Eu n-am nici o părere despre Vamă

Iar asta ar trebui să le fie învăţătură de minte tuturor dătătorilor cu părerea din România: dacă nici eu, Gigi-ul încoronat al părerilor contra nu zic nimic de Vamă, înseamnă că e ceva total aiurea şi în neregulă să zici. Nu eşti de acord cu mine? Stai să te conving.

Sincer, m-am plictisit/săturat/mi s-a luat/insert random stare de lehamite de tot ce conţine cuvântul „Vama” în ea, fie ea formaţia sau locul. De formaţie e inutil să explic de ce, cât despre loc…

În primul rând Vama a fost şi este o simplă plajă în care fiecare generaţie îşi manifesta ce înţelegea ea mai bine prin distracţie. Acum 20 de ani se cânta folk la foc de tabără, se fuma, se beia şi se duceau după şi şi-o trăgeau care şi cum putea prin corturi, pe lângă corturi sau prin boscheţi. Acum se întâmplă la fel, doar că în cantiţăţi mai mari. Nu e nimic anormal, se cheamă evoluţie: populaţia României s-a înmulţit, localnicii au vrut să facă un ban cinstit aşa că au mai deschis o crâşmă, lumea s-a dus. Vedeţi ceva greşit aici? Nu. Eu, Ghiţă din Iaşi vreau să mă distrez, Mitică din Vama vrea să mănânce o pâine, facem o simbioză şi iese un 1 Mai muncitoresc.

Problema adevărată e cu toţi penibilaşii ăştia care îmi bagă pe gât, prin ochi şi prin alte orificii truisme d-astea ieftine gen „Vama nu mai e ce a fost o dată”. Nu, Vama e ce a fost dintotdeauna: un loc în care românul se duce şi manifestă ce înţelege el prin distracţie. În schimb tu, ăla de vii şi îmi îndeşi fraze ca „Salvaţi Vama” eşti un inapt care nu poate înţelege că lumea în care trăieşte e într-o continuă schimbare.

Aşa că eu n-am nimic cu Vama. Dacă e să am ceva cu cineva, atunci am cu oamenii care cred că era mai bine înainte acolo. Există zeci de sate şi locuri pustii de-a lungul litoralului dacă vrei neapărat să fii singur cu femeia şi să dârdâiţi de 1 Mai în cort, la lumina focului de tabără. Deci singura lor problemă e că le place să li se plângă de milă şi să se simtă ei cool, că par nişte rebeli care ştiu să aprecieze nişte beţivi din anii 80 cântând folk cu fundul în nisip, în jurul focului. Guess what: de beţivănit în jurul focului poţi să o faci pe orice câmp, nu e nevoie să te duci în Vamă tocmai. Şi mai guess what încă ceva: nu sunteţi cool şi mă plictisiţi teribil. De când a trântit-o ăla pe aia am cititi de peste 50 de ori fraza „Era mai mişto Vama înainte”. Nu era mai mişto băi looserilor. Eraţi voi mai tineri, atât.

3 Responses to “Eu n-am nici o părere despre Vamă”


  1. 1 EsCa Mai 3, 2011 la 8:35 pm

    1 mai :)) ,am fost la 70 de km de casa sa fac un gratar ,undeva langa un baraj (aveam locul meu,nu venea nici dracul pe acolo).Cand ajung ….SURPRIZA !!!! 20 de masini ,pline de manelisti(romanasi de ai nostri….bp) ,cu muzica data la maxim ,de-mi venea sa-mi iau lumea in cap.

    P.S. Concluzia ….desi ai o parere buna despre un loc ,cand incep toti cocalarii sa vina pe acolo ti se apleaca.

  2. 2 Cocalari si Pitipoance Mai 3, 2011 la 8:47 pm

    Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

  3. 3 Ella Mai 6, 2011 la 10:19 pm

    Eeeee , vama e frumoasa si mereu v-a fii un loc de distractie, fiecare generatie aduce ceva nou , mie mi-a placut enorm de mult cand am fost si probabil ca o sa imi placa in continuare.


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


