metabolismului hidrocarburilor aromatice cauzatoare de cancer.

    În consecință, expunerea pasivă la fum de țigară determină declanșarea acelorași mecanisme de sinteză de compuși nocivi. Prezența unui fumător activ într-un loc public constituie așadar un potențial pericol. Tu spui că „Încerc să nu suflu fumul altora în față”; ce facem însă cu inhalarea accidentală? Înțelege că tu, ca individ, ai probabil un efect minor și statistic nesemnificativ; însă dacă permiți întregii comunități de fumători să își manifeste viciul în locuri publice, probabilitatea expunerii involuntare crește substanțial. Libertatea ta individuală nu afectează în mod simțitor nefumătorii. Ei pot, într-adevăr, să te evite. Însă libertatea cumulată a tuturor fumătorilor de a fuma oriunde doresc lasă cu mult mai puține opțiuni realiste de a evita expunerea nedorită la fum.

  2. 2 miticosul Iunie 9, 2011 la 9:15 am

    „Să le intre bine în cap tuturor nefumătorilor care ţin ei să îşi etaleze pe oriunde opinia: eu sunt singura care am dreptul să decid unde, cât şi în ce mod mă joc cu sănătatea mea.” – TOTAL GRESIT! Libertatea ta se termina acolo unde incepe a mea. Si atata vreme cat ma vrei sa ma fortezi sa fumez pasiv, am dreptul sa imi etalez opinia. Eu nu am dreptul sa imi apar sanatatea?

    Si apoi, cum ar fi ca atunci cand iesi la o masa romantica, sa vin eu langa masa ta si sa ma descalt. Sau sa trag un vant d’ala care ar putea ucide o cireada intr-un minut? Conform principiului tau – n-ar fi tot un drept al meu?

    Imi place ipocrizia asta romaneasca: romani, spalati-va, dar noi putem sa putim si sa ii imputim si pe altii!

  3. 3 d3vilbabe Iunie 9, 2011 la 9:40 am

    Sunt multe chestii care te deranjează pe lumea asta şi pe care trebuie să le eviţi. Nu ar fi ăsta singurul lucru. Dar hai să fim serioşi. nu e vina fumătorilor că au mai multe locuri de desfăşurare decât nefumătorii.
    Cum am răspuns şi pe blog la Zoso: „Nu eu vin lângă tine să-mi fumez ţigara, tu vii. Nu cred că e ceva nou că în baruri se fumează mult ca să spui că n-ai ştiut. E o caracteristică arhicunoscută a lor. Deci tu te duci acolo, cunoscând situaţia, iar când faci asta e doar alegerea ta.
    Nu mă poţi obliga pe mine să renunţ la viciul meu. Cum vrei tu să te simţi bine, aşa vreau şi eu. Restul e chestie de politeţe, bun-simţ şi educaţie”
    Într-un parc te poţi da 2 metri mai încolo şi să ai aceeaşi vedere. Că nu sunt baruri nu e vina noastră ci a voastră, nefumătorii. 🙂 Nu e nici dracul chiar atât de negru cum pare.
    Plus că eu n-am auzit de nici un fumător pasiv care să moară de cancer pentru că a inhalat fum ACCIDENTAL, el trăind într-un mediu foarte curat de fel. Tu ai auzit de vreo unul?:)

  4. 4 d3vilbabe Iunie 9, 2011 la 9:52 am

    @miticosul: după cum spuneam, ştiu unde se termină libertatea mea. Ai citit în diagonală, nu? am spus că mă duc mai încolo cât să nu deranjez oameni, întreb dacă deranjează, accept refuzul, ascund ţigara de copii, o arunc la coş. după cum spuneam, toate chestiile de bun simţ şi educaţie. Că nu toţi fac asta nu e vina fumatului, e vina personalităţii lor. Şi nu, nu e deloc greşit ce-am spus acolo. se subînţelegea că atunci când vorbesc de libertate şi drepturi ştiu şi care sunt libertăţile altora şi drepturile lor. dar, printre ele se află şi posibilitatea de alegere. „a sta sau a pleca 2 metri mai încolo”-am explicat în comentul de mai sus. Eu nu forţez pe nimeni să fumeze pasiv şi mi-ar plăcea şi mie să nu fiu forţată să nu fumez.
    Ba da, ar fi drepturile tale dar ţine de bun-simţ. Acele limite despre care vorbeam mai sus.
    Nu cred că e corectă comparaţia şi afirmaţia că aş fi ipocrită. mai ales „românească”. ipocrizia e o trăsătură de personalitate, nu o caracteristică a unui popor. sunt oameni şi oameni.
    în schimb uite ipocrizia ta în fraza „libertatea ta se termină unde începe a mea”, pe care o spui în timp ce îmi susţii mie încălcarea unor drepturi. 🙂

