Tembeliziune nationala

Vin consternata din bucatarie unde am binevoit sa adaug un nou strat adipos pe fundul meu, multumita unei portii de ficatei cu mujdei, care te facea sa iti lingi si degetele de la picioare.

Ca omul cu tabieturi, atunci cand mananc, tre’ sa-mi clatesc ochii cu ceva, ca n-am rabdare sa duc doar lingura la gura si inapoi in farfurie. Asa ca, de cele mai multe ori, pun un film sau, in cazul de azi, dau drumul la televizor. M-am oprit, mai mult decat curioasa, pe TVR 1, unde, Marina Dina Almasan, acest monument de cultura generala al Romaniei, prezenta „Ne vedem la TVR” cu un subiect care ma pasioneaza pur stiintific: „Ce spun visele?”.

Cu ficateii in gura si cu urechile ascutite, ascultam niste povesti ale unor femei intre doua varste, invitate in platou, si le cautam cu mintea mea de student si om care a citit ceva despre subiect, conotatia. Apoi, trei omusteni, printre care si un psiholog s-au pus pe explicat, cum puteau ei mai bine.

Cand a venit randul psihologului, a inceput sa explice despre starea REM si alte notiuni elementare, dar dand dovada ca nu mai citise de cativa ani buni o carte care sa trateze subiectul asta si sa-l aduca la curent cu noutatile stiintifice. Insa omul a inceput sa explice, nestiind, asa cum spuneam, ce s-a mai aflat, ca visele ar putea fi un fel al creierului de a stoca informatii, de a isi da un fel de refresh. Moment in care stimabila Maria Dina Almasan il intrerupe : „Va rog sa fiti mai scurt (omul vorbise maxim 1 minut) pentru ca gospodinele de-acasa vor sa auda visul doamnei din randul 3, nu explicatii stiintifice” .

A incercat omul sa fie mai concis (atat cat se poate pe subiectul asta), dar dupa alte 30 de secunde de vorbit, a fost intrerupt de un alt oarecare.

Sa recapitulam.

Televiziunea platita din banul meu propaga superstitia, lipsa de educatie si inhiba orice tentativa stiintifica.

Televiziunea platita din banul meu aduce un „expert” care habar n-are despre ce vorbeste.

Televiziunea platita din banul meu se cancaneaza si nu vrea deloc sa contribuie la educatia poporului.

Televiziunea platita din banul meu contribuie la ideea atat de adanc fixata in capul romanilor ca „psihologia e doar o stiinta de rahat de care nu ai nevoie.” (Newsflash- vis-a-vis de toate rahaturile legate de psihologie de le vad pe net: psihologia explica gesturile, gandurile, reactiile oamenilor. Tot ceea ce se intampla in lume e bazat pe gesturi, ganduri, reactii ale oamenilor. In concluzie, deci, psihologia explica cam tot ceea ce se mai intampla azi. Tre’ sa fii un pic prost ca sa zici ca psihologia e inutila sau un pic prea indoctrinat de revistele gen can-can care aplica „psihologie pentru plebe”-adica o mare baliverna. Asa, mi-am spus off-ul si legat de asta)

Adica televiziunea platita din banul meu imi fute banii aiurea. Nu?

Cum poti tu, ca televiziune la care au acces majoritatea romanilor, cu ajutorul unui televizor si al unei furculite, sa inchizi gura unui „expert” stiintific, cat de necitit o fi el, in momentul in care el vrea sa educe putin poporul si sa explice anumite chestii? Pe ce motiv? „Gospodinele vor sa auda visele doamnei din randul 3”! Pe ‘zda ma-tii! In tara asta de dobitoci sa le explici de ce il viseaza pe Sfantul Petru ca ii bate la fund in vise e o necesitate, pentru a ii opri din a isi bate nevasta si copiii pe motiv ca „Bataia e rupta din Rai”.

In schimb, am binevoit sa il ascult vreo 4 minute pe un chel idiot care il contrazicea pe un alt om, care avea o teorie mai apropiata de realitate, si spunea ca „Pai ce? Daca visez sex inseamna ca e o obsesie?” cu o mina zeflemistica. „Daca visez morcovi inseamna ca vreau morcovi?”. Nu, prostovane. Inseamna ca esti un homosexual latent care viseaza simboluri falice. Boule!

Nu zic sa bagi notiuni stiintifice profunde dar, totusi, un minim de idei care sa explice de ce visul e mecanism de aparare si care e explicatia lui e un must-have. Nu vii tu, televiziune nationala, platita din banul public, si imi explici ca visul e o premonitie si ca exista sanse in proportie de 90% sa visez ce o sa se intample maine. Marina Dina Almasan, promit sa visez la noapte cum o sa mori tu lent, in chinuri. N-ai si tu de impletit vreo 3 sosete pentru nepoti, pe-acasa? Mai bine decat sa-ti tarai batranetea, incompetenta, ignoranta si imbecilitatea prin fata ochilor nostri, pe bune…

Later edit: Ce mi-e Dina, ce mi-e Almasan. Doua toante…

0 Responses to “Tembeliziune nationala”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


