Între ciocan şi nicovală

Lucruri deja ştiute de toată lumea, dar pe care le scriu spre recapitulare: îmi plac situaţiile cât mai simple şi bunul-simţ. Da’ nu ştiu cum se face că, de obicei, mă bag sau mă găsesc în cele mai complicate situaţii.Dar asta nu-i problemă, pentru că schema de luptă e destul de lejeră: încerc să le simplific, iar dacă nu pot face asta, părăsesc câmpul. Nu vreau să-mi apară riduri înainte de vreme.

Totuşi, alţii nu-s ca mine.

Toţi cei cu care am fost în relaţii până acum, au avut probleme cu amicii mei. Ba nu, mint. Au fost 2 care chiar erau ok cu absolut toată lumea. Dar în rest, a fost aşa cum zic eu. Desigur, nu puteau să-mi spună că-s geloşi şi posesivi pentru că stabiliserăm de la început că nu vreau să fiu cu cineva aşa. Şi atunci îmi spuneau că X le e antipatic, Y e prost, Z e nu ştiu cum, până epuizau toată lista, sperând să îi cred pe cuvânt că nu e nici un alt motiv ascuns pentru care ei nu îi suportă. Pe toţi.

Problema era că eu eram şi sunt conştientă de toate defectele prietenilor mei. Doar eu mi-i aleg. De fapt, în general, am de ales, ca femeie care le consideră pe celelalte femei proaste, între bărbaţi care se dau la mine pe faţă, bărbaţi care se dau în limitele bunului simţ la mine sau bărbaţi cărora le sunt antipatică. Deci e clar ce aleg, nu?

Ori ăstia pe care mi i-am ales eu drept prieteni/amici/oameni de petrecut timpul sunt, fiecare în felul lui, oameni speciali. Şi mai ales rari. Aşa că nu am să renunţ la ei niciodată doar pentru că cel cu care sunt nu e în stare să înţeleagă trei lucruri simple: că am nevoie de prieteni în jurul meu, că prietenii din jurul meu îndeplinesc nişte caracteristici, cum ar fi că sunt plini de bun simţ şi că ei fac parte din personalitatea mea, adică mergem pe ideea „dacă mă iei, mă iei aşa cum sunt eu”. Dacă am să renunţ la ei are să fie decizia mea şi nu am să las pe nimeni să mă constrângă din motive stupide cum ar fi gelozia.

Paranteză ca să explic de ce consider gelozia un motiv stupid: pentru mine (şi pentru toate celelalte minţi mai luminate  ale omenirii), gelozia apare în două cazuri. Atunci când respectivul de-i gelos înşeală şi priveşte lumea doar prin sfera universului lui şi atunci când gelosul e plin de neîncredere în el. „A înşela” sau „a nu înşela” e strict decizia mea şi indiferent cât s-ar răţoi sau ce limite mi-ar impune un om, n-are să influenţeze în nici un fel o decizie care ţine de personalitatea mea (again). Şi mai ales, chestia asta mă deranjează atunci când eu mă ştiu „fără de păcat”. Da, mă joc, flirtez, îmi bat păpădia de oameni, dar asta se opreşte întotdeauna la o linie atât timp cât sunt într-o relaţie. Ţine de încredere şi orice formă de suspiciune mă face să mă simt jignită şi să plec. În traducere mot-a-mot: n-am de gând să stau să mă suspecteze un omuleţ că aş fi târfă şi eu să mă chinui să îi demonstrez încontinuu că nu e aşa. Vorbind de respect reciproc…

Or, problema adevărată când un omuleţ din ăsta vine şi îmi spune că nu îi suportă pe prietenii mei e că mă pune între ciocan şi nicovală, adică în postura de a alege cu cine să îmi petrec timpul liber, atunci când eu aş vrea să stau cu amândoi. Iar asta e chestie care ţine strict de bun-simţ.  Nu pui omul în situaţii penibile şi complicate dacă îţi pasă câtuşi de puţin de el.