  5. 5 miticosul Iunie 9, 2011 la 9:54 am

    Din pacate – tocmai asa se intampla – tu vii langa mine si fumezi. Nefumatorii sunt starea ‘default’. Voi, fumatorii v-ati apucat de un viciu care afecteaza si pe altii. N-am vazut pana acum niciun fumator (in Romania) care sa se scuze in parc ca a fumat si mi-a bagat fumul in ochi. De ce trebuie sa ma dau eu la o parte cand fumatorul respectiv a aprins tigara cand eu _eram_ deja acolo? Acelasi lucru se intampla si in bar/restaurant. Nu e nicio lege pe lumea asta care spune ‘da, in bar/restaurant/parc se fumeaza’. Faptul ca e fum acolo e din cauza unei minoritati.

    Si nu, nu vreau sa te oblig sa renunti la viciul tau. Din punctul meu de vedere, mi se rupe. Daca vrei, iti pot recomanda pe cineva care sa-ti faca rost de furadan. Poti sa fumezi _acasa_ sau departe de mine cat vrei. Dar nu imi intoxica mie si copiilor mei plamanii.

    Asa cum ai spus si tu – e o chestie de politete si bun simt. 😉

  6. 6 d3v Iunie 9, 2011 la 10:02 am

    tu iarăşi confunzi caracterul cu fumatul. că n-a venit x să-şi ceară scuze e pentru că e el nesimţit, nu pentru că e fumător.
    vrei să-ţi spun care e legea care spune că în bar se fumează? aia care, de vreo câteva sute bune de ani a zis că locurile de socializare cu băutură, mâncare, femei dansând la bară sunt locuri în care se consumă vicii. Pentru asta au apărut, pentru asta există.
    Ok, hai mergem pe metoda ta: să presupunem că vrei să nu se mai fumeze în baruri şi se aprobă treaba asta. Dar trebuie să vii cu o alternativă şi pentru fumători. Nu poţi veni doar pentru nefumători, nu? În cazul ăsta tre’ să le amenajezi şi lor un spaţiu, o cuşcă pe undeva. Nu poţi să-i dai afară ca pe nişte câini răpciugoşi. vezi prea curând făcându-se asta în românia? La fel ca şi pe tren. trebuiau să facă un vagon pentru fumători. dar nu s-a făcut.
    deci voi, nefumătorii, mă obligaţi pe mine să trec printr-o stare de sevraj, doar ca să vă simţiţi bine. ţie ţi se pare corect ca eu să mă chinui doar pentru că alţii sunt nesimţiţi şi îţi suflă fumul în faţă?

    Eu zic că ar merge mult mai bine o campanie de educare a fumătorilor şi nu o interzicere a drepturilor lor. 🙂

  7. 7 Ubercool Iunie 9, 2011 la 11:02 am

    Hai date-n mandarie.

  8. 8 d3vilbabe Iunie 9, 2011 la 11:03 am

    mi-ai spus-o tu! fii rău! 🙂

  9. 9 luvieere Iunie 9, 2011 la 11:18 am

    „Într-un parc te poţi da 2 metri mai încolo şi să ai aceeaşi vedere.” – Să înțeleg și eu: o acțiune de a ta, determinată de un viciu, îmi impune mie să iau măsura de a mă da mai încolo? Dacă în parc sunt o sumedenie de fumători, ar trebui ca nefumătorii să-și ajusteze în mod constant poziția, încât să evite pericolul, nu? Așa cum eu nu forțez un fumător să-mi facă mie loc pentru că decid eu spontan, dintr-un oarecare motiv personal, mă aștept ca la rândul meu să nu mi se impună asta, direct sau indirect, mai ales din cauza unui viciu. Viciul și alegerea de a-l întreține sunt ale fumătorului, el are responsabilitatea de a le practica într-un spațiu privat, nu e obligația mea să i le facilitez.

    „Plus că eu n-am auzit de nici un fumător pasiv care să moară de cancer pentru că a inhalat fum ACCIDENTAL” – Avem oameni care disipă în mod deliberat otravă în atmosferă, în preajma noastră, există dovezi conform cărora inhalarea de mici cantități din acea otravă conduce la un risc crescut de declanșare a unor forme de cancer. Chiar mai e nevoie de un caz confirmat de deces, în care să demonstrăm o cauzalitate? Mi se pare un pic sadic să aștepți un „cobai” care să moară confirmând teoria, nu?

