Oameni binevoitori

Intotdeauna am avut un oarecare dinte contra oamenilor „binevoitori”. Aia care sar repede sa-ti dea sfaturi, sa te ajute, sa-ti explice ei cum e mai bine, desi tu n-ai dat nici macar un semn ca ai avea nevoie de ei. De obicei pleiada de intrebari care imi vajaie prin cap in momentul in care unul din asta apare prin mijlocul treburilor e dintre cele mai variate: „Cine esti de fapt?” „Ce vrei de la mine?” „Faci pe desteptul  sau pur si simplu nu-ti dai seama ca te bagi ca musca-n rahat?” „Oare te simti mai bun cand faci asta?” „Oare ti se scoala de exaltare?” „La noapte ai sa adormi fericit, sugandu-ti degetul si spunandu-ti ca ai facut o fapta buna si m-ai luminat?” „Oare cat timp ti-ar lua ca sa te duci adanc unde n-a intrat lumina niciodata si sa ii explici intunericului ce-mi explici tu aici?”

Adica, gen, daca ma pui sa curat un cartof, si eu il curat, mai in zig-zag, mai la rotund, mai taind bulinute, dupa modelele viselor mele umede, de ce ‘mnezeul papadiei mele ai veni tu sa-mi spui ca „Un cartof nu se curata asa ci ASA?!” Pai nu tot un cartof curatat e la final, manca-te-ar mama de istet?

„Nu e bine pe aici, mai bine te duci pe acolo.” „De ce nu-i bine?” „Pentru ca eu pe acolo merg de obicei.” Pai si cine esti tu, mai? Micul Moise, cumva? Sa merg eu pe urmele pasilor tai doar pentru ca tu ai comportamente obsesive? Nu vrei cumva sa ti le si pup, oh Isuse?

„Nu asa se face, nu e normal sa faci asa” Hai, mori mai repede in chinuri. Era si-un vers „Muie tie, tot acolo ajungem.” Si-atunci, daca eu obtin rezultatul pe care-l asteptam amandoi, cu ce te freaca pe tine grija ca eu sunt razvratita din fire si folosesc metode neconventionale? Pai fugi si-i scoate ochii si maica-tii atunci ca in loc sa astepte barza sa te aduca, a vrut sa vada daca poate canta octave.

O tara de isteti, moara Gigel. E trasatura nationala asta, pe bune de nu. Normal, noi, eu si voi, noi nu suntem romani, zic. Daca toti astia de au inventat cate ceva s-ar fi luat dupa istetii astia, probabil acum as fi desenat pe Zeul Soare pe peretii pesterii.  Sau triple.

Promit sa ridic o statuie  tuturor istetilor. Si gospodinelor -experte in curatat cartofi si ceapa. Si familistilor – experti in viata de familie. Si privatilor – ca stiu ei cum sunt bugetarii. Si oamenilor care se duc la servici – ca aia e metoda prin care poti trai si nu alta. Si biologilor – ca asteapta meteoritii sa se intoarca pe Pamant. Si bloggerilor – ca toti stiu metoda prin care sa faca bani din blog, doar ca nu o aplica. Si voua. Si mie- ca e bine cum fac eu si nu cum faceti voi.

N-aveti decat sa va  faceti cariera din  curatat cartofi si ceapa ca la carte, din viata voastra de familie perfecta, din ciclicitatea care va mananca zilele si va macina sufletul incet da’ sigur. Din parte-mi, v-as face un oras numai al vostru, acolo, sa va dati sfaturi unii altora pana o sa faceti besici sub limba si o sa explodati de atatea sfaturi tinute in voi cand n-0 sa mai puteti sa vorbiti. Eu ma simt bine si facand figurine din coji de cartofi, poate am sa primesc si-un premiu de creativitate vreodata. Si cartofii tot in stomac imi ajung, de foame sigur nu mor. Si ma simt bine si cand stau si-o frec aiurea prin oras, uitandu-ma dupa pasarele. Ca nu-mi plang nici copiii acasa si nici nu trebuie sa semnez vreo condica.

Si sfaturile, oh, pretioasele voastre sfaturi, voi, preamariti care stiti  secretele vietii intr-atat de bine incat traiti in puf si miere, puteti sa le folositi pe post de dildo mintal pentru tanti Leana de la 5, ca numai ea le poate aprecia. Orice om intreg la minte, cu o oarecare cultura generala, stie ca s-au inventat robotii de bucatarie, freelancerii, menajerele, aparatele foto, vacantele si miscarea feminista. Da’ asa e in viata… Unii aspira mai sus, altii nu prea.

 

3 Responses to “Oameni binevoitori”


  1. 1 Alex`andra Noiembrie 6, 2010 la 11:01 pm

    nu mai stiu unde am citit pe net o chestie ceva`n genu` ” nu am nevoie de sfaturile voastre, pot gresi si singur” , mno cam asa sta treaba si`n cazu` de fata, doar ca gresind singur inveti totodata muuult mai multe SINGUR, pe propria piele 😀

  2. 2 cl Noiembrie 7, 2010 la 2:03 pm

    Dar ce te-a suparat asa de rau de ai reactionat asa?:P
    Is si sfaturi ale unora mai in varsta care merita apreciate, parerea mea 😛

  3. 3 d3vilbabe Noiembrie 9, 2010 la 8:02 pm

    prea multe sfaturi:))


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