Mai am un amic. Care are un amic. Care nu mă suportă neam. Nu-i bai, sentimentul e reciproc. Mi-e antipatic în cel mai strict mod cu putinţă: e snob, e cu nasul pe sus, atacă fără motiv, e misogin şi multe altele. În general cam tot ce nu suport la un om. Or omuleţul ăsta îl pune pe amicul comun tot timpul în situaţii d-astea jenante când trebuie să aleagă.

„Ah, e Oana acolo? Nu vin.” Şi atunci, inevitabil, amicul comun se simte de căcat, pentru că el ar vrea să stea şi cu mine şi cu el la o cafea şi o vorbă, la o bere, la un dans. Pentru că îi suntem dragi amândoi.

Nu zic să începi să iubeşti oameni care îţi sunt antipatici. Dar în momentul în care la mijloc este prins un alt om, care îţi este drag, este datoria ta ca prieten să îi accepţi şi să încerci să te porţi civilizat. Nu îţi cade limba dacă porţi o discuţie de complezanţă cu cineva cu care în mod normal nu ai vorbi. Nu îţi pică mâna dacă îi zici un „salut” şi stai la aceeaşi masă cu el. Dacă într-adevăr ţii la amicul comun vreun pic, o faci de dragul lui.

Dacă prietena ta are amici pe care nu îi suporţi, ţine de bun-simţ să nu îi zici nimic de asta şi să mergi închis. Când te întreabă de ce eşti atât de distant poţi să-i spui că n-ai nimic în comun cu respectivul. În cazul ăsta trebuie să te chinui să îi accepţi. E ca şi cum i-ai descoperi un nou defect ei, dar pentru că ţii la ea şi la restul personalităţii ei, închizi ochii şi i-l accepţi. Că până la urmă asta înseamnă relaţia: să accepţi defectele celuilalt şi să înveţi să le iubeşti.

A interzice ceva într-o relaţie, fie şi numai prin reacţii mici la auzul numelui amicilor, e, de cele mai multe ori, calea sigură spre frustrări, certuri şi, într-un final, despărţire. Dacă „defectul” respectiv e atât de imposibil de suportat, atunci mai mult ca siguri că nu sunteţi făcuţi unul pentru altul şi că e greşit să vă aflaţi împreună în aceeaşi relaţie. Fie ea de iubire sau amiciţie.

22 Responses to “Între ciocan şi nicovală”


  1. 1 WaTzaP Mai 30, 2011 la 2:07 pm

    Uite, hmm..eu de exemplu am avut cateva zile cand nu am vrut sa-ti vad moaca, ca le aveam pe ale mele. Dar asta nu m-a impiedicat sa-i dau bani lu Alex (care ma scoate din sarite cand iesim pe strada ) sa bea vreo 2-3-4 beri cu tine.

    Lucru asta cum se poate defini?

  2. 2 d3vilbabe Mai 30, 2011 la 2:08 pm

    ca un om pe gustul meu :))

  3. 3 mephala Mai 30, 2011 la 4:56 pm

    „A interzice ceva într-o relaţie, fie şi numai prin reacţii mici la auzul numelui amicilor, e, de cele mai multe ori, calea sigură spre frustrări, certuri şi, într-un final, despărţire. ”

    atunci:
    „Dacă prietena ta are amici pe care nu îi suporţi, ţine de bun-simţ să nu îi zici nimic de asta şi să mergi închis.”

    +

    „Nu zic să începi să iubeşti oameni care îţi sunt antipatici.”

    +
    „În cazul ăsta trebuie să te chinui să îi accepţi. .”

    la ce duce?

  4. 4 d3vilbabe Mai 30, 2011 la 4:59 pm

    la frustrări dacă nu eşti în stare să înţelegi ce se întâmplă. dacă nu mai priveşti omul ăla dpdv al unui inamic poate cine ştie, chiar ajunge să-ţi placă. până la urmă sunt convinsă că există o grămadă de puncte comune, din moment ce ăla de la mijloc îl place…nu?

  5. 5 mephala Mai 30, 2011 la 5:12 pm

    deci teoretic vorbind, eu ar trebui sa:

    – nu zic nimic
    – sa merg inchis
    – sa ma chinui
    – sa ii accept
    – sa mint
    – sa ma port civilizat
    – sa nu imi pice mana
    – sa nu imi cada limba
    – sa stau la aceeasi masa cu ei
    – sa zic salut
    – sa inchid ochii
    – sa nu interzic ceva

    Mi se pare mie sau D-zeu e femeie si se uita chiorash la tine?