  10. 10 Beginner Iunie 9, 2011 la 11:21 am

    Eu sincer chiar nu vroiam sa ma las de fumat, dintr-un pariu a plecat totul. Îmi placea la nebunie sa stau cu ţigara în mână şi sa meditez, şi mă ofticau cei care veneau sa imi zica ca ii deranjeaza fumul. De asta nu le reproşez nimic fumătorilor, din partea mea puteti fuma oriunde şi oricît, sănătatea să vă ţină. 😛

  11. 11 EsCa Iunie 9, 2011 la 11:38 am

    „Avem oameni care disipă în mod deliberat otravă în atmosferă, în preajma noastră, există dovezi conform cărora inhalarea de mici cantități din acea otravă conduce la un risc crescut de declanșare a unor forme de cancer”

    :))) Hahaha …..dar cand mergi ziua prin oras si tragi in piept fumul de la 10-20 000 de masini cate sunt in Iasi ,asta nu te deranjeaza ?
    Si apropo de fumat prin parc sau pe strada ,in Spania s-a dat o lege anul asta ,nu se mai fumeaza in nici un bar ( 1-0 pt echipa nefumatorilor) asa ca toate barurile au scos scaune si mese afara (sa ne bucuram si noi de o tigara la o berica).Barurile erau deja impartite in fumatori/nefumatori ,iar cele de fumatori aveau filtre de aer speciale pt fumul de tigara,asa ca ce iesea afara era aer curat cde munte. Concluzia ?Datorita legii ,acum se pot bucura si copii de o „tigara gratis” cand merg pe strada ,doar ca mama si tata sa stea intr-un bar sa bea o cafea in liniste si cu aerul curat.

  12. 12 EsCa Iunie 9, 2011 la 11:47 am

    Si apropo ,stii ce te omoara incet si sigur ? Oxigenul .De aia imbatranesti ,de aia mori prost.Nu te mai plange ca ai tras doua fumuri accidental in parc ,pariu ca ce ai mancat ieri ti-a scurtat viata mult mai mult decat asta .

  13. 13 d3v Iunie 9, 2011 la 11:48 am

    @luvieere. hai să le luăm pe rând.
    cum tu ai voie să vii să te uiţi în parc, deşi mie poate nu-mi plac oamenii care se uită/le urlă copilul/scuipă seminţe/random acţiune, aşa şi eu am voie să fiu acolo cu viciul meu. după cum am susţinut, depinde de bunul simţ pe care îl ai când îţi aprinzi ţigara. în general, dacă fumez în parc, îmi caut o bancă ferită de lume. dacă eu pot să fac concesii, tu de ce să nu faci?:) eu pot ignora un copil care ţipă în parc, deşi mă deranjează mult mai mult decât te deranjează pe tine că fumez eu, pe banca mea singurică.
    apoi…nu înţeleg de ce blamezi atât viciile. cum adică „mai ales din cauza unui viciu”? păi fiecare om are un viciu al lui, ptr că fără ele am lua-o razna total. pot fi dintre cele mai variate şi dintre cele mai distrugătoare. fumatul e mic copil pe lângă altele. de ce nu lupţi aşa şi contra alcoolului? pun pariu că te deranjează beţivii. dar a violenţei? dar a curvărelii? jocurile de noroc? colecţionatul de fluturi? şi ei au dreptul să zboare liberi..:)
    păi aşa există o şansă destul de mare să fii lovit în cap de un wc spaţial şi să supravieţuieşti. să apară extratereştrii la un moment dat…să…lăsăm liberă imaginaţia. fără caz concret nu poţi să-mi spui că există acum. posibilităţile sunt nelimitate şi toate au şanse foarte mari. da’ până şi aia cu wc-ul spaţial a avut un caz concret. iar ca să o luăm şi mai logic, accidental, un pic de fum, ptr că presupunem că fugi repede din locul ăla cum îl simţi, combinat cu o viaţă extrem de sănătoasă, nu strică absolut deloc. celulele se regenerează o dată la 2 ani. toate. deja dacă îl inspiri mai des nu mai e accidental, ba chiar îl cauţi. de ce nu-ţi faci griji de cancerul provocat de poluarea maşinilor, care e mult mai probabil statistic vorbind?

  14. 14 luvieere Iunie 9, 2011 la 12:17 pm

    Fumul emanat de vehicule are un risc mai scăzut cu privire la declanșarea formelor de cancer, conținând mai puțini compuși carcinogeni:

    http://www.danipriyatno.com/berita/smoke-effects-more-dangerous-than-vehicle-smokesmoke-effects

    @EsCa: Politicile deficitare nu rezolvă nimic, nu contest asta.
    „Si apropo ,stii ce te omoara incet si sigur ? Oxigenul .De aia imbatranesti ,de aia mori prost.” – Oxigenul e vital, în plus, chiar dacă în mod absurd l-ai considera nociv, nu poți evita expunerea; expunerea la fum de țigară, însă, o poți evita.

