Cand omul nu-si iubeste meseria

Magda, din Belfast, e proverbiala. Tot Iasul si inca vreo doi o stiu de cea mai sictirita chelnerita din oras. Si pentru cei care nu au avut inca ocazia sa li se faca favorul de a fi serviti de ea, n-ati pierdut decat o portie buna de nervi si figura unei femei total nemultumita de viata ei. Cu tot ce poate include aspectul asta. Binevoitorii sunt rugati sa o agate, si sa-i imbunatateasca calitatea vietii aducandu-i un surplus de pozitii. Adica nu, serios, femeia aia cere atatia pumni de cred ca si prietenul ei, cand i-o trage, o face in ciuda. Intr-un fel, mi-e mila de ea.

Apoi, daunazi, am prins un taximetrist care facea pe Schumacher pe banii nostri. Pana a fost nevoit sa puna o frana brusca pen’ ca strada era doar de doua benzi, deja ocupate, timp in care mi-am vazut jumatate de viata prin fata ochilor care sarisera de pe bancheta din spate si vroiau sa se lipeasca de parbriz.

Cum am tendinta sa vad doar ce e rau prin jurul meu, nu reusesc sa ratez, de nici un fel, oamenii care isi fac meseria doar de dragul de a avea un loc de munca. Tipa de ma serveste la masa, soferul de taxi, vanzatoarea de la magazin, politia comunitara, medicul de pe salvare, toti, fara exceptie, practica meseria aia doar de dragul de a avea statutul de „lucrator” in societate. Atat de rar mi-e dat sa vad un om caruia sa-i placa ce face si treaba lui sa fie cu draga inima incat am ajuns sa-i apreciez si sa le ridic o statuie fiecaruia. In mintea mea, normal.

Nu e ca si cum n-ar fi posibilitati. Desigur, daca vrei sa fii aviator sau astronaut, e un pic mai greu. Da’ unde s-au dus timpurile in are dulgherul, mecanicul sau patiserul se bucurau cand le venea o comanda noua pentru ca aveau ocazia sa practice si sa-si stimuleze simturile si gandirea?

Cred ca asta ar fi solutia multor probleme in tara asta. In momentul in care oamenii isi vor alege meserii pe masura calitatilor si hobby-urilor lor, preferintelor, atunci totul se va schimba la 180 de grade. As cumpara paine mai des daca as vedea ca pentru vanzatoare nu e o corvoada. N-as mai opri taximetristul in mijlocul drumului, sa cobor, daca omul nu mi-ar arunca, intr-o nesimtire crasa, un „Unde?!” peste umar.

Desigur, asta n-ar fi posibil intr-o tara unde toti vor functii de conducere, unde lenea si victimizarea sunt calitati de prima mana, sau unde notiunea de „respect fata de celalalt” e la fel de abstracta ca si teoria cuantica pentru pigmei.

Si ca sa nu zic ca vorbesc din carti am sa dau exemplul meu. Stiti, probabil, ca am inceput facultatea de mate, unde chiar rulam fin la modul cea mai buna din grupa, calcule mintale pe care altii nu reuseau sa le faca pe foaie, miss popularitate( nu stiam cum sa ma laud:)) ). Da’ , desi imi placea, posibilitatile mele dupa erau sa fiu cercetator sau profesor. Cu cercetarile e mai slaba treaba in mirifica noastra tara, asa ca, cel mai probabil, as fi ajuns vreun rahatel de profesor, undeva pe la mama naibii prin vreo comuna. Or eu ma stiu ca n-am rabdare, stiu ca n-as fi suportat sa zic aceleasi treburi de cate 20 de ori pe zi, stiu ca prostia ma enerveaza si in meseria asta e imposibil sa nu gasesti prosti. Deci mi-as fi facut treaba de rahat, ca n-as fi pus pasiune si placere. Asa ca m-am orientat, total opus, spre altceva care-mi place. Ma bombardeaza lumea cu mesaje subliminale ca ” nu e de viitor”, ca „nu e buna meseria asta in Ro”, ca „trebuie extraordinar de multa munca sa ajung unde vreau eu”, da’ sincer, nu prea-mi pasa. Prefer sa mananc un colt de paine mai putin, sa ma simt bine cu ceea ce fac si sa ii fac, la randu-mi, fericiti pe altii decat sa ma scald in bani da’ sa fiu profund dezamagita si neimplinita in viata. Tind sa cred ca daca mai multi ar face ca mine, am citi mai multe povesti de succes in ziare.

