L’Education: un trésor est caché dedans

Eu am o chichita, care m-a bantuit toti astia 18 ani de scoala de pana acum si nu numai: daca nu-mi place sau nu sunt de acord cu ceva, creierasul meu o respinge, o reneaga, ii da un sut in fund si o arunca pe lunga carare a uitarii.

Asa se face ca azi m-am aflat fata in fata cu 50 de pagini (nu-s multe, stiu)  de Pedagogie dupa moda veche, care mi-au trezit repulsie inca de la primele randuri, unde, ni se spunea ca termenul „educatie” se foloseste doar pentru oameni, pentru animale fiind folosit termenul „dresaj”.

Educatia e comoara zice titlul.

O aplicatie de la curs zicea sa explicam daca poate exista in prezent o societate fara scoala iar, cateva pagini mai incolo, ni se povestea despre cat de benefica e educatia si cum ajuta ea la salvarea tarilor sarace si a mediului.

Bullshit!

In conceptia mea, educatia din ziua de azi e pura ipocrizie. Da, ne-am educat, am descoperit petrolul, tot felul de restrictii gen „nu e frumos sa faci asa”, ne-am simtit superiori si am distrus tot ce puteam distruge, ca jungla africana, animalele, resursele, stratul de ozon (pentru ca nu? noi eram mai educati decat aia care venerau natura si nu taiau copaci, stiam mai bine ce facem) iar acum vrem sa educam oamenii sa incerce sa repare ceea ce au stricat.

Am fost nesatuli, flamanzi, egoisti, egocentristi datorita educatiei si acum trebuie sa fim educati sa fim milostivi, buni si prietenosi.

Apoi, eu privesc educatia ca o modalitate de inlesnire a cunoasterii diferitelor stiinte, fie ele fizica, biologia, codul bunelor maniere sau moda. Cine vrea sa invete despre ele, invata. Cie nu, e treaba lui. Dar, asa cum citesc eu aci, aberez din plin.

Educatia e privita ca un set de reguli pe care trebuie sa le indeplinesti ca sa fii primit in Clubul Societatii. „N-ai voie sa faci x,y,z si inapoi la a, altfel nu vei fi acceptat in societate” / „Trebuie sa inveti cat mai multe pentru a considera ca ai atins standardul unui om”. Desigur, vrem sa salvam copaci prin asta dar trebuie sa scoatem cateva sute de mii de pliante si afise ca sa educam oamenii.

Educatia moderna mi se pare la fel de ipocrita ca si mila europenilor fata de africani. Pana acum 150 de ani, i-am pus in sclavie, le-am distrus puritatea si cursul evolutiei, le-am dezechilibrat balanta naturala, iar acum avem inima mare si  vrem sa ii ajutam sa scape de foame si SIDA. Nu conteaza ca le dezechilibram si mi mult naturalul si ca influentam doar negativ dezvoltarea lor prin asta, noi am mai bifat o cerinta sa intram in Clubul Oamenilor.

La fel ca toti nemultumitii care pana acum se plangeau de -25% si de cat de plina de cacat e tara asta, dar care azi stateau si admirau din umbra apartamentului televizorul la care se difuzau imaginile cu batranii din fata Parlamentului.

Si-acum eu trebuie sa invat ceva cu care nu sunt absolut deloc de acord si fata de care nutresc un dezgust profund.  Probabil am sa retin prin puterea contrastului. „Credeti ca ar putea exista o societate fara educatie?” „Bineinteles ca nu, educatia moderna e cea mai tare si fara ea toate s-ar darama si vegetatia ar napadi orasele, petrolierele, laboratoarele chimice, birourile si scaunele celor care si-au tocit viata pentru pozitia sociala,  uzinele nucleare, Palatul Parlamentului si fabricile de armament. Toti stramosii nostri au fost nefericiti pentru ca n-au avut educatie. ”

L’Education: un trésor est caché dedans
0 Responses to “L’Education: un trésor est caché dedans”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Oldies But Goldies

Categorii

Top Clicks

  • Niciunul
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Oameni plictisiti :