    „Nu te mai plange ca ai tras doua fumuri accidental in parc ,pariu ca ce ai mancat ieri ti-a scurtat viata mult mai mult decat asta .” – Discutăm aici despre efectele nocive ale fumatului, nu ale compușilor alimentari. Fără îndoială sunt și aceia responsabili de efectele lor nocive, dar aici subiectul este fumatul în locuri publice.

    @D3v: ” dacă eu pot să fac concesii, tu de ce să nu faci?” – n-am pretins că fac concesii nici acelora care deranjează prin zgomot, doar mă limitam la subiectul „fumat”.

    „ce nu lupţi aşa şi contra alcoolului?” – nu lupt împotriva a nimic, doar expun un punct de vedere.

    „de ce nu-ţi faci griji de cancerul provocat de poluarea mașinilor” – vezi primul articol… mai mulți compuși carcinogeni în fumul de țigară – mai probabil să dezvolți cancer din cantități mici inhalate. Inhalând mai mult fum emanat de vehicule, pericolul îl depășește pe cel al fumului de țigară în situația în care numărul celor care fumează în locuri publice este redus = exact ceea ce se și dorește pe plan legislativ

  15. 16 EsCa Iunie 9, 2011 la 3:07 pm

    Uite ,urasc cand am dreptate si lumea este ignoranta (sa nu zic tare de cap) .
    1. In institutiile publice nu se fumeaza
    2.La servici (oricare ar fi el ) 100% nu se fumeaza
    3.Daca esti asa contra fumatului ,pariu ca nici acasa la tine nu se fumeaza.
    4. Mai raman barurile (unde poti sa te duci sau sa le alegi pe cele pt nefumatori)
    5.Anexa la nr 4 . mai sunt bordelurile ,unde se fumeaza oricum,asa ca daca le frecventezi e treaba ta.
    In practica ,expunerea ta la fumatul pasiv depinde de tine.Daca tot esti fan al experimentelor si studiilor ,pot sa-ti fac calcule cat te afecteaza pe tine fumul de tigara , o sa bagam in ecuatie ritmul respirator,VCR (volumul respirator curent ) ,durata expunerei ,concentratia /cantitatea de noxe ,dupa care le asociem la capacitatea organismului de a metaboliza aceste „otravuri”,ne uiteam oleaca si la profilul tau genetic( cazuri de cancer in familie care iti cresc riscurile) ….dar pun pariu ca daca facem astea si le corelam la alti factori de risc ,tu practic vorbesti doar pentru dragul de a vorbi.

  16. 17 EsCa Iunie 9, 2011 la 3:18 pm

    2 beri ,3 greseli gramaticale dar ideea ramane

  17. 18 luvieere Iunie 9, 2011 la 3:21 pm

    @EsCa În primul rând, mecanismul declanșator al cancerului din factori carcinogeni nu este în totalitate cunoscut. De aici poți trage concluzia că nu există o relație deterministă între rata de metabolizare și riscul de îmbolnăvire, în consecință am serioase dubii în privința acurateții oricăror calcule pretinzând a stabili succint astfel de corelații.

    Dacă iei în considerare că purtăm polemici într-un cadru informal, pe un blog, nicidecum într-un context în care opiniile exprimate au consecințe asupra unor decizii de amploare, atunci da, amândoi discutăm și ne expunem opiniile „de dragul” de-a o face. Doar… nu ne obligă nimeni să discutăm aici, nu?

    Nu-ți acuz nicidecum eventualele greșeli gramaticale, doar tonul pasiv-agresiv.

