Reguli de buna purtare cand esti in preajma oamenilor

Tinand cont ca articolul in care ma razvrateam legat de comportamentul actualelor fostilor a avut numai feedback pozitiv (adica, in afara de unul din amicii in cauza care i-a cautat o scuza actualei <foarte frumos din partea lui> nu mi-a spus nimeni ca gresesc ci mi-au zis ca „Exact asa am patit si eu -bravo!” ) m-am gandit sa mai trec in revista chestii putin mai generale care ma deranjeaza atunci cand ies in grupuri si pe care am observat ca lumea le face in mod consecvent.

So:

Cand ies in gasca, ies cu o idee: vreau sa ma simt bine. E logic, nimeni nu vrea sa se simta de-an pururea. Asa ca, urmand ideea asta, am sa fac tot ceea ce e necesar sa ma simt bine si am sa incerc sa evit situatiile de cacat, care pot sa-mi aduca, fie si pentru o secunda, o stare nasoala. Da’ pentru asta am nevoie si de ajutorul amicilor, nu?

De exemplu, nu o data, atunci cand am iesit cu cineva, unul-doi membri se simteau nasol. Da mami, inteleg, viata nu e roz, toti avem probleme. Da’ e timp sa te gandesti la ele in timpul destinat gandirii lor. Asta e timpul destinat distractiei. N-am nici o placere sa te vad stand botos, in coltisor, jucand rolul victimei sortii. Iti freci si tu seara, mi-o freci si mie si nici nu rezolvi nici un rahat atunci.

Daca nu poti sa te detasezi de problemele cotidiene, cel mai frumos si discret e sa o tai acasa unde poti sa plangi si-n perna daca vrei. Da’ daca-mi stai la masa si nu dai nici un semn ca te-ai simti ok, ma faci sa ma simt vinovata (nu stiu de ce) si prost. Daca vrei un sfat de la mine, ok, mergem intr-un colt, discutam, daca pot sa ti-l dau bun, daca nu, imi cer scuze. Desi ar fi mai indicat sa ne intalnim a doua zi la o cafea, special pentru treaba asta, fara sa-mi rapesti mie 5 minute din pretioasele ore in care trebuie sa ma destresez.

La coltul urmator sunt „bisericutele”. Doamne, urasc bisericutele in gasti. Urasc cuplurile de vesnic indragostiti care stau non-stop unul cu limba in gura celuilalt de ti-e tie jena de ei de-acum. Mami, va inchiriez o camera daca aveti nevoie de spatiu da’ acum ati iesit sa stati de vorba cu noi. Daca vroiati sa va calariti unul pe altul, trebuia sa iesiti singurei. Eu inteleg, dragostea-i mare, da’ putin respect va rog.

Iar susotitul intre doua persoane, cand esti intr-un grup mai mare, e dovada de nesimtire si lipsa anilor de-acasa, pe cuvant. Inteleg asta cand muzica e prea tare ca sa porti o discutie peste masa si cu ceilalti, da’ nu inteleg cand trei vorbesc intre ei si alti doi isi susotesc la ureche. Nu ca e urat, da’ urmatoarea data s-ar putea sa nu va mai invit cu noi, pen’ ca sunteti ca si cum n-ati fi, si pe deasupra mai am si senzatia ca ma barfiti. Or eu nu sunt fana a secretelor.

Mai dam un colt in domeniul „moartea pasiunii in ale iesirilor in grupuri” si aducem vorba despre aia care-ti povestesc toata viata. Aia care acapareaza toata discutia cu povestile lor. Aia care vorbesc mai mult de 5 minute despre ce-au facut in ultima saptamana. In afara faptului in care ai intalnit-o pe Angelina si ti-ai tras-o salbatic cu ea prin copaci, restul chestiilor ma plictisesc. Serios de nu! Am eu grijile mele, nu mai am nevoie sa le aud si pe-ale tale. Tre’ sa ma ajuti sa ma simt bine, nu sa-mi creezi o stare depresiva. Ti-e greu, n-ai bani, te-a lasat femeia, nu ma intereseaza decat rezumatul. Pentru lux de amanunte fa-ti blog si da-mi link, in caz ca am sa am vreodata curiozitatea morbida sa stiu.

In plus, mai sunt si altii in grup care trebuie sa povesteasca. Daca doi din cinci imi povestesc cate trei sferturi de ora ce-au mai facut in ultima saptamana, s-a dus pe Sfanta Papadie cu iesirea mea de doua ore la cafea.

In aceeasi categorie intra si povestile din copilarie. Astea, de cele mai multe ori, sunt interesante doar pentru tine si aia doi care ati participat la asta. Un „Am intalnit un X care avea 3 coaie” e de ajuns. N-am nevoie sa stiu ora, data, numele, adresa, lungimea si ce-a mancat in ziua aia. Adevarul ca si „a spune povesti” e o arta pe care nu multi o poseda.

Barfele altora nu ma intereseaza, iar. Daca par deschisa si discut si eu, e bine. Da’ daca vezi ca in timp ce imi povestesti cum si-a tras-o icsuleasca pe la colturi eu iti raspund monosilabic si ma uit prin alte parti, ar trebui sa te opresti si sa eviti sa mai aduci in discutie subiectul. Stiu, te mananca limba sa-mi zici ce si cum, sa afisezi putin din rautatea si proasta-crestere din tine. Da’ ma plictisesti si imi lasi senzatia de prost-gust. Mi se pare de cacat sa duci barfa mai departe cand n-ai fost tu participant si o faci doar din rautate. Ok, I-ai dat o muie aleia, so what? Waw, ce tare. Nu stiam ca sexul oral se practica, mi-ai luminat viata. Oamenii si-o trag?! Pe bune?! Nu e ca si cum ai fi primul barbat care face asta si nici nu e ca si cum ai parea tu mai cu 3 perechi. Pari doar prost si de neincredere, atat.

Sfaturile tale legate de viata mea, nu ma intereseaza. Daca m-ar interesa, ti le-as cere. La fel si replica „Eu te stiu pe tine ca asa esti tu si faci asa”. Stii o …papadie. Stii fix ceea ce am vrut eu sa arat si altceva nimic. Ca doar n-am sa vin eu sa-ti spun exact de ce fac ceea ce fac si care-s adevaratele mele motivatii. Cea mai de cacat faza care mi se intampla e permanenta „Stiu ca te prefaci ca nu auzi ca nu iti convine adevarul.” Nu colegu’, ma prefac ca nu aud ca sa nu-ti spun in fata ca esti prost si nu tre’ sa te frece pe tine grija de viata mea. Hai sa ne rezumam la complezante si totul o sa fie ok.

In rest, atat timp cat ne simtim bine eu, tu si restul lumii, asta incluzand si p-aia care nu fac parte din grupul nostru, toate-s bune si frumoase. Da’ trebuie sa retii o treaba: te-am sunat sa iesim pentru ca vreau sa ma simt bine. Scopul tau e sa ma faci sa ma simt bine, cum si al meu e sa te fac sa te simti bine. E o relatie de simbioza aici si lipsa ta de educatie nu-si are locul. Cu siguranta, daca nu indeplinesti conditia asta primara, urmatoarea data n-o sa ne mai vedem sau am sa incerc sa te evit cat mai mult cu putinta.

0 Responses to “Reguli de buna purtare cand esti in preajma oamenilor”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