Un alt exemplu, mai concret, pentru ieseni, e patronul de la Warda. Omul iubeste ceea ce face, lumea merge in cambuza aia de shawormerie cu drag, pentru ca e o placere sa vezi cum iti zambeste si cum te trateaza, afacerea infloreste pe zi ce trece. Nu pentru carnea de pui e considerata cea mai buna shaworma din oras, stie toata lumea asta.

Asa cum imi spunea cineva intr-o zi: se simte cand mancarea e facuta  cu pasiune, iubita. E la fel ca o femeie. Cu cat ii acorzi mai multa dragoste, cu atat devine mai buna si mai frumoasa.

8 Responses to “Cand omul nu-si iubeste meseria”


  1. 1 Ea şopteşte August 24, 2010 la 11:17 am

    Pfff, daca vede Magduta ca a ajuns vedeta pe blog poate se mai indulceste nitel desi ma indoiesc serios. Eu si colegii mei, ori de cate ori mergem in Belfast suntem serviti numai de ea. Norocosi mai suntem! Nu doar ca ma face sa-mi stea cafeaua/apa plata cu lamaie in gat cand ii vad mufa aia de nefututa, dar ma dispera atitudinea ei. Parca i-am cere sa faca altceva decat ceea ce scrie in fisa postului (adica sa ia comanda si sa o si aduca schitand un zambet fortat pe moaca pentru cele 3 secunde cat sta la masa clientului).
    Stii ca se spune ca o femeie acra e cel mai probabil nesatisfacuta. Ei bine, acum ceva vreme un coleg s-a gandit sa o indulceasca si i-a oferit un frumos vibrator. Crezi ca a rezolvat ceva? Nu! Magduta a luat instrumentul spunandu-i „il iau ca ai dat bani pe el, da’ de alta data sa i’l duci lu ma-ta acasa!”

  2. 2 d3vilbabe August 24, 2010 la 4:15 pm

    e plin wordpressul de povestiri cu Magda. e o legenda vie de-acum :))

  3. 3 MakaroV August 25, 2010 la 2:36 pm

    Ar trebui sa te iau o „tura” ….cu mine :)(la modul..o zi la munca) sa vezi cam ce inseamna meseria facuta cu pasiune. Sa vezi vietile scurgandu-se din oameni…si tu sa incerci sa pui un „dop” sa mai pastrezi o farama…Si cand stii ca „tura” se termina…sa iti dai seama ca…esti plin de sange…voma…noroi…praf.. si in acelasi timp sa zambesc, sa-mi salut colegii..si sa plecam fiecare in lumea lui..pana la urmatoarea „aventura”… Nu trebe condamnat nimeni…Parerea mea e ca „Starleta” Magda…o sa ramana chelnerita toata viatza ei (defapt pana o sa inceapa sa devina anti-sexy)…pe urma va ramane doar cu atitudinea de chelneritza..

  4. 4 d3vilbabe August 25, 2010 la 8:02 pm

    oricum pe tine te-am simtit de mult ca-ti iubesti meseria. deja aveai o statuie ridicata in mintea mea.

    vreau sa merg! vreau sa merg!:D

  5. 5 MakaroV August 26, 2010 la 4:50 pm

    Nu vreau statui…dafapt ziceai ca e in mintea ta…asa se poate…da` vezi sa fie de la mijloc in sus…sa nu se prinda mintea ta ca am burta

  6. 7 MakaroV August 27, 2010 la 4:58 pm

    😀 s-au depus la naiba..peste patratele vreo cativa centimetri…de-o saptamana de sala acolo….si cred ca e…de la bere…si abstinentza 😀

  7. 8 d3vilbabe August 27, 2010 la 8:21 pm

    n-as fi crezut niciodata ca esti genul cu burta:))))


Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