  18. 19 Seeker Iunie 9, 2011 la 4:16 pm

    @luvieere de cate ori ai fost in parc, cu copilu’, cu catelu’, cu purcelu’, cu amanta etc. si a venit un oarecare, s-a asezat in apropierea spatiului tau privat, si-a aprins tigara, si probabil ca ti-a mai aruncat si vreo 2 fumuri in fata? sansele sa se intample asta sunt aproape de zero. In locurile publice, cum zicea si EsCa nu se fumeaza, iar in baruri/restaurante/cluburi nu vad de ce ar trebui sa vii tu si sa’i spui lu’ „Nea’ patronu’ localului” ca tie nu iti convine ca se fumeaza acolo, nu iti place ca se fumeaza intr’un anume local si nu are separeu pentru nefumatori, asta e problema ta, nu a mea ca nefumator. cat despre caner, nici un doctor din lume cu putina demnitate nu o sa spuna ca fumatul pasiv poate duce la cancer, ar fi bine sa te mai documentezi in domeniu. Studiul ala pe care l-ai precizat spune ca fumul emanat de o tigara are acei compusi care sunt un potential pericol, dar in ziua de azi un potetian pericol e si sexul oral http://www.csid.ro/sex/sexul-oral-duce-la-cancer-in-gat-4211444/ . Potentialele pericole devin din ce in ce mai multe pentru ca sunt oameni destepti care fac bani din „licori magice” ce iti maresc imunitatea la ele. Sunt fumator, fumez unde vreau, cand vreau, daca imi este permis acest lucru. Si in acelasi timp prin viciul meu aduc un mare beneficiu cacatului asta de tara, eu si cu vreo cateva milioane, prin pachetul de tigari pe care il cumpar zilnic, daca cineva ar trebui sa fie revoltat, ala ar trebui sa fiu eu, pentru ca intr-o tara in care salariul minim este 650 lei, eu ca fumator dau 50% din acel salariu minim pe tigari, si pentru treaba asta merit sa am dreptul sa’mi fumez tigara aia oriunde vreau eu, atata timp cat nu deranjez pe nimeni, dar daca deranjez pe cineva ca eu stau pe o banca, intr-un parc pentru ca-mi beau cafeaua si-mi fumez tigara, acea persoana chiar nu merita bagata in seama. Iar daca imi fumez tigara intr-un local in care mi se permite sa fac asta, deja nu mai este problema mea ca pe tine te deranjeaza. Gaseste-ti un loc care nu se fumeaza, nu e problema mea ca omul care detine localul, imi da voie, mie ca fumator, sa’mi fac placerea.

  19. 20 EsCa Iunie 9, 2011 la 4:21 pm

    Mecanism declansator cancer ….Factor fizic /chimic /biologic>>>modificari ADN celular >>>> celule anormale +crestere necontrolata––> cancer

    La rata de metabolizare a substantelor cancerigene ma referam la cat de repede se poate reface ADN-ul celular fata de factorii chimici(aka subst din fumul de tigara) .

    Cand cantitatea este mica ,nu ai nici o problema ,la fel esti expus la radiatii zilnic si nu ai nici nimic(pana nu faci un cancer de piele :)) …la fel de bine lupta impotriva soarelui ,ca omoara destui oameni ).

    P.S. Conteaza CANTITATEA .

    P.S. 2 Nu ma fa sa scriu aici un tratat de genetica combinat cu unul de oncologie si altul de biologie celulara.

  20. 21 luvieere Iunie 9, 2011 la 4:29 pm

    @Seeker Nu mă declar împotriva fumatului în baruri și restaurante, ține de alegere dacă intru sau nu într-un local unde se fumează. Dar nu mai ține de alegere când merg pe trotuar sau alee și se fumează lângă mine la semafor, la rând la cumpărături, etc.

    „nici un doctor din lume cu putina demnitate nu o sa spuna ca fumatul pasiv poate duce la cancer, ar fi bine sa te mai documentezi in domeniu” – te rog să oferi referințe la afirmațiile pe care le faci. Eu măcar atât am făcut, la capitolul documentare în domeniu.

    „Potentialele pericole devin din ce in ce mai multe pentru ca sunt oameni destepti care fac bani din “licori magice” ce iti maresc imunitatea la ele.” – precum sunt și oameni deștepți care fac bani, după cum tu însuți recunoști, de pe urma fumătorilor. Dacă fumatul este restricționat, se va fuma mai puțin, în consecință veniturile acelor companii de vor diminua. Bani sunt de făcut de ambele părți, nu discut despre exploatarea unor circumstanțe în scop mercantil, ci de realitatea demonstrată științific a pericolului expunerii la un fum toxic.

  21. 22 EsCa Iunie 9, 2011 la 4:35 pm

    Seeker ,stii bancul cu tipul care se duce la doctor ,si asta ii spune omului :nu mai ai voie sa fumezi ,sa bei ,sa mergi la femei ..etc etc ….si asa o sa duci o viatza lunga.La care pacientul : Si o sa traiesc 100 de ani ?

    NU ,dar o sa-ti para ca traiesti asa mult.

  22. 23 luvieere Iunie 9, 2011 la 5:03 pm

    @EsCa Conform http://carcin.oxfordjournals.org/content/23/1/171.full carcinogeneza pulmonară ca urmare a inhalării compușilor din fumul de țigară nu are ca unic mecanism activarea metabolică.

    Enantiomerul S al NNAL (4-(Methylnitrosamino)-1-(3-pyridyl)-1-butanol), unul din compușii carcinogeni din fum, este eliminat cu mult mai puțin și persistă în țesutul pulmonar după inhalare. Acesta este cel mai potent enantiomer al NNAL din punct de vedere carcinogenic.