  6. 6 d3vilbabe Mai 30, 2011 la 5:48 pm

    m-ai descoperit:)))
    Nu mi se pare totuşi atât de greu. Atât timp cât eu fac toate asea, pot şi alţii să le facă…Nu?:-s

  7. 7 mephala Mai 30, 2011 la 6:14 pm

    si cu toate astea, diavolii parca erau mai permisivi.
    (cel putin) 12 porunci? c’mmon…

  8. 8 d3vilbabe Mai 30, 2011 la 7:20 pm

    Păi si permisivitatea asta merge până acolo până unde te simţi tu de rahat… Nu?

  9. 9 mephala Mai 30, 2011 la 8:53 pm

    Nope… merge pana acolo pana unde se simte el de rahat… doar nu sutem egoisti degeaba… ce d3vil

  10. 10 d3vilbabe Mai 30, 2011 la 8:54 pm

    păi dacă tot pretinde că îi sunt dragă, n-ar trebui să fie fericit că-mi face pe plac?:D

  11. 11 mephala Mai 31, 2011 la 10:55 am

    e drept ca ar trebui sa fie fericit cand vede ca tu apreciezi ca iti inghite rahaturile asa cum pe langa asta, ar trebui sa fie fericit si din alte motive putin mai altruiste si total neconditionate, din partea ta.

  12. 12 d3vilbabe Mai 31, 2011 la 1:02 pm

    glumeam mai sus :). nu inteleg de ce e rahat ce zic eu acolo. adica dupa tine ar fi ok sa faca strambe si sa incerce sa indeparteze fiecare amic pe care nu-l place?

  13. 13 mephala Mai 31, 2011 la 2:27 pm

    daca piticii tai se impaca bine cu piticii lui atunci nu vad nici o problema in a continua sa joace „tara tara vrem ostasi” . totul devin un rahat cand piticii tai se transforma in mici cotropitori.

  14. 14 d3vilbabe Mai 31, 2011 la 5:04 pm

    pai daca altfel nu se poate? eu alta solutie la treaba asta nush…

  15. 15 mephala Iunie 2, 2011 la 10:40 am

    „eu alta solutie la treaba asta nush…”

    pentru ca esti femeie

  16. 16 d3vilbabe Iunie 2, 2011 la 10:41 am

    nu e un argument valabil dpdv logic:)

  17. 17 mephala Iunie 2, 2011 la 3:15 pm

    logic, nu prea putem discuta de logica din moment ce din punctul tau de vedere doar femeile detin singura solutie la…cam absolut orice (mi-am permis aici sa extrapolez un pic).

  18. 18 d3vilbabe Iunie 2, 2011 la 4:56 pm

    da’ n-am spus ca femeile deţin singura soluţie. dacă făceam asta nu te mai întrebam ce soluţie crezi tu că există. 🙂 doar că asta mi se pare soluţia cea mai viabilă (mie, ca om, nu ca femeie).

  19. 19 Nox Iunie 3, 2011 la 11:20 am

    Tu atingi mai multe puncte sensibile aici. E ok dupa parerea mea sa-ti exprimi punctul de vedere fata de o persoana, dar nu e ok sa fii gelos fara un motiv anume. Stiu ca esti o femeie extrem de sociabila, dar trebuie sa recunosc ca atat timp cat am fost impreuna nu am avut un motiv solid sa fiu gelos pe tine. Pana la urma nu tu trebuie sa dovedesti ca esti nevinovata, el trebuie sa dovedeasca ca ai gresit.

  20. 20 d3vilbabe Iunie 3, 2011 la 12:35 pm

    din punctul ăsta de vedere chiar nu mă gândisem niciodată 🙂

  21. 21 Nox Iunie 3, 2011 la 1:10 pm

    prezumtia de nevinovatie… inca de pe timpul dreptului roman – innocent ‘till proved guilty

  22. 22 d3vilbabe Iunie 3, 2011 la 3:04 pm

    i’m always innocent…even after 🙂


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