    În consecință, singurul impact al cantității inhalate, asupra căreia tot insiști, este durata până la acumularea uneia suficiente pentru a declanșa prin legături cu receptorii nicotinici ai acetilcolinei, procesul cancerigen.

  23. 24 razvan Iunie 9, 2011 la 5:30 pm

    tulea-i lor de tigari , publicati o carte cu ce ati scris aici

  24. 25 Seeker Iunie 9, 2011 la 5:32 pm

    Oamenii care fac bani pentru ca eu sunt fumator o fac cu voia mea, oamenii care fac bani de pe urma „potentialilor factori” o fac prin manipulare, pe mine nu m-a manipulat nimeni sa ma apuc de fumat… am facuto’ eu din propria mea initiativa din dorinta de a trai mai putin decat altii, sper sa’mi iasa ca de altfel dau in judecata toti doctorii care spun ca fumatul reduce perioada de viata. La rand la cumparaturi, pe strada, pe alee, in parc oamenii aia nu stau langa tine si fumeaza, oamenii aia au o anumita distanta sau trec pe langa tine, deci timpul de expunere e aproape de zero, decat in cazul in care iti spun prieteni :D. Si mie imi place sa ma contrazic, dar cand cel cu care ma contrazic imi da semne ca nu e chiar atat de anti pe cat pretinde ca este, interesul se pierde. Iti dau voie sa te uiti la video’ul lui inapt si sa vezi cat de penibili pot deveni unii care chiar sunt anti-fumat-pasiv, spre deosebire de tine, care esti doar putin deranjat dar iti place sa te contrazici pe tema asta.

  25. 26 d3v Iunie 9, 2011 la 5:35 pm

    @luvieere. greşeşeşti, n-are să se fumeze mai puţin dacă îl restricţionează. aici funcţionează teoria „fructului oprit”. 🙂 cu cât ei vor să mă oprească (Vorba vine vor să mă oprească pen’ că n-ar periclita nimeni o industrie de mii de milioane) cu atât eu mă încăpăţânez mai tare şi fumez.
    de exemplu dacă vroiau să facă asta atunci scumpeau brusc ţigările, direct la preţul la care vor să ajungă. în schimb ei o fac încet şi în perioade fixe, astfel încât eu să am timp să mă acomodez şi să nu mi se mai pară mult. 🙂

  26. 27 d3v Iunie 9, 2011 la 5:47 pm

    foarte interesant filmuleţul lui inapt:-?

  27. 28 luvieere Iunie 9, 2011 la 5:53 pm

    @Seeker Oamenii pot lua atitudine și în absența potențialului de a a-și susține în mod coerent ideile. Asta nu înseamnă că nu există argumente coerente prin care acestea se pot susține. Nu-ți vorbesc de pe pereți, chiar pot sta la semafor alături de străini care fumează într-un grup numeros. Chestia asta deranjează, nu e o iluzie născută din încăpăținare, ci un mic aspect cotidian cu care mă confrunt din când în când.

    @d3v prohibiția unui bun conduce, într-adevăr, la o creștere a ratei consumului la unii indivizi. Însă, diminuând impactul pe care acești indivizi îl pot avea asupra societății și diminuând expunerea publică, scazi gradul de acceptare socială și proliferare în rândul potențialilor noi consumatori. Aceștia sunt întâmpinați pe plan social de un set de restricții, nu de o comunitate acceptată pretutindeni.

    Ia ca exemplu produsele „etnobotanice”: apariția lor a condus la un val de asimilare și la consecințele grave ale acestuia (consum excesiv => reacții adverse => spitalizări). Interdicția care a urmat, a redus, fără îndoială, din efecte. Consumul de produse din tutun afectează într-un interval de timp mai îndelungat, însă mecanismele disponibilității și restricționării funcționează similar și în cazul lor.

  28. 29 d3v Iunie 9, 2011 la 5:59 pm

    tu chiar eşti convnvs că în politică principala idee este grija faţă de binele cetăţeanului :))etnobotanicele au fost doar o vacă bună de muls cu o puternică campanie negativă în momentul în care au scăpat de sub control. problema cu tutunul e că nu va fi niciodată interzis, deci n-are cum să reducă efectele ci să le mărească.
    uite în filmuleţul respectiv se dovedeşte că studiul conform căruia fumatul pasiv provoacă cancer a fost doar o mânărie politică. 🙂
    şi am „demonstrat” că fumul pe care îl tragi în nas de la alţii e chestie de „a avea bun-simţ sau nu” si nu de „a fi fumător sau nu” sau de propriile alegeri pe care le faci.
    alt argument care ar mai fi în afară de o formă de alintare gen „mie nu-mi place şi vreau ca toate lucrurile din lumea asta care nu-mi plac să dispară”?:)

  29. 30 d3v Iunie 9, 2011 la 6:04 pm

    p.s. pe baza campaniei aleia negative impotriva etnobotanicelor s-a ridicat nu stiu care medic de la iasi in politica (sigur l-ai vazut dand interviuri la pro tv tot timpul), s-au rulat niste bani frumosi si s-a manipulat extraordinar de bine opinia publica. chiar m-a amuzat teribil să urmăresc procesul.
    că dacă ei nu ar fi interzis din start primele prouse ba ar fi căutat să le facă cumva să fie mai sănătoase, nu s-ar fi ajuns la copii nebuni după sare de baie şi altele. primele substanţe aveau efecte foarte paşnice şi doar unele boli, sau reacţii plătite, ar fi putut duce la ce am văzut la tv atunci. ah da, şi copiii teribilişti, scăpaţi prima oară de acasă care nu ştiu la ce efecte să se aştepte şi se panichează. 🙂 e un cerc vicios.

  30. 31 EsCa Iunie 9, 2011 la 6:12 pm

    Misto studiul ,pacat ca este pentru o lucrare de diploma ,si e facut pe 15 sobolani.

    Cum ziceam ,pana ajungi tu la o cantitate suficienta de bla bla bla-butanol,o sa treaca ani si ani (bagand ecuatia de mai sus ,o sa-ti ia cam 300-400 de ani pana faci cancer din cauza mea).

  31. 32 Seeker Iunie 9, 2011 la 6:19 pm

    @luvieere Nu am spus ca nu iti sustii ideile in mod coerent. Fumatul nu va fi niciodata interzis pentru ca ar duce la o criza economica imensa… Multi prea multi bani se invart in jurul tutunului. UE cheltuie sume imense de bani pentru programe anti-fumat dar in acelasi timp sustine fermierii care cultiva tutun. Deja ai recunoscut ca treaba cu cancerul pe care ai bagato’ in discutia asta nu a fost decat un pretext ca sa ne explici noua ca fumatul in locuri publice nu e ok. Pe tine te deranjeaza mirosul fumului de tigara emanat de anumiti indivizi cand stai la semafor, coada etc si fumeaza langa tine. Iar asta nu e duce decat la ce a spus d3v ca e o . Ai folosit posibilitatea de a face cancer din cauza acelor indivizi ca sa ne arati noua ca nu e ok, cand de fapt tu in momentele alea nu gandesti ca uite din cauza astora pot sa fac eu cancer sau alte boli, pentru ca daca ai gandi asa nu ai mai iesi pe strada, ca poti sa faci cancer datorita idiotilor care merg la servici cu masina, sau a celor nshpe mii de „potentiali factori” care te pot imbolnavi. Nici mie nu imi plac idiotii care merg cu telefonul si asculta manele in parc in timp ce eu imi bat capul la saracii barbati care sunt violati in grup de femei in Zimbabwe.

  32. 33 Seeker Iunie 9, 2011 la 6:21 pm

    e o chestie de “a avea bun-simţ sau nu”*

  33. 34 EsCa Iunie 9, 2011 la 6:32 pm

    vreau si eu sa merg in Zimbabwe,care mai merge cu mine :))

  34. 35 luvieere Iunie 9, 2011 la 6:32 pm

    @d3v: „în filmuleţul respectiv se dovedeşte că studiul conform căruia fumatul pasiv provoacă cancer a fost doar o mânărie politică.” – Emisiunea lui Penn și Teller e o formă de divertisment, al cărei scop este să facă audiență. Ia-o ca atare, nu ca pe un adevăr absolut 🙂

    Studii care determină în mod științific efectele inhalării fumului de țigară (benevolă sau accidentală) sunt multiple, iar șansele falsificării unor lucrări supuse analizei științifice internaționale sunt destul de reduse, iar astfel de tentative sunt rapid îndepărtate din jurnalele reputate, în urma unor dovezi incontestabile de fraudă.

    „că dacă ei nu ar fi interzis din start primele prouse ba ar fi căutat să le facă cumva să fie mai sănătoase” – meh :-j Exploatarea unor situații provocate de consumul de substanțe periculoase nu ar fi posibilă dacă nu s-ar permite deloc introducerea lor pe piață. Nu există pe piață => nu există ca efecte => nu există ca subiect în jurul căruia să învârți bani.

    @dev && @Seeker: „am “demonstrat” că fumul pe care îl tragi în nas de la alţii e chestie de “a avea bun-simţ sau nu” și nu de “a fi fumător sau nu”” – prefer ca fumatul în public să fie reglementat printr-un set de norme clare, care pot fi invocate și impuse în caz de încălcare. Bunul simț nu constituie o astfel de normă și poate fi ușor abuzat. În plus, fiecare cetățean are propria percepție asupra bunului simț, nu e un etalon pe care să te bizui oricând, din partea oricui; o reglementare legală se apropie mai mult de a fi.

    @EsCa: „This study was supported by PHS grant CA-81301 from the National Cancer Institute.” – E un studiu acceptat și finanțat de un institut al cărui scop este să studieze cancerul. Par a fi mai de încredere decât opinii fundamentate pe speculații. Da, e realizat pe animale… preferai să îl efectueze in vivo pe oameni? 🙂

    „pana ajungi tu la o cantitate suficienta de bla bla bla-butanol,o sa treaca ani si ani (bagand ecuatia de mai sus ,o sa-ti ia cam 300-400 de ani pana faci cancer din cauza mea)” – 1. vreau să văd exact cum ai ajuns la valoarea asta.
    2. Cum este influențat intervalul de expuneri zilnice multiple? (da, în fiecare zi pot trece pe stradă pe lângă persoane care fumează).

    @Seeker: „Pe tine te deranjeaza mirosul fumului de tigara emanat de anumiti indivizi cand stai la semafor” – Deci, pe lângă faptul că mă deranjează mirosul, mai știm și că e o emisie nocivă și tot te deranjează că am o problemă cu chestia asta? Ţi se pare logic? 🙂 Eu cred că și tu ai fi deranjat de persoane care emană un miros neplăcut în traficul pedestru și mijloacele de transport în comun. Când știi că mirosul ăla e cauzat de alegerea individului de a fuma, adică pur și simplu alege să nu-i pese de restul atunci când circulă, pentru că așa îi place lui viața, cum poți sta nepăsător? Uite că nu prea pot.

  35. 36 d3v Iunie 9, 2011 la 6:42 pm

    cred că e mai mult ironizare, un fel de haz de necaz. totuşi oamenii ăia zic acolo ceva ce este foarte plauzibil si real, intr-o forma funny. a naibii, pana la un anumit moment nu mai murea nimeni de cancer de la fumatul pasiv si dupa asta mor toti?:)
    conform logicii tale ar trebui sa se puna amenzi pe transpiratie, nespalare, oamenii urati, copiii care zbiara si multe, multe altele. doar ptr ca unii sunt nesimtiti nu poti sa interzici tuturor.

  36. 37 EsCa Iunie 9, 2011 la 7:04 pm

    Da ,nu are sens sa ma cert cu un troll ,eu ii zic ca expunerea lui zilnica la fumul de tigara este infima ,el o da cu batman si cu substante pe care daca-l pun sa le deseneze pariu ca nu stie nicimacar cum arata un C4H9OH ),Ia-te de mana cu cei de la protectia animalelor ,si asa aveti mai multe drepturi ca noi.

  37. 38 luvieere Iunie 9, 2011 la 7:23 pm

    @EsCa: Dacă solicit să-ți demonstrezi afirmațiile, singurul tău „argument” e un atac la persoană? Nu eu sunt cel care scoate valori „din burtă”, eu am adus argumente la care am atașat referințe. Tu lași să se înțeleagă faptul că ești expertă în domeniul discuției, însă nu prezinți decât pseudo-formule și respingi idei prezentate în articole de specialitate pe baza unor afirmații nefundamentate. Eu nu pretind a avea studii în domeniul chimiei, biologiei moleculare sau al medicinei, însă îmi susțin afirmațiile cu ajutorul unor rezultate publicate de către experți ai acestor domenii. La ce nivel de expertiză te situezi cu privire la subiect, de vreme ce oferi doar speculații pe care nu dorești să le formalizezi nicidecum, pentru a le demonstra?

  38. 39 .miss bee Iunie 10, 2011 la 8:43 pm

    heh, e o discuție fără nicio finalitate. e ușor să ne batem cu pumnii în piept că vezi doamne fumătorii trebuie luați cu un buldozer și trimiși la marginea societății. dacă vrei aer proaspăt, mergi în copou, mergi în pădure, dar nu veni într-un bar de 3/4m și nu împărți sictir în stânga și în dreapta că-ți intră fumul în nas. e absurd și ipocrit.

    vă deranjează că se fumează pe stradă, la rând la coadă sau la semafor? da mașinile care pleacă în trombă de lângă tine când se face verde și le inhalezi toate noxele și fumul toxic de pe țeava de eșapement nu-ți fac rău, nu? hai să mergem toți cu bicicleta.

    oameni fără ocupație. dacă nu dai cuiva în cap parcă a trecut o zi degeaba.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


